Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-11, 23:16   #1
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei
Smile

Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Jeg har nå hoppet over til Fedon Lindberg etter å ha fått et altfor høyt kolesterol etter 6 måneder på ketolysekuren. Det er faktisk ikke så lett å vende om etter et kosthold jeg trivdes med og hadde mye kunnskap om...

Har lest og lest, tror jeg har frokost/luch-tips i boks.

Har også fyllt opp kjøleskapet og matskapet med Fedon-varer....men trenger litt hjelp til å trylle frem enkle og gode middager

Trenger tips til forholdsvis enkle middager!!

Må visst ut å kjøpe en av bøkene hans, men inntil da - tar jeg gjerne i mot middagstips

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 08:46   #2
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Du sier du har høyt kolesterol? Hvor høyt, og hvorfor er du redd for det? Du er kvinne, ikke sant?

Jeg foreslår at du leser Dr. Malcolm Kendrick sin bok The Great Cholesterol Con. Morsom og interessant bok, som gjør at jeg, i det minste, ikke er redd for høyt kolesterol... heller det enn lavt.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:32   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Chili con carne

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:05   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Hei,
Klipp&lim fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo...



Der finner du en komplett 14 dagers meny forslag for Fedon Linberg, inkl. oppskifter.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:01   #5
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Du sier du har høyt kolesterol? Hvor høyt, og hvorfor er du redd for det? Du er kvinne, ikke sant?

Jeg foreslår at du leser Dr. Malcolm Kendrick sin bok The Great Cholesterol Con. Morsom og interessant bok, som gjør at jeg, i det minste, ikke er redd for høyt kolesterol... heller det enn lavt.

Joda, er kvinne
Jeg har nå et kolesterol på 9.7, det var 8.1 for 5 uker siden og jeg har vært på ketolyse i 6 måneder.

Jeg ver godt at leger er uenig om dette med kolesterol, har lest mye om dette nå. Min far har hatt hjerteinnfarkt og 4 tanter/onkler har lagt inn stenter i blodårene til hjertet - så jeg har muligens genetisk høyt kolesterol. Sjekket ikke ved ketolysestart, men har tidligere (5 år siden) hatt 5.8.
Tørr ikke annet enn å redusere MYE på alt det deilige fettet jeg har spist til nå, tar en ny prøve i juni for å se om det har gått ned - hvis ikke må jeg nok dessverre begynne med Lipitor

Ergo prøver jeg meg på Fedon

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:03   #6
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Chili con carne

Takk, det klarer jeg vel å lage

Hva slags bønner?
Tomatbønner i saus? Eller lager du saus av flådde tomater og hvite bønner?

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:07   #7
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Klipp&lim fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo...


Der finner du en komplett 14 dagers meny forslag for Fedon Linberg, inkl. oppskifter.

Takk! Første linken har jeg lest før, problemet er at jeg nå kan lage masse gode ketolysemiddager - men nå prøver jeg å finne oppskrifter uten rømme/CF/fett/ost ol. Kommer til å savne masse smeltet ost som topping

Flott med Fedon-linken, har sett den før, men fant den ikke igjen. Får se om han har noe jeg klarer å kokkelere sammen

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:08   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Jeg steker kjøttdeig, løk, paprika og chili og lar det kose seg sammen med krossade tomater (fra boks) og tomatpurè - godt krydret med oregano, basilikum, pepper, salt, cajennepepper.

Pleier å la det putre i mange timer.

Så før servering har jeg i noen hvite og masse røde bønner (og mais da).

Tomatbønner har vel endel sukker i seg?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:11   #9
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg steker kjøttdeig, løk, paprika og chili og lar det kose seg sammen med krossade tomater (fra boks) og tomatpurè - godt krydret med oregano, basilikum, pepper, salt, cajennepepper.

Pleier å la det putre i mange timer.

Så før servering har jeg i noen hvite og masse røde bønner (og mais da).

Tomatbønner har vel endel sukker i seg?

Det høres deilig ut!
Har shoppa inn masse Fedon-mat, men hvite/røde bønner er glemt

Har kjøpt grønne og røde linser, kanskje det gjør samme susen? (må de kokes lenge? Har aldri laget noe med linser før...)

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:13   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Tror chili con carne bør være med bønner. Men mye annet godt du kan lage med linser da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 17:34   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Har du kikket her? Fedons oppskriftsarkiv

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:00   #12
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har du kikket her? Fedons oppskriftsarkiv

Takk, Charolott - skal fordype meg litt der

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:39   #13
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Joda, er kvinne
Jeg har nå et kolesterol på 9.7, det var 8.1 for 5 uker siden og jeg har vært på ketolyse i 6 måneder.

Jeg ver godt at leger er uenig om dette med kolesterol, har lest mye om dette nå. Min far har hatt hjerteinnfarkt og 4 tanter/onkler har lagt inn stenter i blodårene til hjertet - så jeg har muligens genetisk høyt kolesterol. Sjekket ikke ved ketolysestart, men har tidligere (5 år siden) hatt 5.8.
Tørr ikke annet enn å redusere MYE på alt det deilige fettet jeg har spist til nå, tar en ny prøve i juni for å se om det har gått ned - hvis ikke må jeg nok dessverre begynne med Lipitor

Ergo prøver jeg meg på Fedon

Er dette totalkolesterol, LDL, VLDL, HDL?
Det finnes ingen sammenheng mellom høyt kolesterol og hjerteinnfarkt hos kvinner. Jeg vil absolutt anbefale deg å lese boka til Kendrick. Han river et nytt høl på alle disse mytene. Nevnte jeg at den var morsomt skrevet også?

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:44   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Er dette totalkolesterol, LDL, VLDL, HDL?
Det finnes ingen sammenheng mellom høyt kolesterol og hjerteinnfarkt hos kvinner. Jeg vil absolutt anbefale deg å lese boka til Kendrick. Han river et nytt høl på alle disse mytene. Nevnte jeg at den var morsomt skrevet også?


Jeg ble fortalt av en lege at hvis du IKKE har høyt blodtrykk så er ikke høyt kolesterol farlig i det hele tatt. Men høyt blodtrykk forårsaker skader(sprekker som kolesterol kan sette seg fast i. Og DERFOR kan forårsake hjertetrøbbel.

NÅ gjør ikke jeg det da grunnet sykemelding, men når jeg ER i arbeid så assisterer jeg blant annet ved endel operasjoner hvor vi nettopp operere bort kolesterolklumper.. Og da tenker jeg mitt. Hvis kolesterolet kan klumpe seg slik DER da må det jo kunne klumpe seg i blodårene også?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 19:03   #15
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Fjasnissen:
HDL var 1.49 og LDL var 6.6 den 7. februar - totalt 8.1

5 uker senere hadde LDL økt, HDL var det samme - totalt 9.7

Hvis jeg var sikker på at jeg ikke er rammet av genetisk høyt kolesterol og familie med hjerteproblemer, så hadde jeg valgt å stole på det du henviser til.
Det blir 3 måneder Fedon på meg før jeg vet noe mer.....synd...jeg trivdes så godt med alt fettet ......men kommer sikkert til å elske Fedon også så lenge jeg ikke går opp i vekt

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 19:06   #16
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg ble fortalt av en lege at hvis du IKKE har høyt blodtrykk så er ikke høyt kolesterol farlig i det hele tatt. Men høyt blodtrykk forårsaker skader(sprekker som kolesterol kan sette seg fast i. Og DERFOR kan forårsake hjertetrøbbel.

NÅ gjør ikke jeg det da grunnet sykemelding, men når jeg ER i arbeid så assisterer jeg blant annet ved endel operasjoner hvor vi nettopp operere bort kolesterolklumper.. Og da tenker jeg mitt. Hvis kolesterolet kan klumpe seg slik DER da må det jo kunne klumpe seg i blodårene også?

Ikke lett å vite hva man skal stole helt på. Blodtrykket mitt er iallfall i orden. Frie fettsyrer i blodet var visstnok overraskende bra til at kolesterolet var så høyt.

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 20:14   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Er dette totalkolesterol, LDL, VLDL, HDL?
Det finnes ingen sammenheng mellom høyt kolesterol og hjerteinnfarkt hos kvinner. Jeg vil absolutt anbefale deg å lese boka til Kendrick. Han river et nytt høl på alle disse mytene. Nevnte jeg at den var morsomt skrevet også?

Vær så snill å ta litt hensyn til at det er forskjell på arvelig høyt kolesterol og bare litt periodevis høyt kolesterol. Det er veldig mye som henger sammen der og et arvelig høyt kolesterol er ikke noe å bare blåse bort med at man egentlig bare er helt superfrisk, fordi at å holde kolesterolet høyt, brått et det beste man kan gjøre for helsa si, her inne på dette forumet!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:07   #18
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Joda, er kvinne
Jeg har nå et kolesterol på 9.7, det var 8.1 for 5 uker siden og jeg har vært på ketolyse i 6 måneder.

Jeg ver godt at leger er uenig om dette med kolesterol, har lest mye om dette nå. Min far har hatt hjerteinnfarkt og 4 tanter/onkler har lagt inn stenter i blodårene til hjertet - så jeg har muligens genetisk høyt kolesterol. Sjekket ikke ved ketolysestart, men har tidligere (5 år siden) hatt 5.8.
Tørr ikke annet enn å redusere MYE på alt det deilige fettet jeg har spist til nå, tar en ny prøve i juni for å se om det har gått ned - hvis ikke må jeg nok dessverre begynne med Lipitor

Ergo prøver jeg meg på Fedon

Du har ikke begynt å røyke siden den gangen du hadde lavt kolesterol, vel?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:15   #19
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Du har ikke begynt å røyke siden den gangen du hadde lavt kolesterol, vel?

Nei...........har røkt siden jeg var tenåring ....vet selvfølgelig at det ikke er bra og har planer om å slutte.....ikke helt klar enda

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:30   #20
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Nei...........har røkt siden jeg var tenåring ....vet selvfølgelig at det ikke er bra og har planer om å slutte.....ikke helt klar enda

Ok, for jeg hadde høyt kolesterol, ihvertfall ifølge en homøopat, da jeg røyket og hadde fettfobi og var vegetarianer. Nå har jeg lavt. Jeg vet det er vanskelig å slutte. Jeg gråt masse da jeg gjorde det. Forsvaret mitt ble revet bort.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:33   #21
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Tacosuppe!!!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 22:03   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Jeg er litt nysgjerrig på hva disse andre i familien med høyt kolestrol har levd på også jeg da... Tradisjonelle kostholdsråd?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 22:15   #23
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Jeg er også en av de som følte at dette med for mye fett ikke fungerte for meg.. For 3 år siden raste jeg ned 18 kg på 4 mnd med lavkarbo ala Lindberg. Litt egenkomponert og med litt mindre karber og fett enn hva Lindberg anbefaler. Trente spinning og aerobic 3-4 ganger i uka.. Jeg traff så min x samboer, og i løpet av et par år, så hadde jeg gått opp 15 kg igjen

Jeg begynte så å leve på Linberg igjen i august.. Mye grønnsaker, ryvita knekkebrød, reduserte frukten til 1 frukt pr dag, og lagde meg mye gryter med kikerter, og innen jul hadde jeg gått ned 15 kg Jeg sluttet å røyke i januar, og la på meg 3 kg igjen. Men disse greide jeg å få vekk... Jeg tenkte så at jeg skulle begynne på atkins, å se om dette var tingen for meg.. Men hva skjedde??? Jo jeg gikk OPP noen kilo, selv om jeg nå har begynt å trene spinning og zumba 3 dager i uka!!
Så her i gården, så har vi bestemt oss for å gå tilbake til Lindberg med litt ryvita, grønnsaker og linser

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 09:11   #24
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Vær så snill å ta litt hensyn til at det er forskjell på arvelig høyt kolesterol og bare litt periodevis høyt kolesterol. Det er veldig mye som henger sammen der og et arvelig høyt kolesterol er ikke noe å bare blåse bort med at man egentlig bare er helt superfrisk, fordi at å holde kolesterolet høyt, brått et det beste man kan gjøre for helsa si, her inne på dette forumet!

Notert. Og Kendrick sier at det er forskjell på de med arvelig familiært kolesterol og andre.... men jeg mener fortsatt å huske at kvinner igjen er forskjellige fra menn. Nå har jeg ikke boka her, og jeg er heller ikke god nok med ord til at jeg kan oppsummere på noen linjer det han bruker noen kapitler på å forklare.

Jeg vet at du sitter med lang erfaring her inne Nellie, så jeg skal ta dine ord til meg og holde kjeft i denne saken inntil jeg evt. kan sitere en relevant passasje.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 10:04   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste middagstips - Fedon Lindberg

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Notert. Og Kendrick sier at det er forskjell på de med arvelig familiært kolesterol og andre.... men jeg mener fortsatt å huske at kvinner igjen er forskjellige fra menn. Nå har jeg ikke boka her, og jeg er heller ikke god nok med ord til at jeg kan oppsummere på noen linjer det han bruker noen kapitler på å forklare.

Jeg vet at du sitter med lang erfaring her inne Nellie, så jeg skal ta dine ord til meg og holde kjeft i denne saken inntil jeg evt. kan sitere en relevant passasje.


Jeg er nok ikke særlig kunnskapsrik eller innflytelsesrik selvom jeg har hengt her lenge. Jeg er bare litt redd for at vi her inne skal fremstå som rene legevitenskapen og at folk ikke skal ta sykdommene sine på alvor, fordi at vi mener at de gamle vedtatte sannhetene er uriktige.

Jeg tror ikke at fett er farlig for hverken arvelig eller noe annet slags kolesterol, så det er sagt. Men jeg vet at det er mange faktorer som henger sammen. Feks at ofte arvelig høyt kolesterol kan påvirke blodtrykk osv, så dette bør man være obs på og ikke bare avfeie som ufarlig.

Regner med at de fleste lytter på kroppen og klarer å avgjøre dette selv, men man vet aldri da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ditt beste coleslaw-tips? A-p-o-c Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 01-04-11 02:30
Hva er DITT beste tips på ketolyse? Bubbla Ketolysekuren 4 08-02-10 23:24
Hva er DITT beste treningstips når du går på ketolysedietten? Nitja Trening 10 17-02-09 10:51
Ditt BESTE lavkarbobrød? wollafruen Lavkarbo generelt 1 12-10-08 13:49
Hva er ditt beste tips mot hodepine? mofe Fysisk og mental helse 25 16-03-07 11:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no