Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Vegetarianer - Hvilken "filosofi"?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-11, 00:12   #1
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Vegetarianer - Hvilken "filosofi"?

Hei! Jeg er vegetarianer og ønsker å leve på et lavkarbo kosthold. Har gått på ketosediett før, men ble for matlei pga. lite mat å velge mellom.. Da gikk det for det meste i egg, brokkoli, ost, majones, nøtter og kokosolje, pluss noe andre grønnsaker i små mengder. Dere andre spiser jo også mye av dette ser jeg, men da med kjøtt og fisk i tillegg, som jeg ikke eter noe av.

Er det noen andre her som er eller har vært vegetarianer på lavkarbo? Følger dere noe spesiell kostholdsfilosofi, eller er det selvkomponert? Usikker på hvilken "gren" jeg skal lese meg opp i, da Atkins ikke var noe for meg. Går heller ikke ned i vekt i ketose, siden jeg ikke er overvektig tipper jeg, og ikke klarte å trene noe særlig ved siden av. Har rundt 5 kilo jeg ønsker å bli kvitt, eventuelt erstattet med muskler når jeg får strammet opp litt.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 15:49   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarianer - Hvilken "filosofi"?

Her er ihvertfall en tråd om vegetarianer på lavkarbo. Hvis du søker på "vegetarianer" i søkefeltet, får du opp mange tråder, blant annet med måltidsforslag. Håper det hjelper litt?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 09:29   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Vegetarianer - Hvilken "filosofi"?

Har søkt litt, og funnet et par oppskrifter jeg kommer til å teste etterhvert. Men er en av de som virkelig liker å lese om og sette meg inn i ting, så lurte igrunn på hvilken av disse lavkarboguruene som er mest "vegetar-vennlig", evt. hvilken type lavkarbo kosthold som lettest kan tilpasses

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 12:11   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vegetarianer - Hvilken "filosofi"?

Jeg tenker at kanskje Fedon er det enkleste? siden det er lov med bønner ol.
Men det er jo ikke ketose.

Har dessverre ingen bedre råd.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 12:44   #5
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Vegetarianer - Hvilken "filosofi"?

Tror også jeg ville sjekket ut Fedon

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 15:48   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Vegetarianer - Hvilken "filosofi"?

Takk, begge to
Skal snuse litt på om Fedon kan være noe for meg!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 15:59   #7
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Vegetarianer - Hvilken "filosofi"?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Takk, begge to
Skal snuse litt på om Fedon kan være noe for meg!

Tror jeg er lurt. Masse grønnsaker og annen vegetariansk mat!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det en "ren-mat"-filosofi? mofe Andre dietter 10 01-02-10 17:19
Ingen "retning", hvilken fordeling av karbo/protein/fett? FakeSmile Lavkarbo generelt 1 02-05-09 00:27
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Hvilken "type" tilhører du ?? Nille Generell ernæringsdebatt 22 22-11-05 04:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no