Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Splenda i norge

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-06, 16:38   #1
syl
Juniormedlem
 
syl sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 16
syl er på en erverdig vei

Splenda i norge

ble så glad da jeg så splenda i butikken,kjøpte en pakke å sammenlignet med den jeg køpte i miami i høst,ble noe sjokka,den fra usa står det null kalorier og null karbohydrater og anbefalt av diabetiker forbundet,men den norske utganven er det både litt kalorier og karbo i,noen andre som vet om hvorfor det er sånn.?pakken er nesten lik den i usa,det er samme selskap som lager den og smaken er den samme,fra syl

syl er avlogget   Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 19:12   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: splenda i norge.

Jeg vet ikke hva som står på den norske pakka. Men på den jeg har fått kjøpt i USA (i Houston) står det:

SPLENDA(R) Granular
1 tsp (0.5 gm) = 0.5 gm carb = 2 calories

one half cup = 12 gm carb = 48 calories
1 cup = 24 gm carb = 96 calories

Det er det samme som står på Splenda sin hjemmeside...... Og det er det svaret jeg fikk da jeg sendte dem mail.

Kanksje det er strengere regler for merking nå er enn det var før ?

Uansett er der jo veldig få karber å bli sjokka av da.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 19:39   #3
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: splenda i norge.

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg vet ikke hva som står på den norske pakka. Men på den jeg har fått kjøpt i USA (i Houston) står det:

SPLENDA(R) Granular
1 tsp (0.5 gm) = 0.5 gm carb = 2 calories

one half cup = 12 gm carb = 48 calories
1 cup = 24 gm carb = 96 calories

Det er det samme som står på Splenda sin hjemmeside...... Og det er det svaret jeg fikk da jeg sendte dem mail.

Kanksje det er strengere regler for merking nå er enn det var før ?

Uansett er der jo veldig få karber å bli sjokka av da.....

Selv bruker jeg Steiva, men bare en ting om denne Splenda- sakene...

- Er det samme "pudderet" som alt annet av kunstige søtstoffer eller??

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 19:46   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: splenda i norge.

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Selv bruker jeg Steiva, men bare en ting om denne Splenda- sakene...

- Er det samme "pudderet" som alt annet av kunstige søtstoffer eller??

Det jeg kjøpte fra usa så ut som sukker.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-06-06, 19:51   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: splenda i norge.

Stevia er vel det beste, siden det er det mest naturlige av søtstoffene.
Splenda er kunstig fremstilt, - av sukker som har gått igjennom en klorerings prosess. Bedre enn aspartame, - men ellers ikke bedre eller verre enn andre søtstoff på markedet. Anbefaler uansett forsiktig bruk av alle kusntige søtstoff. Sunt kan man jo ikke si at de er

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-06-06, 12:05   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: splenda i norge.

Den pakka jeg kjøpte på Rimi var amerikansk. Men selges det nå norskproduserte pakker også?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-06-06, 13:08   #7
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: splenda i norge.

Jeg tror det du mener er at på de amerikanske pakkene står det oppgitt 0 karbo + null kcal per serving. Men hver serving er noen bittesmå mikrogram eller noe sånt - og i USA trenger har man lov å skrive 0 om det er under et visst anntall pr serving. Per 100 g, som vi oppgir med i Norge, er det like mye i den norske som den amerikanske splendaen - det er bare det at vi oppgir det i forskjellig målestokk og de kommer seg unna med å skrive 0 på de amerikanske pakkene. det betyr ikke at det faktisk ER null. Skjønner du hva jeg mener? Det er jo egentlig lureri, men ok...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtningsmiddelet Splenda HildePåSlankern Ketolysekuren 11 12-08-10 08:08
Kake med Splenda isteden for sukker? Ember Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 15-09-09 15:21
Sannheten om Splenda? Chamomilla Fysisk og mental helse 8 19-11-06 17:39
Splenda Juli-jente Lavkarbo generelt 10 09-03-06 23:57
Splenda Nille Lavkarbo generelt 3 22-05-04 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no