Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Interessant om Dreamfields pasta

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-10, 08:43   #1
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Interessant om Dreamfields pasta

Min helt Kostdoktorn har testet blodsukkeret sitt etter å ha spist lowcarb-pastaen fra Dreamfield. Resultatet viser nok at pastaen ikke holder det den lover.

Her kan du lese om resultatet:
http://www.kostdoktorn.se/dreamfields-bluffpasta-testet

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 09:42   #2
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Interessant om Dreamfields pasta

Ja den pastaen holder ikke hva den lover,..... men testen hans blir ikke helt riktig. Han spiser pastaen alene, mens den andre maten han spiser blandes med fett og proteinkilder. Så det som hadde vært mer intresant her var jo å finne ut hvor mye et samtidig inntak av fett og proteiner kan dempe blodsukkerstigningen..Først da kan han samenligne med den andre maten han spiste.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 09:58   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Interessant om Dreamfields pasta

Jeg lurer også på hva som hadde skjedd om han spiste vanlig pasta? Jeg har spist DF og beholdt ketosen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 13:44   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Interessant om Dreamfields pasta

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Jeg lurer også på hva som hadde skjedd om han spiste vanlig pasta? Jeg har spist DF og beholdt ketosen.

Jeg også, detter ikke ut av ketose ved en porsjon dreamfields( dvs jeg tar 50g og ikke 55g av den), mens en bit( 20g?) melkesjokolade gjør at ketostixen ikke slår ut.
Men jeg tror ikke DF er noe man skal spise hver dag og heller ikke at den holder det den lover.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 20:02   #5
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Interessant om Dreamfields pasta

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg også, detter ikke ut av ketose ved en porsjon dreamfields( dvs jeg tar 50g og ikke 55g av den), mens en bit( 20g?) melkesjokolade gjør at ketostixen ikke slår ut.
Men jeg tror ikke DF er noe man skal spise hver dag og heller ikke at den holder det den lover.

Det har vel med at pastaen gir en tregere blodsukkerstigning og ikke fører til like stor utskillelse av insulin. Når du spiser melkesjokolade tas kh opp raskere og man får en større effekt.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:02   #6
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Interessant om Dreamfields pasta

men kan man ikke like godt spise fullkornspasta da om den ikke er lavkarbo likevel? for på fedon kan du vel spise fullkorn ris og pasta?

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:17   #7
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Interessant om Dreamfields pasta

Det spørs vel hvor streng du er på karbo og hva annet du har spist den dagen. (mange på "generell" lavkarbo prøver f eks å holde seg under 72 pr dag har jeg sett)

Men om jeg hadde gått på fedon hadde jeg ikke giddi å telt karber, og hadde unnet meg litt deilig barilla fullkornspasta! Men jeg er på Skaldeman og da er ikke sånt lov....

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 23:26   #8
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Interessant om Dreamfields pasta

Hmm.. Jeg har akkurat kjøpt fier nye pakker med lasagneplater og velger å late som om jeg ikke så dette...

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 08:12   #9
ikita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 25
ikita er på en erverdig vei

Sv: Interessant om Dreamfields pasta

hvor kjøper dere denne pastaen?

ikita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
dreamfield, pasta


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Interessant, og på norsk! plastbox Artikler 0 17-08-10 09:19
Hvilken saus(er) bruker du på Dreamfields pasta? Sugarpill Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 09-07-10 23:20
Her var det ett og annet interessant ada-emilie Artikler 1 07-05-10 12:22
Interessant artikkel.. sleeptight Lavkarbo generelt 1 21-10-05 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no