Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Lindbergs brød faller fra hverandre

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-11, 17:43   #1
Krissii
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Alder: 33
Innlegg: 1
Krissii er på en erverdig vei

Lindbergs brød faller fra hverandre

Hei!

Jeg er relativt ny på lavkarbo, men har siden i sommer levd ganske strengt på lavkarbodietten. I sommer var jeg så privilegert at jeg kunne leve på mammas lavkarbo-brød (hun er mer Hexeberg, så det er heeelt andre brød enn de jeg lager nå), men etter at jeg vendte tilbake til studenttilværelsen i min egen leilighet måtte jeg bake selv. Jeg kjøpte Lindbergs bok og har laget rugbrødene hans to ganger. Første gangen ble en fiasko uten like, andre gangen ble det en nesten-suksess. Det jeg sliter med er at de faller fra hverandre når jeg skjærer dem opp. Det ble ikke like ille andre gangen, but still.. Hva mangler jeg? Må jeg ha mer olje, mer vann? Første gangen, disse var UMULIG å skjære opp, fulgte jeg oppskriften etter punkt og prikke og fikk en altfor fast deig (tror jeg...). Andre gangen tok jeg oppi noe mer vann (med en mer riktig temperatur slik at hevingen ble bedre), og jeg tror kanskje dette har hjulpet noe. Men jeg vet ikke om enda mer vann vil gjøre brødene litt mer spisevennlige? Da blir det jo mer røre enn deig.. Hva tror ekspertene?

Håper noen kan svare! Jeg kan nemlig ikke skryte på meg mye bakeerfaring, men jeg prøver jo...

Hilsen Kristina

Krissii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Par som ligner hverandre Kanutten Generell diskusjon 2 04-01-11 16:27
Hvilke tabletter er det som hemmer hverandre? wollafruen Ketolysekuren 1 19-01-09 20:22
Fedon lindbergs brød bibba Dr Lindbergs 4 13-05-05 18:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no