Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Netcarb...?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-04, 14:00   #1
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

Netcarb...?

Hei og hopp,,det er bare meg så lurer på såå mye rart;-)

Satt å spsite knekkebrød i stad..og leste på pakken..det står at det er 5.8 carb per knekkebrødskive i Ryvita!Det står også et det er 1.7 g fiber...
Vil det da si at det er 4.1g netcarb?Altså..kan jeg da tenke at jeg har fått i meg 4.1 carb på det måltidet??

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 08-02-04, 14:30   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Stemmer det...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-02-04, 14:31   #3
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

takker

så mye..;O)Godt å ha dere flinke atkinsere her inne;O)

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 08-02-04, 14:42   #4
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Bra spr.mål....

Hei !
Jeg har lurt på hvordan man egentlig regner ut "aktive karbohydrater", er det sånn man gjør det da? Trekker fiberinnh. fra på karboh.?
Hvis det feks. står I 100 gram vare gir;8 g.protein,13 g.karbohydrat og 38g. fett(hvorav 5 g er mettede fettsyrer,8 g enumettede og 23g. flerumettede). Hva blir de aktive karboh. da? Er det når varen innholder fiber man trekker det fra karboh.innholdet eller?
Syntes det er så vanskelig å regne ut aktive karboh. eller jeg skjønner det liksom ikke...Det er vanskelig å forstå ut ifra boka syntes jeg !!
cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 08-02-04, 14:53   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Atkins får ikke så mye inn på dette i den nye slankerevolusjonen.

Er nok mange grunner til det...

Men, en kan alltid trekke fra fiber. Men vær obs når du leser pakken, de kan nemlig være trukket fra allerede... Hvis der ikke står derav/hvorav Xg fiber... Så det er ikke noe en skal spekulere for mye i på introduksjoen. 1 Fiberrik/GGhelsekli er max på introen!

Sukkeralkoholer er lurt å vente med, ettersom det er litt forskjellig hvordan vi reagerer på dem, men regelen er at de også går rett igjennom...

NetCarb trenger du å ha kontroll på når du er ferdig å slanke deg, og da er det lurt å lese: Atkins for Livet.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no