Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Pølser for viderekomne

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-05, 19:35   #1
Forlani
Juniormedlem
 
Forlani sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 24
Forlani er på en erverdig vei

Pølser for viderekomne

Kjøpte meg pølser i butikken i dag, nyhet, gilde spesial --> pølser for viderekomne. 4 pølser, 2 løkpølser og 2 krydderwurst. De med krydderwurst hadde "bare" 3 g pr 100g med karbohydrater i seg! Det er jo ikke så aller verst hvis man får veeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig lyst på pølser en dag vel!?!

Forlani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-05, 19:48   #2
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

Dette har jeg lurt litt på jeg også..

hvor ille er det egentlig å spise en pølse på narvesen uten noe som helst verken oppå eller rundt.. ?? Hvilken pølse er det minst karber i, og evt hvor mange?? Er det noen som vet noe om dette ?? (sannsynligvis )

" Værsågod neste?
Will eller griener ? "

__________________
Tingeling
-Medlem av Ren Mat Klubben-

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-05, 20:14   #3
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

jeg er usikker på hvilke pølser det er minst karber i, men personlig holder jeg meg til kylling/kalkunpølsene som har 5,3 karber per 100g = 2 pølser. Vanlige wienerpølser har nok litt mindre, men jeg innbiller meg at kylling/kalkunpølsene er bedre for meg. Når det gjelder pølsene på narvesen tror jeg du kan ta det rolig, det er nok ikke altfor mye i dem, men jeg ville ikke gått helt bananas og spist mange da.. Nå som det er snakk om pølser går det jo an å nevne at det ikke er så gale å spise pølse om morgenen, og det er spesielt godt å ha i omelett kanskje du kan søke på gilde på nett.. de har sikkert næringsinnholdsliste over de forskjellige matvarene sine, kylling/kalkun er prior

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 30-05-05, 20:48   #4
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Tingeling

Dette har jeg lurt litt på jeg også..

hvor ille er det egentlig å spise en pølse på narvesen uten noe som helst verken oppå eller rundt.. ?? Hvilken pølse er det minst karber i, og evt hvor mange?? Er det noen som vet noe om dette ?? (sannsynligvis )

" Værsågod neste?
Will eller griener ? "

Sjekka ut leiv-vidar's hjemmesider (er vel de pølsene som selges hos narvesen) Ostepølse har max 6 kh i seg per 100 gram. Vet ikke helt hva en sånn ostepølse veier, men under 100 gram vel Jeg pleier å spise en sånn med bacon surra rundt seg og rekesalat på som fast-food alternativ

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 30-05-05, 22:35   #5
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

nå er ikke jeg kjent med pølsene fra narvesen, men en vanlig grillpølse veier i hvert fall 50g, og den er ganske liten.. jeg tipper på at narvesen ostepølse veier enten 100g el litt under

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 30-05-05, 23:18   #6
Jenny
Juniormedlem
 
Jenny sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 60
Innlegg: 43
Jenny er ny på veien

I Stavanger er det en slakter som lager all slags forskjellige pølser med null karbohydrater. Det er slakter Idsøe for de som er interesserte. Jeg har ikke fått prøvd de enda, men de skal være kjempegode. Idsøe er kjent for sin ypperlige kvalitet på kjøttvarene.

Jenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 31-05-05, 00:02   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jenny

I Stavanger er det en slakter som lager all slags forskjellige pølser med null karbohydrater. Det er slakter Idsøe for de som er interesserte. Jeg har ikke fått prøvd de enda, men de skal være kjempegode. Idsøe er kjent for sin ypperlige kvalitet på kjøttvarene.

Kan jeg skrive under på ! Jeg handler der altfor ofte !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-05-05, 00:05   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jenny

I Stavanger er det en slakter som lager all slags forskjellige pølser med null karbohydrater. Det er slakter Idsøe for de som er interesserte. Jeg har ikke fått prøvd de enda, men de skal være kjempegode. Idsøe er kjent for sin ypperlige kvalitet på kjøttvarene.

Hei
I Norge er det tilladt å tilsette 6 gram potetmel eller annen KH til pølser ( for å klistre dem sammen) derfor inneholder de fleste pølser nettopp 6 gram KH pr 100 gram pølse. ( potetmel er visst billigere enn kjøtt ) egentlig trenger man bare 2 gram potetmel for at pølsen skal henge sammen.
Ketolysepoølser fåt pr. i dag i Aust og Vestagder ( menybutikker). De inneholder 0,2 gram KH / 100 gram. De er klistret sammen med soyaprotein.

Jeg gjetter at Narvesenpølser inneholder - ja nettopp - 6 gram KH / 100 gram.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 15:53   #9
gunda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 52
Innlegg: 3
gunda er ny på veien

pølser uten karbo

Hei jeg var på smart club her i oslo får en stund siden og der fant jeg en type pølser som het krakov disse hadde null karbohydrater. og smakte helt fotreffelig

gunda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 16:10   #10
uco
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 6
uco er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av gunda

Hei jeg var på smart club her i oslo får en stund siden og der fant jeg en type pølser som het krakov disse hadde null karbohydrater. og smakte helt fotreffelig

!!!! Da må jeg til Smartclub!!! Pølser.. yami.. Har de sånn for alle adgang på lørdager enda??

__________________


uco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 16:51   #11
Forlani
Juniormedlem
 
Forlani sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 24
Forlani er på en erverdig vei

Sitat:

Har de sånn for alle adgang på lørdager enda??

Jeg mener og er ganske sikker på at det er gratis adgang for alle nå på smart club. Uavhengig av dag.

Forlani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 17:15   #12
CecilieM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 48
Innlegg: 34
CecilieM er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Jenny

I Stavanger er det en slakter som lager all slags forskjellige pølser med null karbohydrater. Det er slakter Idsøe for de som er interesserte. Jeg har ikke fått prøvd de enda, men de skal være kjempegode. Idsøe er kjent for sin ypperlige kvalitet på kjøttvarene.

Da lurer jeg på, hvor holder slakter Idsøe hus?

__________________

CecilieM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-06-05, 20:13   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Slakter Idsø ligger rett over gaten fra Magasin Blå (som ligger rett ved siden av parkeringhuset på Jorenholmen) ....

Her har du info http://www.idsoe.no/

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-06-05, 17:31   #14
Nika
Juniormedlem
 
Nika sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 58
Innlegg: 12
Nika er på en erverdig vei

Pølser med lite karbo.

Var innom ICA i dag (Bergensområdet). Der fant jeg pølser med bare 1g karbo pr. 100 g. Det var riktignok urte og hvitløkspølser (herregårdspøler fra SPIS) - og litt dyre var de også, men de smakte slett ikke verst.

__________________
Nika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med pølser? Felix Atkins kosthold 16 20-06-09 20:18
Pølser Gamla Ketolysekuren 18 18-04-05 21:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no