Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

2 uker i Hellas ... Hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-11, 12:13   #1
Nunne Mor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 50
Nunne Mor er på en erverdig vei
Question

2 uker i Hellas ... Hjelp!

Vi drar snart på ferie til Hellas og skal være der i 2 uker.
Men hvordan skal jeg få til å spise lavkarbo der i 14 dager?

Sist jeg var i syden spiste jeg det jeg hadde lyst på..og litt til og la på meg 4kg! Det skal ikke skje igjen og jeg har det like bra på ferie uten magen proppet av alle gode fristelser...

Så nå trenger jeg hjelp..

Når vi er på stranden blir jeg alltid fysen etter noe godt, "alle andre" propper i seg søte frukter, potetgull,øl , brus osv...

Hva skal jeg ta med meg? Hva får jeg kjøpt der nede?

Tenkte å ta med meg 2pakker fiberrik og bake med frokostbriks og noen rundstykker som jeg slenger rett i fryseren når jeg kommer dit.

Med 2 små barn kommer vi til å spise frokost og lunsj på leiligheten og middagbuffet på hotellet eller i resturant uten for området.

Jeg har absolutt tenkt å kose meg på denne turen, altså. Bare ikke med mat som ikke er bra for blodsukkeret mitt og vekta

__________________


Nunne Mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo som passer helsen min ;) Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 13:15   #2
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: 2 uker i Hellas ... Hjelp!

Jeg var på Grand Canaria i påska og hadde med meg et par bokser tunfisk og en pakke rugsprø. Spiste mye tomat,agurk, tunfisk og majones til frokost. Kokte noen ganger egg og hadde i tilegg. Ost og skinke spiste jeg litt også.

I veska hadde jeg mandler som jeg knasket på når vi var på stranda eller andre steder. Var greit men ble litt kjedelig etterhvert. Neste gang skal jeg ha med meg salte nøtter. Kjente at jeg hadde lyst på noe salt og klarte ikke å holde meg helt unna litt potetgull.

Jeg syns de første dagene var enkle å spise lavkarbo. På slutten klarte jeg det ikke helt. Jeg spiste et par ganger rundstykker til frokost og jeg tror det ødala litt. Det verste var at det smakte ikke så godt som det jeg husket.

Middag var veldig enkelt . Fikk det jeg ville ha der. Kjøtt/fisk m ekstra salat til.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 13:24   #3
Nunne Mor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 50
Nunne Mor er på en erverdig vei

Sv: 2 uker i Hellas ... Hjelp!

Takk for gode tips!

Da skal jeg skolde masse mandler å salte og trøke dem før vi drar.. fant en oppskrift på det her et sted...

He he.. godt vi kan ha med 25kg bagasje hver av oss Den blir nok full av knekkebrød,briks,mandler osv...

Maten spiser jeg jo opp og kan fylle kofferten med tax-free på veien hjem

Gikk du opp mye i ferien?

__________________


Nunne Mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo som passer helsen min ;) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 17:55   #4
luxcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 21
luxcat er på en erverdig vei

Sv: 2 uker i Hellas ... Hjelp!

Hellas er et lavkarboland, så det bør da gå bra? Spis slik grekerne spiser. Veldig lite brød (det er evnt tilbehør til middagen), ren kjøtt eller fisk til lunsj og middag, og med salater (rene grønne, bondesalat, et utall av kikert- og bønnsesalater) eller grønnsaksblandinger og ikke den hersen p.friten de serverer turistene. Yoghurt med frukt og nøtter til frokost. Jeg ble TYNN de årene jeg bodde i Hellas

luxcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:49   #5
Mimfi
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 120
Mimfi er på en erverdig vei

Sv: 2 uker i Hellas ... Hjelp!

Dette er veldig aktuelt for meg. Vi skal to uker til Hellas i sommer og jeg har såvidt begynt å planlegge maten. Min plan er som følger:
Frokost:

  • omelett med variasjoner (bacon, purre, skinke, sopp osv)
  • egg, ost og kjøttpålegg
  • tunfisksalat (majones + evt creme fraiche hvis jeg får tak i), tunfisk, rødløk, paprika og agurk)
  • Oopsielapper med pålegg
  • lavkarbobrød med pålegg
  • gresk yoghurt med nøtter og/ eller bær
Lunsj er en utfordring fordi det ofte spiser ute- på stranda på tur osv. jeg har kjøpt meg en kjølematboks som jeg tenker å ha med,
  • salat
  • oopsielapper
  • omelett
  • tunfisksalat
  • lavkarbobrød med pålegg
Middag - her føler jeg at det er mange muligheter i Hellas
  • gresk salat
  • souvlaki
  • tatzisiki
  • kjøttboller (her kan det lure seg inn endel karber så det kommer jeg ikke til å spise så mye)
  • fisk
  • mousaka
  • lammekjøtt
Alt med masse grønnsaker- grillstekt paprika er herlig.

Snacks, mellommåltider:
  • melon del sapo
  • bær
  • valnøtter
  • cottage cheese (hvis jeg finner det)
  • Smoothie/ is laget av bringebær og kremfløte eller bringebær og funlightsaft (sistnevnte blir som slush)
  • ost og kjeks
  • youghurt
Jeg skal ha med 4 lavkarbobrød (vi er to som spiser lavkarbo), mandelkjeks til ost og søtstoff (jeg tror det blir splenda).

Jeg blir veldig glad om noen kommer med innspill og forslag til annen god mat i Hellas. Har dere funnet kremfløte, cottage cheese og creme fraiche i Hellas?

Mimfi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp. 2 uker. Ingen nedgang ned10kg:) Ketolysekuren 8 17-11-11 15:16
Squashchips som i Hellas Labomba Kake/dessert og snacks 1 31-03-11 12:10
Gått 3 uker på kuren, og går ikke ned!!! hjelp! Jenta Ketolysekuren 4 21-07-10 20:18
Hellas Tess Spørsmål og svar 3 29-04-08 10:39
Hjelp!! Sydenferie i fire uker Kanari Spørsmål og svar 3 20-07-06 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no