Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-03-11, 09:27   #1
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Vurderer å redusere inntak av melk. Hva med bearbeidede melkeprodukter. Er de heller ikke så bra?

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 09:33   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Hva mener du med bearbeidede melkeprodukter?

Jeg drikker ikke melk, men jeg bruker litt fløte og rømme i matlagingen. Jeg spiser et beger yoplait eller naturell yoghurt per dag og bruker naturell biola syrnet melk når jeg lager smoothie. Ellers spiser jeg litt ost av og til.

Hvorfor vil du redusere bruken av melkeprodukter?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 09:52   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Jeg spiser ikke så mye melkeprodukter.. Bruker fløte i matlaging og rømme som tilbehør.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 13:22   #4
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Jeg drikker ikke melk, men bruker det i sauser, feks. Og jeg spiser yoplait yoghurt, skyr og kesam. Bruker ost, smør og fløte.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 13:43   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Nå drikker jeg ikke melk uansett. Har ikke gjort det siden jeg var 13 år, men ville ikke gjort det på lavkarbo. Lettmelk inneholder 4.7karber pr dl og feks Biola 4.5. Blir utrolig fort masse karber av sånt!
Fløte, rømme, CF, CC har noe mindre og man bruker jo ikke samme mengdene samt at de inneholder mer fett og proteiner enn vanlig melk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 13:47   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av sunnereliv, her.

Vurderer å redusere inntak av melk. Hva med bearbeidede melkeprodukter. Er de heller ikke så bra?

Melk brukes sjelden på streng lavkarbo. Ost er fine fett-og kalsiumkilder. Jeg drikker ikke melk, men bruker ost. Enkelte, insulinresistente, kan reagere på melkeproteinet, men om alt er i orden med deg skal det ikke være noe i vegen for å innta ost og andre meieriprodukter i moderate megder. Om du vil ha en lavkalorivariant av ost er "så lett" fra synnøve finden fin å bruke. Den inneholder kun 10%fett.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 13:52   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Sitat:

Om du vil ha en lavkalorivariant av ost er "så lett" fra synnøve finden fin å bruke. Den inneholder kun 10%fett.

Jeg ser ikke problemet med å spise vanlig ost. Lettprodukter har alltid en form for erstatning for det fettet som er fjernet. En erstatning som vanligvis ikke ganger lavkarbere.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 13:58   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Dette spørsmålet er vel lagt inn på Lindbergdelen av forumet? Da er det kjekt om folk gir Lindbergvennlige råd..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:09   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nå drikker jeg ikke melk uansett. Har ikke gjort det siden jeg var 13 år, men ville ikke gjort det på lavkarbo. Lettmelk inneholder 4.7karber pr dl og feks Biola 4.5. Blir utrolig fort masse karber av sånt!
Fløte, rømme, CF, CC har noe mindre og man bruker jo ikke samme mengdene samt at de inneholder mer fett og proteiner enn vanlig melk!

Som Nellie nevner så er dette lagt inn under Lindbergforumet, og på Lindberg kan man fint drikke melk, spise naturell yoghurt, yoplait o.l. Ved et ketogent kosthold derimot er det ikke så lurt.

Det som er interessant er hvorfor TS ønsker å kutte ned på melkeproduktene. Er det p.g.a stagnasjon i vektnedgangen, laktose- eller kaseinintoleranse eller bare et generelt ønske om å kutte ned melkeprodukter? Først da kan man komme med helt konkrete råd

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:00   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg ser ikke problemet med å spise vanlig ost. Lettprodukter har alltid en form for erstatning for det fettet som er fjernet. En erstatning som vanligvis ikke ganger lavkarbere.

Jeg skrev det fordi hun spiser etter "lavkalori". Denne osten er fattig på karbo, men har heller økt proteinandel.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:06   #11
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg skrev det fordi hun spiser etter "lavkalori". Denne osten er fattig på karbo, men har heller økt proteinandel.

Kalorikontroll er ikke nødvendigvis lavkalori. Jeg ytret min mening om osten og lettprodukter generelt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:30   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Kalorikontroll er ikke nødvendigvis lavkalori. Jeg ytret min mening om osten og lettprodukter generelt

Hm, nei, det har du rett i. Takk for korrigering Ok.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:05   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nå drikker jeg ikke melk uansett. Har ikke gjort det siden jeg var 13 år, men ville ikke gjort det på lavkarbo. Lettmelk inneholder 4.7karber pr dl og feks Biola 4.5. Blir utrolig fort masse karber av sånt!
Fløte, rømme, CF, CC har noe mindre og man bruker jo ikke samme mengdene samt at de inneholder mer fett og proteiner enn vanlig melk!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Som Nellie nevner så er dette lagt inn under Lindbergforumet, og på Lindberg kan man fint drikke melk, spise naturell yoghurt, yoplait o.l. Ved et ketogent kosthold derimot er det ikke så lurt.

Det som er interessant er hvorfor TS ønsker å kutte ned på melkeproduktene. Er det p.g.a stagnasjon i vektnedgangen, laktose- eller kaseinintoleranse eller bare et generelt ønske om å kutte ned melkeprodukter? Først da kan man komme med helt konkrete råd

Nå har ikke jeg kommet med noen råd eller noe i den retning, bare sagt hva jeg gjør og at det blir mye karber om man skal drikke mye melk/melkeprodukter!

Når det er sagt, trodde jeg faktisk at Lindberg ikke oppmuntret til melkedrikking fordi han som meg mener at det er totalt unødvendig!

At jeg prøver å være litt strenger på karbene betyr forresten ikke at jeg ikke kan noe om andre retninger enn ketolyse. Har vært her i over 3 år og håper da jeg har lært noe mer enn det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:18   #14
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nå har ikke jeg kommet med noen råd eller noe i den retning, bare sagt hva jeg gjør og at det blir mye karber om man skal drikke mye melk/melkeprodukter!

Når det er sagt, trodde jeg faktisk at Lindberg ikke oppmuntret til melkedrikking fordi han som meg mener at det er totalt unødvendig!

At jeg prøver å være litt strenger på karbene betyr forresten ikke at jeg ikke kan noe om andre retninger enn ketolyse. Har vært her i over 3 år og håper da jeg har lært noe mer enn det!

Hehe, jeg vet jo du er kunnskapsrik, Kitt, det var ikke sånn ment And for the record, jeg er helt enig med deg i at man godt kan begrense/kutte ut melkeinntaket og heller bruke andre melkeprodukter.

Nei, han oppmuntrer jo ikke til melkedrikking, men det er mye melk i oppskriftene hans (blant annet 3 dl melk i proteinshake og i havregrøt), så akkurat det syns jeg i grunn bare blir et definisjonsspørsmål. Det spiller vel ingen rolle om det kommer i et glass ved siden av maten eller i maten?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 20:25   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Drikker/spiser dere melkeprodukter?

Det handler ikke om å kunne ting eller å ikke kunne ting, men jeg går da ikke inn i tråden til en som spør om ketolyseråd og begynner å fortelle om hvordan Fedon liker å gjøre det, hvis det er et spesifikt ketolyserettet spørsmål.

Ellers er jeg helt enig i at melk ikke er noe god drikke. Var veldig glad i iskald melk når jeg var yngre, men å kutte ut det er vel det minste offeret jeg har gjort i matveien etter lavkarbostart. Men bruker det innimellom i matlaging..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva drikker dere? Teletubbien Ketolysekuren 48 11-05-11 19:46
Hva skjer hvis man spiser salte nøtter og drikker kaffe? Tindra Spørsmål og svar 8 21-04-09 08:53
Hva drikker dere? Kakeåndsen Ketolysekuren 25 15-02-09 19:07
Hva drikker dere ute på byn? annabanana Ketolysekuren 58 14-06-08 11:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no