Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-09, 15:22   #126
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den forrige fastlegen min klarte faktisk å si (den røya!) Lavt stoffskifte er så sjeldent at det er nesten usannsynlig å ha det, det er bare en unnskyldning for folk som ikke går ned i vekt! Underfortsått: Ikk gidder å slanke seg... )
Så jeg tviler ikke på at det finnes flere som henne der ute... Heldigivs har jeg funnet en som på eget initiativ i går sa at vi måtte sjekke stoffskiftet siden det var et år siden sist. Holdt på å dette av stolen jeg!

Så ikke gi deg Abbe, kan hende du har fått en av de forutintatte

Ja, han er ikke vond å be når det gjelder å ta blodprøver. Det er det jeg liker med han (til forklaring har jeg og Carisma sammen lege ), at han er utførlig og går i bunnen av ting, og stoler på at pasienten kjenner seg selv også.

Jeg kan også melde om at yogaen jeg bedriver hver dag føles litt annerledes. Det er veldig opp og ned hvor godt det føles, men de siste par dagene har jeg merket én stor forskjell. Jeg er ikke fullstendig kraftløs i armene i et par timer etterpå. Klart, det kan være at jeg har blitt sterkere, men nå trener jeg bare femten minutter om dagen, forsåvidt. Men det er ikke lenger sånn at jeg knapt kan holde i et glass eller løfte armene. Jeg tok også det som et tegn på generell muskelsvakhet, men det endret seg så fort, på et par dager bare. Jeg har trent yoga i seks år, men det er lenge siden jeg har vært så konsekvent over lengre tid, og har nå trent sammenhengende i over tre uker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:34   #127
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Sitat:

Lavt stoffskifte er så sjeldent at det er nesten usannsynlig å ha det, det er bare en unnskyldning for folk som ikke går ned i vekt!

Den har jeg også hørt fra en del leger. Det samme sa min nåværende vikarlege (desverre har fastlegen min permisjon i år) når det gjaldt pcos og insulinresistens. Hun ville ikke sjekke det på meg fordi det var ikke noe som folk generelt gikk rundt og hadde, og dessuten hadde hun ikke så mye kunnskap om det Velvel, jeg oppsøkte Lindbergklinikken og sitter nu her med påvist insulinresistens og pcos og knasker metformin

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:36   #128
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Legeyrket er jo sikkert mye mer behagelig dersom ingen blir syke av annet enn det som kan kureres med en dose antibiotika

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:38   #129
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Den har jeg også hørt fra en del leger. Det samme sa min nåværende vikarlege (desverre har fastlegen min permisjon i år) når det gjaldt pcos og insulinresistens. Hun ville ikke sjekke det på meg fordi det var ikke noe som folk generelt gikk rundt og hadde, og dessuten hadde hun ikke så mye kunnskap om det Velvel, jeg oppsøkte Lindbergklinikken og sitter nu her med påvist insulinresistens og pcos og knasker metformin

Hmm, hun holder ikke til i Sannergata på grünerløkka vel?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:44   #130
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Sitat:

Hmm, hun holder ikke til i Sannergata på grünerløkka vel?

hehe, nei. Men desverre så tror jeg ikke det er uvanlig å ta den approachen for en del leger. Og med alle mine "diffuse" symptomer er jeg stygt redd for at jeg fort blir avfeid med at jeg bare er en vanskelig pasient.
Og svaret hennes på en uregelmessig syklus var å begynne med p-piller (selv om min bekymring over syklusen faktisk er pga jeg og min mann prøver å få barn). Svaret på overvekten min var reductil, knekkebrød, magerost og trening, som da også sannsynligvis ville hjelpe på både energiløshet, muskel og leddsmerter og hele pakka. Det er jo et under at hun klarte å henvise meg til fysioterapi når betennelsene og musklesmertene omtrent invalidiserte meg i jobben. Det skal bli goodie å få fastlegen min tilbake altså. Om ikke annet så er hun lavkarbovennlig og tar meg på alvor

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 15:58   #131
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Den har jeg også hørt fra en del leger. Det samme sa min nåværende vikarlege (desverre har fastlegen min permisjon i år) når det gjaldt pcos og insulinresistens. Hun ville ikke sjekke det på meg fordi det var ikke noe som folk generelt gikk rundt og hadde, og dessuten hadde hun ikke så mye kunnskap om det Velvel, jeg oppsøkte Lindbergklinikken og sitter nu her med påvist insulinresistens og pcos og knasker metformin


"Man regner med at i hvert fall 5-6 % av norske kvinner og 1-2 % av norske menn lider av hypotyreose (Haug, 2002) - og det er nøkterne tall." (Sitat fra www.stoffskifte.info)

Så selvfølgelig har ikke alle overvektige og slitne lavt stoffskifte, men prosentandelen er likevel ganske stor. Og ganske sikkert større enn mange leger er villige til å innrømme...

Anbefaler forøvrig disse nettsidene om stoffskifte:

www.stoffskifte.info
www.stoffskifte.org
www.xlpluss.no/hypo
www.sonjas-stoffskifteforum.info

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 19:24   #132
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er jo helt utrolig! Tror de at det bare er damer i overgansgsalderen som får lavt stoffskifte, eller? Om du i tillegg er tydelig overvektig så burde de jo virkelig ta det på alvor. Jeg hadde ikke slått meg til ro med det.
Hør litt rundt om noen kan anbefale en lege til deg, en som er åpen og løsningsorientert.

Hovedproblemet er at det er veldig få fastleger med ledig plass i området, så man må ta de som har mulighet... Vurderer å prøvde den eneste privatpraktiserende jeg vet om i området, kan jo hende det er et fornuftig menneske? hehe... Men joda, jeg er alt for ung til å få lavt stoffskifte er nok bare naturlig... (naturlig LAVT ja) Husker første gang jeg målte, fyren så på meg som om jeg var ute etter en kjapp slankekur (og samtalen mellom oss avslørte at det var det han mente også...)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den forrige fastlegen min klarte faktisk å si (den røya!) Lavt stoffskifte er så sjeldent at det er nesten usannsynlig å ha det, det er bare en unnskyldning for folk som ikke går ned i vekt! Underfortsått: Ikk gidder å slanke seg... )
Så jeg tviler ikke på at det finnes flere som henne der ute... Heldigivs har jeg funnet en som på eget initiativ i går sa at vi måtte sjekke stoffskiftet siden det var et år siden sist. Holdt på å dette av stolen jeg!

Så ikke gi deg Abbe, kan hende du har fått en av de forutintatte

Dette har vi hørt før... Lavt stoffskifte er selvfølgelig noe man skjuler seg bak om man vil ned i vekt, ikke sant? Blir litt oppgitt jeg...

Men nå føler jeg jeg har litt mer energi om dagen, så får vi se om det er placeboeffekten eller om det faktisk er noe i det

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 19:30   #133
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg har alltid ligget i nedre del av normal området og fikk beksjed av "gamlelegen" min om å følge det opp. Men han er den eneste som har reagert på tallene, og det var 15 år siden!

Har kjøpt meg kelp i dag. Tenkte å ta 2 om dagen til boksen er tom, så får vi se om håret, huden, humøret, formen og øresusen blir bedre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 19:57   #134
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Øresus, ja! Det hadde jeg helt glemt.
Har sånn .. hva skal man kalle det ... turnus-tinnitus. Piping i alt fra noen minutter til en liten time etterfulgt av like lang fullstendig døvhet på øret. Vel, jeg sørga i alle fall for kraftig nedsatt hørsel på det er på høyre øre på grunn av leirdueskyting uten hørselvern for mange år siden, og det er godt mulig det også er årsaken til tinnitusen.
Kan ikke si noe om det nå, ettersom jeg er forkjøla, men er usiker på om den pipinga bare er det høyre øret.
Nå høres det ut som om jeg fisker etter symptomer, men det er like mye åpenbaringer en del av dette.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 16:30   #135
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Da fikk jeg kelpasan i postkassa og to tabletter er inntatt. Så da er spørsmålet hvor fort man skal øke til maks dose (4 stk). Og hvor fort dette virker om det virker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 16:32   #136
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg vet ikke hva som er lur oppdosering, men jeg begynte med to tabletter i et par dager, så tre i et par dager og nå fire. Merker ikke noe negativt etter to dager med fire tabletter i alle fall. Fikk litt diaré i starten, men det har gått over. Tror det er fordi det forsinker fordøyelsen noe sånn at avføring over tid blir mykere. Det sto det i alle fall i den urtemedisinoversikten som jeg linket inn her.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 16:42   #137
Vaffel
Medlem
 
Vaffel sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 365
Vaffel har en fantastisk aura rundt segVaffel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Nå har jeg også kjøpt Kelp. Verd et forsøk.

Jeg vet at jeg har litt lavt stoffskifte. Jeg har struma også. Tidligere ble jeg medisinert for det, i årevis, men så ble jeg så mye bedre etter at jeg hadde gått på Candida-kur (behandling hos biopat) et halvt år, at jeg fikk lov til å slutte med pillene av han endokrinologen. (Han trodde ikke på biopati, men han trodde på prøveresultatene, og på lavkarbo.) Siden har stoffskiftet holdt seg sånn litt på grensen. Bedre enn før i tida, men ikke supert.

Det er mulig jeg blir nødt til å gå tilbake og be om medisiner igjen, men dersom litt tang i kosten kan gjøre nytten ville jeg like det bedre. Prøver det, iallefall.

__________________




Vaffel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foreløpig moderat/restrektiv lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:08   #138
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Nå må jeg fortelle om et par litt sprø ting:
Jeg var temmelig fyllesjuk i går, i tillegg til at jeg har vært forkjøla, og klarte for første gang siden jeg begynte med kelp å glemme å ta kosttilskuddene mine.
I morgest følte jeg meg etterhvert ganske utafor, og så begynte stikkene igjen. Under brystet, i sidene, i brystet og i mellomgulvet. Nå som det har vært borte i halvannen uke så skjønte jeg virkelig nå hvor plagsomt det er. Jeg har hatt det så lenge at det har blitt en som bakgrunnsstøy, og normalen for meg liksom. Formen er nok også litt påvirka av omstendighetene, men akkurat den utaforheten og den stikkinga er noe annet. Nå, kanskje fire timer senere er de redusert til bare litt sånn øm prikking.

En annen morsom ting, som jeg muligens har nevnt, er at håret mitt har blitt mindre fett de siste dagene . Og jeg sverger på at det vokser enda mer i hodebunnen min

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 17:28   #139
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå må jeg fortelle om et par litt sprø ting:
Jeg var temmelig fyllesjuk i går, i tillegg til at jeg har vært forkjøla, og klarte for første gang siden jeg begynte med kelp å glemme å ta kosttilskuddene mine.
I morgest følte jeg meg etterhvert ganske utafor, og så begynte stikkene igjen. Under brystet, i sidene, i brystet og i mellomgulvet. Nå som det har vært borte i halvannen uke så skjønte jeg virkelig nå hvor plagsomt det er. Jeg har hatt det så lenge at det har blitt en som bakgrunnsstøy, og normalen for meg liksom. Formen er nok også litt påvirka av omstendighetene, men akkurat den utaforheten og den stikkinga er noe annet. Nå, kanskje fire timer senere er de redusert til bare litt sånn øm prikking.

En annen morsom ting, som jeg muligens har nevnt, er at håret mitt har blitt mindre fett de siste dagene . Og jeg sverger på at det vokser enda mer i hodebunnen min

Ser sannelig ut til at de virker da ja...

Nå har jeg fått mine i posten også, og starta med to tabletter i dag. Blir spennende å se hvordan det fungerer på meg...

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:46   #140
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Heldigivs har jeg funnet en som på eget initiativ i går sa at vi måtte sjekke stoffskiftet siden det var et år siden sist.

Og i dag fikk jeg prøvesvarene i posten. TSH på 0,91 og FT4 på 15,8, så de verdiene er brillefine Over all forventning faktisk.
Meeen, noen som vet om det har mye å si generellt om man har for høyt natrium?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:48   #141
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Hår gått på Levaxin i noen år, og aldri greid å ta nok til å komme innenfor normalen.

Nå har jeg tatt Kelp i over en uke, og jeg mener å påstå at jeg er mer opplagt nå. Våkner lettere om morgenen og er litt mer i sving i løpet av dagen.

Begynte med en tablett, siden det var anbefalt mengde på boksen, men har de tre siste dagene tatt to...

Tar de som Mr. Muscle viste link til.

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:59   #142
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Så flott, Karbosara!
Jeg er spent på virkningene over tid, med tanke på vektnedgang, hårveksten og huden på kroppen.
Jeg tror til og med jeg er mindre tørr i øya! Kan gå med kontaktlinser lenger nå enn jeg pleide. Vet ikke om det har noen sammenheng, eller om det bare er fordi jeg er forkjøla (øya renner mer, så mer fuktighet).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 22:20   #143
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vet ikke om det har noen sammenheng, eller om det bare er fordi jeg er forkjøla (øya renner mer, så mer fuktighet).

Kanskje du er blitt lettrørt av tablettene Kanskje de gjør noe med følelsene våre og...


Men altså fra spøk til alvor: er mer opplagt, og jeg har prøvd å bli forkjølet et par ganger, men det går over og så er jeg opplagt igjen

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:36   #144
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg syns det er utrolig å våkne om morgenen og være VÅKEN, det kan jeg ikke huske at jeg har gjort på veldig lenge... Holder meg fortsatt til 2 tabletter om dagen + det innholdet multivitaminene har av jod, vurderer 3 om dagen men tror jeg drøyer det ei lita stund.

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 23:40   #145
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Abbe, her.

Jeg syns det er utrolig å våkne om morgenen og være VÅKEN, det kan jeg ikke huske at jeg har gjort på veldig lenge... Holder meg fortsatt til 2 tabletter om dagen + det innholdet multivitaminene har av jod, vurderer 3 om dagen men tror jeg drøyer det ei lita stund.

Flott å høre! Jeg er også mer våken, har fortsatt de der "mind gap"-a, altså at jeg f.eks reiser meg opp for å gjøre noe, og så har jeg glemt det etter å ha tatt et par skritt på gulvet. Spent å se om det også bedrer seg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:01   #146
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Flott å høre! Jeg er også mer våken, har fortsatt de der "mind gap"-a, altså at jeg f.eks reiser meg opp for å gjøre noe, og så har jeg glemt det etter å ha tatt et par skritt på gulvet. Spent å se om det også bedrer seg

Er sikker på at det bare er meg når det kommer til slike, er bare slik jeg er Har mange slike hver dag, særlig på jobb når hodet er fult av alt mulig jeg bør holde styr på. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har traska formålsløst frem og tilbake i gangen, fordi jeg glemmer ting! Men i den senere tid bruker jeg de turene til en ekstra runde til vannautomaten

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 00:03   #147
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Hehe...alltid ta et glass vann når du ikke husker hva du skulle gjøre...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 01:42   #148
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg lar fokuset slippe og trekker pusten dypt, da kommer det som regel tilbake til meg .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:03   #149
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Hei, jeg har lavt stoffskifte og har ikke prøvd Kelp, men ville bare be dere for sikkerhetsskyld ta en titt på denne tråden:
http://www.sonjas-stoffskifteforum.i...highlight=kelp

Kanskje det står noe nyttig der. Har ikke hatt tid å lese hele denne enda, eller hele den andre. Ville bare knytte de sammen

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:29   #150
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Hei Cornelia! Den har blitt linket til her inne før.
Jeg tror jeg har lest omtrent alt som finnes på nettet om lavt stoffskifte nå

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 16 23-05-09 16:18
Lavt stoffskifte? Distrea Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-06-07 22:14
Lavt stoffskifte? Enid Fysisk og mental helse 11 24-03-07 00:26
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no