Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvilken olje??

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-04, 19:03   #1
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Hvilken olje??

Heisann!

Jeg er ganske fersk når det kommer til å bruke oljer for å øke kaloriinntaket (noe som i starten var bare helt rart )

I utgangspunktet ville jeg øke inntaket av sunne oljer, og spesielt omega 3 for å se om hudproblemet mitt blir bedre. Men jeg er så usikker på hvilke oljer jeg skal velge! Og om det kan bli for mye omega 3 i forhold til omega 6 (og 9). Udo's choise kommer ikke på tale, for den smaker helt forferdelig, og den er altfor dyr!!

Jeg har tenkt på en eller flere av disse:
Linfrøolje (masse omega3)
tran (da får jeg også fettløselige vitaminer + omega3)
rapsolje (men her er mest omega 6..)

Jeg tenkte også på cocosa, til å bruke i shaker og smoothier, og også der skal det være vitaminer (selv om jeg ikke vet hvilke...). Og er det omega 3 eller omega 6 i den? Jeg kommer til å gå for cocosa extra virgin (pga vitaminer) og heller kjøpe den andre cocosaen for steking. Jeg har soyeolje i kjøleskapet som jeg bruker nå i salater o.l.

Har dere noen gode råd? altså: omega 3 i håp om at hudproblemet blir bedre, og jeg vil også prøve å få i meg en del av de fettbårne vitaminene. Kom gjerne med andre forslag. Jeg er student, så tenk litt på pris...

Håper på gode svar (har forventninger, for dere er jo så flinke her inne på dette med kosthold og valg av kosttilskudd og matvarer!!)
Ikkeno press altså hehe!!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 20:17   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg kan fortelle hva jeg bruker så lenge, så kommer sikkert eksperten(e) inn etterhvert og forteller hvorfor.

Jeg tar 2 ss Tran, for å få nok Omega 3 fra fisk
Jeg tar 2 ss Udo, for å få i meg mer fett av riktig type
Jeg steker i Cocosa
Jeg bruker kaldpresset oliven, raps og avokado i matlaging, til dressing og majones
Også bruker jeg litt smør, og melkeprodukter

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 20:25   #3
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

oida! det er mange produkter i kjøeskapdøra!! Problemet er at jeg av hensyn til plass og økonomi må prøve å begrense meg til ett eller to produkter, og siden jeg bor litt i oslo pga teori på skolen, og litt i stavanger pga praksis, blir det ikke brukt opp heller...

jeg tenker forresten også på å bare ta omega 3 kapsler, men da får jeg ikke A D E vitaminene, (for trankapslene er så dyyyyre). oh lala!! what a mess...

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 20:56   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Kan du ikke kjøpe den rapsoljen fra dr. Lindberg? Den kan du frakte med deg når du reiser også (selges i helsekost)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-09-04, 21:12   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Hva med olivenolje, da?? Sunn, god og relativt rimelig synes nå jeg. Extra Virgin selvsagt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 08-09-04, 17:59   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Olivenolje er noe jeg selv nettopp er begynt med,og er veldig fornøyd!Videre har jeg flytende omega 3 i kjøleskapet(kjøpt i finland) og tran..Men er ikke ellers inne på oljer

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oregano Olje - Oil Of Oregano Nille Kosttilskudd 7 30-01-12 16:54
Bacon og olje Anitave Lavkarbo generelt 7 01-07-06 00:56
Ketchup, hvilken er best? guro Barns kosthold 10 07-11-04 13:20
hvilke olje i maten? Lissa Lavkarbo generelt 16 03-06-04 10:03
Hvilken er best? cathrine Atkins kosthold 3 29-02-04 21:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no