Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilken fettprosent får de undervektige som spiser seg opp med ketolysediett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 23:21   #1
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Hvilken fettprosent får de undervektige som spiser seg opp med ketolysediett?

Er det noen her inne som har spist seg normalvektige etter å ha vært undervektige? Hvor havner man på fettprosent? Bare lurer. For hva er det kroppen vil ligge på i fettprosent? Det er jo individuelt også. Ikke noe å ha kontroll over hvis man skal la kroppen bestemme Jeg har alltid selv bestemt over kroppen og aner ikke hva den vil ligge på om den selv får bestemme. Men den virker svært tilpasningsdyktig, så det ser ut til at den kan trives ikke bare på en spesielt mengde med fettpolstring.

Jeg opplevde ved vekttap med ketolyse at jeg måtte stanse vekttapet ved å tilføre mer karbohydrater. Slik jeg leste skaldemann hadde måtte gjøre også. At jeg på grønnsaker og protein-og fettkilder bare gikk nedover og nedover. Så man må vel ha mer enn 15-20 g karbohydrater for å ha normal fettprosent, eller hva? Det er kanskje individuelt dette også? Det hadde vært interessant å visst hvilken fettprosent jeg hadde hatt hvis jeg ikke kontrollerte kalori-inntaket. Men jeg vil bare vite det i teorien og se det for meg bare,altså. Før jeg tok kontrollen over inntaket var det mamma som hadde full kontroll over hva jeg spiste fordi hun var redd for overvekt. Så jeg vet ikke hva det vil si å spise naturlig.

Litt dumt å spørre egentlig, siden jeg ikke kan vite sikkert før det skjer i praksis og at det aldri vil skje, men det hadde vært interessant å høre hvordan de som spiser seg opp blir seendes ut.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:32   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken fettprosent får de undervektige som spiser seg opp med ketolysediett?

I henhold til boka Bedre uten brød så skal ikke undervektige være ketose, men ligge mer tilsvarende optimal ernæring.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 09:03   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken fettprosent får de undervektige som spiser seg opp med ketolysediett?

Det er ganske store individuelle forskjeller på normal fettprosent, og der har nok både forbenning, beinbygning (ramme) og genetikk mye å si. Men det sies jevnt over at en fettprosent på mellom 20 og 30 hos kvinner er normalen. Litt å gå på begge veier, altså. Fettprosenten øker normalt noe med årene, ettersom muskelmassen brytes ned.
Du kan måle fettprosenten din, om du vil, på en elektronisk vekt på et treningssenter, ellers vet jeg at f.eks Proteinfabrikken og andre tilsvarende sjapper selger fettklyper, som er ganske nøyaktige om du bruker dem riktig.
Problemet med undervekt/for lav fettprosent er jo bla.a at man som kvinne får for lav østrogenproduskjon, ettersom det produseres i fettvevet. Hvilket på sikt kan føre til kroppsbehåring, ustabil syklus etc.
Verken under- eller overvekt er særlig heldig for helsa, men dette vet du jo.

Man kan jo fint være i ketose uansett kroppstørrelse, både ketose og lavkarbo generelt skal normalt fungere vektregulerende, og jeg her sett og lest eksempler på undervektige som har regulert vekta si opp, hvordan dette fungerer i praksis er jeg heller usikker på, men på et ketogent nivå er det viktig med en god andel fett, ettersom det er så mange organer i kroppen som er avhengig av fett for å fungere. Hjerte, hud, hjerne etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 09:49   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken fettprosent får de undervektige som spiser seg opp med ketolysediett?

Jeg vet ikke hva min fettprosent er men har nå etter 3 års "slit" gått opp 9 kg på 6 mnd. Før det har vekten bare rast nedover..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysediett igjen? mama67 Spørsmål og svar 13 21-10-10 17:01
Ketolysediett torill*** Generell diskusjon 3 03-10-10 23:42
Lavkarbo for kresne og undervektige barn? Sorgfri Barns kosthold 10 08-09-10 10:46
Legen sa: slutt med ketolysediett ... karikins Ketolysekuren 71 09-07-10 17:13
Hva med de som er undervektige? Tidligere bruker Spørsmål og svar 6 18-09-06 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no