Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Brød fra lavkarbohuset

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-11, 17:41   #26
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Nok et produkt fra lavkarbohuset med masse gluten, bare sånn til informasjon til dere som ikke har fått det med dere.

Og det er det da helle ikke noen som prøver å legge skjul på. Så hva er egentlig problemet ditt, unnskyld at jeg spør...

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:30   #27
postlene
Juniormedlem
 
postlene sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hedmark
Alder: 43
Innlegg: 14
postlene er på en erverdig vei

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Da har jeg bestilt en brødpakke. Kun 1, for å prøve det liksom... Dyreste brødet jeg noen gang kommer til å spise! Portoen var jo helt vill! Menmen, jeg savner brød... OG om det det er godt kommer jeg jo til å kjøpe flere i slengen

postlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre karbo, mere grønt Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:56   #28
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Opprinnelig lagt inn av postlene, her.

Da har jeg bestilt en brødpakke. Kun 1, for å prøve det liksom... Dyreste brødet jeg noen gang kommer til å spise! Portoen var jo helt vill! Menmen, jeg savner brød... OG om det det er godt kommer jeg jo til å kjøpe flere i slengen

Hei Lene. Jeg har akkurat sendt deg en mail om denne, ble sjokkert selv over hvor mye Bring skal ha selv om det er en bitteliten pakke på en halv kilo. Så vi gjør det litt annerledes, mer står i mailen.

Jon
Lavkarbohuset

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 22:16   #29
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Brødpakken er da ikke så stor? Putt den i en konvolutt/pose og send som brev?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 07:29   #30
postlene
Juniormedlem
 
postlene sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hedmark
Alder: 43
Innlegg: 14
postlene er på en erverdig vei

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Tusen takk for mail, jeg måtte smile litt nå

postlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre karbo, mere grønt Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 19:05   #31
postlene
Juniormedlem
 
postlene sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hedmark
Alder: 43
Innlegg: 14
postlene er på en erverdig vei

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Og der kom brødet
Nesten spist det opp
Kjempegodt, og så utrolig sprø skorpe!
Litt "svampete" men det overlever jeg absolutt! Kunne visst tilsette noe som minsket det også

postlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre karbo, mere grønt Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 19:11   #32
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Tips: Siden brødet skal oppbevares i papirpose (Sto veeeldig spesifisert) så merket jeg at det ble hardt ganske fort. Den ytterste skiva er det bare å riste istede for å kaste.

Jeg skjærte brødet i skiver og frøs ned, så var det bare å riste skiver når jeg trengte.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 12:45   #33
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Hallelujah Jeg har savnet brød og derfor prøvd div lavkarbovarianter, men synes alle har en forferdelig bismak. Så etter å ha lest om det her, måtte jeg bare prøve og nå er alle mine sorger slukket Var litt rart å tygge med en gang, men det vennet jeg meg veldig fort til. Og kjempeenkelt å røre sammen også
Men lurer på en ting; noen som vet hvor lenge det holder seg når man ikke har tilgang til fryser?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 18:05   #34
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Men lurer på en ting; noen som vet hvor lenge det holder seg når man ikke har tilgang til fryser?

Jeg har hatt det på benken under et kjøkkenhåndkle i 6 dager uten at det ble dårlig. Den første skiven blir litt tørr, men det er 15 sek i brødrister det, så er det som nytt.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 18:08   #35
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Opprinnelig lagt inn av postlene, her.

Litt "svampete" men det overlever jeg absolutt! Kunne visst tilsette noe som minsket det også

Hei igjen Lene.

Tilsett 40-50 gram finhakkede frø etter eget valg i deigen, så blir det mindre svampete. Selv bruker jeg en blanding av solsikke- og gresskarkjerner samt litt sesamfrø, dette har jeg i et halvlitersmål og kjører stavmikseren på fullt i 10-15 sekunder. Altså bare frøene, ikke innholder i posen!

Blir helt nyyyydelig.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 21:18   #36
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Mildt sagt overaska da jeg fant brødte surt i kveld. Etter to dager! Er frøene som var sure, fant jeg ut. Hatt det i papirpose, som det sto presisert. Ikke like begeistra lenger... Men er fornøyd sånn forøverig, så skal fryse ned og ta opp det jeg trenger.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 22:59   #37
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Mildt sagt overaska da jeg fant brødte surt i kveld. Etter to dager! Er frøene som var sure, fant jeg ut. Hatt det i papirpose, som det sto presisert. Ikke like begeistra lenger... Men er fornøyd sånn forøverig, så skal fryse ned og ta opp det jeg trenger.

Merkelig, det problemet har ikke jeg hatt. Har som sagt hatt det på benken under ett kjøkkenhåndkle i 6 dager. Har også hatt det i papirpose 3-4 dager uten å merke noe galt.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:02   #38
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Kan jeg bruke eltekroken på kjøkkenmaskina mi eller burde jeg elte for hånd?

Rask levering btw. Bestilte søndag og fikk idag. Litt synd jeg så dem har brødet, pizzabunn og pastan på helsekosten her. Samme pris, men slipper jo frakt. Hehe

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:24   #39
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Kan jeg bruke eltekroken på kjøkkenmaskina mi eller burde jeg elte for hånd?

Rask levering btw. Bestilte søndag og fikk idag. Litt synd jeg så dem har brødet, pizzabunn og pastan på helsekosten her. Samme pris, men slipper jo frakt. Hehe

Jeg har både eltet selv og brukt ektekroken, og begge deler funker like bra.

Jepp, du får produktene i stadig flere Life- og Sunkostbutikker, og de fleste steder er prisen den samme som hos oss i nettbutikken. Det blir jo litt galt om vi skal utkonkurrere våre egne butikkunder på pris. Men vi har jo rabatter ved kjøp av flere da.

__________________


jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 22:50   #40
Ego
Medlem
 
Ego sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 51
Ego er på en erverdig vei

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Dette brødet har jeg akkurat bakt og har tidligere prøvd både pizzabunnen og sjokoladekakemixen! Thumps up for samtlige! Brødet ble jeg særlig overrasket over, hever seg dobbelt og fikk en gyllen fin skorpe. Jeg stekte det i liten brdøform og stekte det den siste tiden ute av forma på rist. Synes ikke brødet er så svampeaktig som ble beskrevet her, tror bare man må steke det tilstrekkelig. Eltet også deigen godt, sånn at den ble fast og fin. Jeg fikk 20 skiver, dvs lunsj for meg (2 skiver) i to jobbuker, så da er prisen levelig

Pizzabunnen hevde godt den også og smakte ganske godt. Smaker litt grovere enn man er vant med eneste. Kaken var også god, men trenger noe ekstra, enten glasur av noe slag eller krem med bær kanskje

For meg er det ikke noe problem med gluten, tåler det fint

__________________
Mine mål på veien:

Ego er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 10:25   #41
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Har nettop satt brødet til heving. Må ærlig innrømme at jeg blir veldig overrasket om dette blir bra. Hehe.
Jeg eltet brødet med kjøkken maskin. Hadde i litt sesamfrø og solsikkekjerner. Det ble en fryktelig seig klump. Men spent på smak og konsistens

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 12:09   #42
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Dæven å dette brødet heva. Hehe. Håper det smaker like godt som det ser ut.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 13:34   #43
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Brød fra lavkarbohuset

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Dæven å dette brødet heva. Hehe. Håper det smaker like godt som det ser ut.

Du får værtfall den deilige nybaktbrød-lukta i huset :P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pizzabunn fra Lavkarbohuset - anbefales! Jabba Middag 75 19-08-11 21:32
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Brød, brød og atter brød! Valeriana Lavkarbo generelt 23 27-08-07 10:21
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no