Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg trenger motivasjon ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-10, 16:51   #1
sissa80
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 12
sissa80 er på en erverdig vei

Jeg trenger motivasjon ...

Jeg startet på lavkarbo diett 3. mai, og første uken gikk jeg ned fra 93.5 til 91.9 og de to siste ukene har jeg stått helt stille....demotiverende...jeg har ikke fugt noe sånn type ketoslyse, men holder meg unna de største karbo fellene...syns egentlig jeg er flink selv, men...hvorfor står jeg da helt stille??

sissa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sofie hexenberg,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 17:30   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger motivasjon ...

Det er helt vanlig at vekta står stille noen uker

Kanskje du kan fortell nøyaktig hva du spiser, så kan vi evt hjelpe deg med råd?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 17:41   #3
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg trenger motivasjon ...

Vil dele denne kommentaren jeg fikk i bloggen min her om dagen:

Sitat:

Vekta ja…jeg funderer å hive vekta på dynga. Den første uka med ny mat så raste vekta ned 4 kg. Ikke så rart, med alt det vannet i kroppen. Siden har det stått stille. Men egentlig så får det bare gjøre det. Da jeg “la om” til lchf, så klippa jeg til et fint, grønt, blankt gavebånd som akkurat rakk rundt midjen. Det plukker jeg frem av og til. Der endene akkurat møttes før, har de nå begynt å overlappe hverandre. Jeg sjekka overlappingen med linjal, og det var jammen 5 cm! Men jeg har ikke målt hvor langt båndet er totalt, for det spiller ingen rolle. En vakker dag klarer jeg kanskje å knytte sløyfe rundt meg sjøl:-)

Jeg opplever at VELDIG mange har det sånn at de går fort ned i starten, for så å stoppe opp.
Hvor mange har det egentlig som dama over her, hvor mange måler seg?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 18:28   #4
sissa80
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 12
sissa80 er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger motivasjon ...

Slik kan maten være en dag feks:
Frokost: omelett av to egg, med skinke, og tomat kansje litt purre.
Lusnj og et ekstra måltid på skolen : Salat med skinke, tomat, paprika, agurk og kansje litt ost.En klatt med lettrømme og krydder. Jeg har også fått tak i et brød som har 2 karbohydrater pr skive, det hender jeg tar en skive til salaten.
Middag.:Feks kylling eller kansje laks,som er stekt i litt olje med salat og gjerne en klatt med lettrømme, krydder.
Kvelden: Litt opp og ned: kan være egg, salat, men måltidet er ikke stort hvertfall..
Utingen: en o.5 l pepsi max til dagen......og i løpet av de 3 ukene har jeg hatt en pose med baconcrisp, litt nøtter og en sjokolade 70 %...men det er ikke noe jeg gjør i ukene...

råd????

sissa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sofie hexenberg,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 19:26   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger motivasjon ...

Tomat kan være partystopper, altså hindre vektnedgang!
Det samme kan brød, uansett hvor lite kabrer det inneholder.
Og hvorfor lettrømme? Mye bedre med fet seterrømme!

En av de aller største synderene når det gjelder å hindre vektnedgang er STRESS!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 20:30   #6
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Jeg trenger motivasjon ...

Dreamy: Den med sløyfe på seg selv var helt nydelig! :hjerte:

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 00:39   #7
sissa80
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 12
sissa80 er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger motivasjon ...

takk for svar...¨å tomat som er så godt..................og seterrømme skal kjøpes......

sissa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sofie hexenberg,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 00:51   #8
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Jeg trenger motivasjon ...

Utifra det du skriver ser det ut som du får i deg for lite fett. Det du setter opp av mat ser mer ut som en slik helt alminnelig "Spise sundt og fornuftig"-type diett.

Kutt ut paprika, brød og olje, kjør på med meierismør og seterrømme. "Kylling stekt i litt olje" er fyfy, det er jo rett ut av ernæringsrådene til Staten som vi alle vet er feil! Bytt det ut med kotelett, kjøttdeig, eller noe annet fett rødt kjøtt stekt i meierismør og sleng i litt chili, jalapenos, hvitløk eller hva enn du måtte like av krydder. (Sterk mat øker forøvrig kroppens temperatur, og dermed forbrenningen). Fett er en absolutt forutsettning for at ketose skal fungere!

Andre tilfeldige tips kan være oliven og sopp til salaten, som gir masse smak og næring og nesten null karbohydrater. Pass på at typen nøtter du spiser er "riktig", paranøtter har lavest karboinnhold med imponerende 3g per 100g.

Et av verdens kjekkeste verktøy: næringsinnhold.no Her kan du til og med velge matkategori (eller "Vis alle matvarer") og sortere etter karbohydrat-innhold!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 10:44   #9
sissa80
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 12
sissa80 er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger motivasjon ...

Tusen takk...har ikke tenkt på det med olje....meirismør og seterrømme står på handlelisten......hva spiser dere om dere blir litt "kjesken" til kvelden eller i helger?

sissa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sofie hexenberg,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 12:00   #10
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Jeg trenger motivasjon ...

Paranøtter går det mye i. På Ica Maxi har de fra tid til annen "skalker" av diverse spekemat til 10kr for ca. 300g kjøtt så den er jo billig og grei. Baconcrisp er det mange som bruker som snacks, og avocado er jo kjempegodt.

Noe som er utrolig praktisk er såkalte osteknekkebrød/ostekjeks. Legg to skiver ost oppå hverandre på bakepapir i microbølgeovn og kjør på maks styrke i 3-4 minutter. Ta ut og la osten avkjøles litt, og du har en crispy sprø ostesnacks du kan ha både smør og pålegg på!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 13:44   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger motivasjon ...

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Noe som er utrolig praktisk er såkalte osteknekkebrød/ostekjeks. Legg to skiver ost oppå hverandre på bakepapir i microbølgeovn og kjør på maks styrke i 3-4 minutter. Ta ut og la osten avkjøles litt, og du har en crispy sprø ostesnacks du kan ha både smør og pålegg på!

Om du bruker Kavli sin ferdigskivete ost med rosepepper, kan du brekke den stekte osten i biter og VIPS! snadder til en dyppe i en god (seter-) rømme- dipp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger ny motivasjon! Frk.Sunshine Ketolysekuren 3 11-04-10 22:44
Trenger motivasjon GKS Ketolysekuren 3 25-02-10 12:32
trenger motivasjon!!!! nile75 Åpne dagbøker 5 10-11-09 22:11
Trenger motivasjon ... nita58 Ketolysekuren 22 08-06-08 15:18
Jeg trenger motivasjon! tusta87 Ketolysekuren 5 05-06-07 02:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no