Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kosttilskudd - en "skjult" kcal..??

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-04, 10:22   #1
Miro
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 13
Miro er på en erverdig vei

Kosttilskudd - en "skjult" kcal..??

Jeg har hatt et skikkelig oppgjør med kostholdet mitt nå, nedover går jeg ikke så noe må jeg gjøre riv ruskende galt

Jeg tar tilskudd av bla.a. CLA, omega-3, Udo's choise og frukt & fiber (pga treg mage) bare disse utgjør rundt 400 kcal Det er jo mer enn jeg spiser bare i et eneste måltid!!

Jeg spratt derfor opp fra et dagsinntak på 1200 til 1600 noe som slett ikke er så lite Pleier dere andre å regne inn kosttilskuddene i det daglige inntaket?? Tenk 1 ss (10ml) udo's choise er ca 90 kcal....

Miro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg + egen sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-04, 11:29   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Tar ikke CLA da jeg ikke syns det er vits i med lav karbo kosthold. Iallefall er det infoen jeg har fått fra Atkins support og andre forum jeg er med i. Kroppen trenger jo fettet ! Jeg tar Omega 3-6-9 og der er der har jeg faktisk ikke sjekket. Jeg regner med Cocosa'en. Mine 3 ss pr dag blir hele 321 kcal !!! (36 gram - 1ss veier 12 gram - har målt !) Ville ha tatt det med ja !

Pleide før å ta meg 1 ss av en eller annen olje når kaloriene lå litt lavt....!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-04, 13:10   #3
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Tenker ikke kalorier jeg så jeg vurderer ikke kaloriene i olje. Tror det blir helt feil å henge seg opp i det. Frukt& Fiber derimot synes jeg høres ut som en skjult høy GI karbobombe...

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 06-04-04, 13:32   #4
Miro
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Innlegg: 13
Miro er på en erverdig vei

Sukk ja frukt & fiber er nok en liten kaloribombe, 102 kcal i en sånn liten terning og i enkelte perioder trenger jeg 2 for å komme meg på do


Noen som vet om alternativer til frukt & fiber som fungerer, som ikke inneholder like mange kcal og som ikke virker "ødeleggende" på tarmen?

Miro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg + egen sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 06-04-04, 13:38   #5
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Ville ikke tenkt så mye på kaloriene men mere på hva slags karber det er i den var jeg det. Laktulose kan være et alternativ men den har jo også karbohydrater. Slev så spiser jeg litt tørkede aprikoser om magen stokker seg. De har masse kalorier og karbohydrater, men karbohydratene har lav glykemisk indeks. Spiser en det sammen med proteiner eller nøtter så blir det jo balanse uansett.

Bare ett problem med tørkede aprikoser det er ikke så lett å stoppe...

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 06-04-04, 15:25   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Maz

Tenker ikke kalorier jeg så jeg vurderer ikke kaloriene i olje. Tror det blir helt feil å henge seg opp i det. Frukt& Fiber derimot synes jeg høres ut som en skjult høy GI karbobombe...

Sorry, glemte at du var Lindberg person !! Er helt Atkins hjernevaska vettu !

Og der er jo ikke frukt heller aktuelt før mye, mye senere ! Arghhh !! Nå MÅ jeg lære at det finnes andre der ute !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-04-04, 16:11   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

For å komme seg på do er psylliumfrø glimrende! 1ts i 1dl vann inntaes 3 ganger daglig, svelges med vann...

Angående kosttilskudd så er det spesiellt viktig å passe på alt som er søtet... Sambucol for eksempel...

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-04-04, 14:56   #8
Nanni70
Juniormedlem
 
Nanni70 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 53
Innlegg: 16
Nanni70 er på en erverdig vei

Husker du på å drikke nok vann? Uten vann stopper alt opp fordi det blir for tørt! Dessuten er bevegelse viktig.
Loppefrø er kjempefine for å få i gang magen. 1 ss i 1 glass vann 1-2 ganger om dagen kan gjøre susen. Er det helt tett, kan du ta det oftere.
Linfrø som har ligget i vann over natta kan også fungere bra. Bruk samme dosering som med loppefrø.

Nanni70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 10:15   #9
NK
Juniormedlem
 
NK sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 54
Innlegg: 37
NK er ny på veien

Psyllium husk , Oxy tarm er to tilskudd som kan hjelpe deg litt.

NK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kostholdsfilosofi: Mørk sjokolade + rødvin Svar med sitat
Gammel 28-05-04, 11:24   #10
fatso
Juniormedlem
 
fatso sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 11
fatso er på en erverdig vei

Supert for å komme seg på toalettet:
Lage en te av Clairo te (kjøpes på helsekost) og sennesblad (kjøpes på apoteket). Dene lar du trekke en halv time før du drikker den.


Sist redigert av fatso : 28-05-04 kl 11:26. Årsak: feil navn
fatso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Vålerenga satser på kosttilskudd HP Kosttilskudd 2 02-11-05 21:44
angående kosttilskudd! ayliah Atkins kosthold 16 30-05-05 15:09
Import av kosttilskudd fra utlandet HP Kosttilskudd 5 07-03-05 23:46
jaaa jeg fant masse kosttilskudd!!!! Iset Generell diskusjon 3 24-03-04 23:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no