Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

8 kg til jul!

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-15, 22:18   #151
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Huff jeg sitter med litt dårlig samvittighet her. En god venninne jeg ikke har sett på veldig lenge kommer på besøk neste helg og hun vil gjerne at vi skal ha en god gammeldags jentekveld med vin og kos. Og jeg har ikke drukket på veldig lenge da jeg vil holde meg unna sukker pga ketose... og jeg hørte skuffelsen hennes når jeg antydet at joda, jeg kan vel kanskje ta 'en øl.. Har det gått for langt, lurer jeg på noen ganger, når jeg nesten avstår sosiale og hyggelige sammenkomster fordi jeg vil være så "flink" ? Er det flere her som forstår meg eller er jeg helt borte vekke?

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 23:31   #152
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Huff jeg sitter med litt dårlig samvittighet her. En god venninne jeg ikke har sett på veldig lenge kommer på besøk neste helg og hun vil gjerne at vi skal ha en god gammeldags jentekveld med vin og kos. Og jeg har ikke drukket på veldig lenge da jeg vil holde meg unna sukker pga ketose... og jeg hørte skuffelsen hennes når jeg antydet at joda, jeg kan vel kanskje ta 'en øl.. Har det gått for langt, lurer jeg på noen ganger, når jeg nesten avstår sosiale og hyggelige sammenkomster fordi jeg vil være så "flink" ? Er det flere her som forstår meg eller er jeg helt borte vekke?

Er vel bare til å kjøpe noe vin med lavt sukkerinnhold?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 01:27   #153
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er vel bare til å kjøpe noe vin med lavt sukkerinnhold?

Samme tenker jeg. Jeg har ikke hatt problemer med å gå ned i vekt og samtidig ha en vinkveld, med rikelige mengder rødvin... 😉 Men dette er selvsagt individuelt da. Jeg synes det vanskeligste en slik kveld er å holde seg unna potetgull og snacks. Gode erstattere for min del er manchego og oliven, som passer glimrende til rødvin. 😊

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 01:49   #154
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Hvis det er hvitvin du drikker så er det tips for en med lavt sukkerinnhold et sted på sidene her som er veldig god Sikkert bare å søke lavt sukkerinnhold. Finnes jo mange røde også.

For min del i kveld gikk det ikke superbra. Spiste en potet, ertestuing, saus og en lefse, i tillegg til masse fisk og bacon. Ble også karamellpudding og multekrem, men ikke mye

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 11:15   #155
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Scnuppa - du kan fikse tapas og rødvin. Det er ikke så LCHF-uvennlig. Oliven, paprikastenger, sterke små kjøttboller, salat av cherrytomater, spinatblader og rødløk, brie, manchego osv. Og så kan du ha kjeks og potetgull til henne og bakongull til deg.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 11:18   #156
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jeg har målt kroppen for første gang siden i sommer. I juni veide jeg bare litt mindre enn jeg gjorde for tre uker siden, da jeg tok meg i nakken og endret kosthold. Da jeg sammenliknet målene i dag med målene fra i sommer, oppdaget jeg at 15,8 cm har blitt borte. 10 av de er rundt livet (jeg merker godt at jeg er mindre oppblåst nå, så det kan nok ha mye å si for de målene).

Nesten 16 cm. Wow lissom!

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 11:54   #157
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Takk for gode råd Jeg drikker som regel hvitvin og er glad i de søte, selvfølgelig, men kan høre med vinmonopolet om de kan anbefale en med lite sukker som ikke er for tørr/sur Rødvin=halsbrann dessverre.. Er enig i at god tapas kan brukes som kos, er veldig glad i manchego og beste snacks jeg vet om er strandaskinke fylt med fetaost og pinjekjerner, nam!

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 11:56   #158
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Så deilig Yodette !! Bra jobba, 16 cm !!

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 22:28   #159
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Takk for gode råd Jeg drikker som regel hvitvin og er glad i de søte, selvfølgelig, men kan høre med vinmonopolet om de kan anbefale en med lite sukker som ikke er for tørr/sur Rødvin=halsbrann dessverre.. Er enig i at god tapas kan brukes som kos, er veldig glad i manchego og beste snacks jeg vet om er strandaskinke fylt med fetaost og pinjekjerner, nam!

Jeg søkte opp nå, og det var Tammellini Soave 2012 eller 2013. Jeg syns den var veldig god



Etter lutefisklaget i går ble opp 900 g på meg. Til 72.2 kg.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 10:38   #160
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jeg brant meg skikkelig på å drikke rødvin mens jeg var i ketose (fikk tidenes fyllesjuke etter 3,5 glass), så nå tør jeg bare drikke ett glass. Da er det ikke så nøye hvor mye karber det er i rødvinen (er vel kanskje ikke så mange søte rødviner heller). Hvitvin er jo annerledes. Fint med tips om det.

Jeg fortsetter å gå ned. Bare 1,8 igjen til julemålet.



__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 16:24   #161
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Jeg søkte opp nå, og det var Tammellini Soave 2012 eller 2013. Jeg syns den var veldig god



Etter lutefisklaget i går ble opp 900 g på meg. Til 72.2 kg.

Da skal jeg se etter den vinen på polet

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 16:30   #162
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Knallbra Yodette !

Tenker på at det er sannelig ikke lenge til jul..og til mål
Har julaften som "mål" jeg da har pr idag igjen 1,8 kg jeg også.

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 08:35   #163
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Røyk på en heftig tacomiddag i går kveld med skjell og det hele (!) og var så dum at jeg veide meg i mårrest !!! Note to self, ikke veie dagen etter en utskjeielse , grr !
Men , satser på at vekta er annerledes på onsdag (veiedag)
Spesielt på arbeidshelger er det vanskeligere å spise gjevnt og riktig og innimellom er jeg helt ødelagt på søndagskvelden og da blir terskelen for feilspising plutselig mye lavere kjenner jeg ..

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 10:40   #164
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: 8 kg til jul!

I dag viste vekten 92,1 kg, så over 2 kg ned fra forrige mandag. Fornøyd!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 13:28   #165
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

I dag viste vekten 92,1 kg, så over 2 kg ned fra forrige mandag. Fornøyd!

Superbra nedgang Lemen !!

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 15:34   #166
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 8 kg til jul!

Her står det stille! Og fra torsdag til mandag er jeg på ferie sammen med gamle venner, og tøylene kommer til å være svært løse... Så neste uke er jeg nok noen kilo opp..

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 19:17   #167
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Jeg stoler ikke på vekta mi, den er helt psyko. Avhengig av hvilket gulv den står på og hvor på gulvet (!!) viser den mellom 104,5 og 112,5 kg... Tror jeg får kjøpe meg en ny. I mellomtiden bruker jeg målebåndet rundt livet. 11 cm ned siden start for 3,5 uker siden.

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 20:10   #168
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

I dag viste vekten 92,1 kg, så over 2 kg ned fra forrige mandag. Fornøyd!

Det er mye! Grattis!

Jeg har kjøpt meg tredemølle! Brukt sak fra Finn som ble levert i dag. Den har elektrisk incline og kan slås sammen. Så digg det skal bli å kunne trene en halvtime hjemme hver dag. Å gå raskt i oppoverbakke er min beste treningsform. Det greier jeg gjøre hver dag.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-15, 20:13   #169
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: 8 kg til jul!

Er det mulig? Denne helga gikk skeis. Eller lørdag gikk fint, men søndag og mandag gikk ikke bra

Opp et kg siden forrige ukes veiing.

Startvekt julemål 31/10: 71.7 kg

03.11: 71.7 (0)
09.11: 71.5 (-200 g)
17.11: 72.5 (+1000 g)

Julemål: 68.5kg

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 10:37   #170
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Åå oppgitt , veiedag og opp 400g ! Men er min egen feil, er i nattevakt perioden min og da ryker jeg ofte, får cravings og blir urasjonell. :-O

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 15:02   #171
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Åå oppgitt , veiedag og opp 400g ! Men er min egen feil, er i nattevakt perioden min og da ryker jeg ofte, får cravings og blir urasjonell. :-O

Har all forståelse for at kosthold blir vrient på nattevakt. Hold ut og rett det opp igjen når dagene normaliserer seg. Sjøl har jeg hatt omtrent to nattevakter i mitt liv. Aldri mer!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 18:34   #172
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: 8 kg til jul!

Snur opp ned på det meste ja :/ Er en del av jobben, men har heldigvis ikke flere enn 7 netter på 6 uker-men har alltid 2 på rad så er en omstillingsprosess hver gang.

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 07:25   #173
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

Egentlig ikke veiedag før i morgen (men veier hver dag kan jeg innrømme).
Og i morges viste vekta at jeg har gått ned enda en kilo denne uka.
Bare 1,2 kilo igjen til julemålet og BMI vil snart forsvinne under tallet 30.



__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 12:06   #174
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: 8 kg til jul!

Bra jobba, Yodette!

Ned 200g!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 19:49   #175
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: 8 kg til jul!

O.M.G. Du har snart gått ned 40 kilo, Spinerette!
Respekt!

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no