Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Elektrolyse

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-06, 21:38   #1
Heisann
Nytt Medlem
 
Heisann sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 52
Innlegg: 3
Heisann er på en erverdig vei

Elektrolyse

Jeg leste på nettet for en stund siden at man kan få støtte fra trygdekontoret til elektrolyse, men jeg finner ikke noe info om dette..
Noen som vet mer om dette?

__________________


Heisann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 22:52   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: elektrolyse

Til fjerning av hår?
Det beste er kansje å ta kontakt med legen å høre? Det er ikke så lett å finne frem selv blandt alle paragrafene. Men jeg har hørt at man kan få dekket fjerning av skjemmende hårvekst dersom legen anser det som et problem. (Så det blir i allefall gjennom legen).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-01-06, 23:20   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: elektrolyse

Jeg får i allefal skrive det som fratrekk på skatten. Jeg har tatt IPL-behandling av bikinilinjen, og får attest fra legen min (som holder på å a doktorgrad på PCOS).
Men du bør i så fall ha en lege som har litt peiling på PCOS da.
men det er ikke snakk om å få dekt hele summen da.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 10:49   #4
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: elektrolyse

ja det stemmer det at man kan få støtte til det,,,men man må betale en del av det sjøl også.....jeg fikk for noen år siden støtte til en del av det elektrolyse koster fra trygdekontoret,husker ikke hvor mye jeg...men ring trygdekontoret å spør,en lege må søke for deg.

lykke til

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 14:05   #5
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: elektrolyse

Legen min søkte om støtte til hårfjerning for mange år siden. Mener det var 1500.- jeg måtte overstige i året for å få dekket noe som helst??

Kom ikke så langt i behandlingen av bart/hake før jeg sluttet pga graviditet

Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 13:02   #6
lillemeg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 38
Innlegg: 15
lillemeg er på en erverdig vei

Sv: elektrolyse

Man får dekket ca 50 kr pr behandling tror jeg... søkte om det for 1 år siden, før jeg fikk diagnosen PCOS. Men endte med at snille foreldre heller hjelper meg med regninger for laser...

lillemeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - nå fase 2; ketose Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 19:18   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: elektrolyse

jeg mener jeg får dekt 10% av behandlingen... altså 150 kr pr behandling viss den koster 1500...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 21:41   #8
lillemeg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 38
Innlegg: 15
lillemeg er på en erverdig vei

Sv: elektrolyse

Elektrolyse koster vel ikke så mye pr. behandling? Laser koster fra 1500 og nedover, og det fikk jeg beskjed om at jeg ikke får dekket noe av...

lillemeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - nå fase 2; ketose Svar med sitat
Gammel 24-08-06, 21:55   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: elektrolyse

Opprinnelig lagt inn av lillemeg

Elektrolyse koster vel ikke så mye pr. behandling? Laser koster fra 1500 og nedover, og det fikk jeg beskjed om at jeg ikke får dekket noe av...

Dersom det er kunn for at du er forfengelig du skal fjerne hår, så får du ikke dekket noe. Har du derimot skjemmende hårvekst utover det kosmetiske, så får du dekket det. Jeg har pga PCOS litt ekstra hår rundt bikinilinjen, og får fradrag på skatten til laserbehandling, siden dette er skjemmende. Men du må i så fall ha atest fra legen din på dette.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-08-06, 20:34   #10
lillemeg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 38
Innlegg: 15
lillemeg er på en erverdig vei

Sv: elektrolyse

ok; for jeg har skjemmende hårvekst i ansikt og andre steder på kroppen, pga PCOS, men fikk beskjed om (fra trygdekontoret eller noe sånt, når jeg søkte med attest fra legen min), at jeg kun fikk dekket elektrolyse, noe som jeg hørte var mer smertefullt, tok lenger tid og kunne bli dyrere.. Hørt om andre som har fått dekket store deler av laser, og irriterer meg grønn over ulikhetene...(eller blå..?)

lillemeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - nå fase 2; ketose Svar med sitat
Gammel 26-08-06, 00:09   #11
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: elektrolyse

Opprinnelig lagt inn av lillemeg

ok; for jeg har skjemmende hårvekst i ansikt og andre steder på kroppen, pga PCOS, men fikk beskjed om (fra trygdekontoret eller noe sånt, når jeg søkte med attest fra legen min), at jeg kun fikk dekket elektrolyse, noe som jeg hørte var mer smertefullt, tok lenger tid og kunne bli dyrere.. Hørt om andre som har fått dekket store deler av laser, og irriterer meg grønn over ulikhetene...(eller blå..?)

Kanskje du skal snakke med legen din om dette? man må ha litt spisse albuer, eller noen som kan gå forran å bane vei om man skal få det man har rett på her i verden...

uansett... loven sier:

Sitat:

"utgifter til behandling...utenfor norsk offentlig helse -og sosialvesen gir bare rett til fradrag dersom tilsvarende behandling.... ikke kan tilbys av det offentlige norske helsevesen"

Det står ikke noe her om hvilken type behandling man kan få dekt.

men jeg sier det igjen da... Jeg får IKKE dekt laser av trygdekontoret, men behandlingen kommer under særfradrag på selvangivelsen...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 08:43   #12
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: elektrolyse

Mye arbeid for 200-300 kroner pr behandling på 15-20 minutter (Det er det elektrolyse som regel koster hos en NEF-godkjent terapaut). Laser derimot er svindyrt og fungerer overhode ikke like bra som elektrolyse. Hvem faen har råd til å betale flere tusen for å fjerne hår med laser pr behandling?

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 13:57   #13
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: elektrolyse

Det er tydeligvis stor forskjell på hvordan dette blir behandlet, fra sted til sted i Norge.

Jeg prøvde dette å ta opp dette med trygdekontoret for ca 10 år siden i hjemkommunen min. Det var da snakk om skjemmende hårvekst i ansiktet. Jeg hadde allerede tatt ganske mye elektrolyse, og ville sjekke om det var mulig å få dekt andre typer behandlinger som for eksempel laser, ellipse etc. Jeg fikk da beskjed om at de bare kunne hjelpe til med elektrolysebehandling, og da bare delvis dekning.

For meg som allerede hadde utallige timer i stolen til behandling, og visste hvor lang tid det tok, at det ikke var smertefritt, og det må gjøres igjen og igjen, var dette ikke aktuelt. Jeg var såpass fortvila jeg jeg grein i full offentlighet på trygdekontoret, men det var ikke bønn.

Jeg endte til slutt opp med å betale ellipsebehandling selv. På klinikken fortalte jeg hvilke erfaringer jeg hadde med trygdeetaen hjemme, og sykepleieren sa da at hun hadde hatt andre pasienter som fikk dekket ellipsebehandlingen av kommunen sin. Det er tydelig at det er alt etter hvor du bor, og hvor mye de som jobber i trygdeetaten gidder å hjelpe deg, som utgjør hva slags hjelp du får.

Jeef-micro: Er forresten bikinilinjehårvekst grunn god nok til å få det dekket på noe vis? Fradrag på skatten altså?? Flott at du har fått hjelp!

Til Heisan, lykke til, håper de er ok på ditt trygdekontor. Tramp på dem om nødvendig! ;-)

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 16:59   #14
lolliduck
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
lolliduck er på en erverdig vei

Sv: Elektrolyse

Hei,

Ellipse tar ikke, slik jeg har forstått, bort hvite og lyse tynne hår? Jeg er mest plaget med dette, og tar derfor elektrolyse 30 min, en gang i uken. Det utgjør en utgift på 2000 kr i måneden. Jeg prioriterer dette, men dersom det er slik at ellipse også behandler lyse hår, er jeg virkelig villig til å prøve dette. Et rimligere alternativ.

Er forøvrig godt fornøyd med elektrolyse, og ser virkelig resultater.

lolliduck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingenting spesiell Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no