Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Oopsie-roll

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-10, 19:36   #326
Gange
Medlem
 
Gange sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
Innlegg: 79
Gange er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Lagde dei no nettopp, står i omnen. Blir dei bra så ska eg jammen meg steike burger

__________________


Gange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 09:55   #327
carfro
Juniormedlem
 
carfro sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 17
carfro er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Hva pokker er krem tartari? Hvor får man det ? O.o

__________________
carfro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF ammende Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 09:56   #328
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av carfro, her.

Hva pokker er krem tartari? Hvor får man det ? O.o

Tror det står et sted i tråden!
På norsk kaller vi det bakepulver!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 10:11   #329
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Nei Kitt, det er ikke det samme, men kan som oftest brukest om hverandre.

carfro, du får det på apoteket, men det kan være bestillingsvare. Det går helt fint å bruke bakepulver

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 10:59   #330
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Jeg vet det ikke er det samme, Areola, men jeg liker ikke at folk banner!
Da gidder jeg ikke komme med lange utredninger, bare det enkleste svaret!
De fleste her bruker nok bakepulver og elsker oopsiene uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 11:14   #331
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Men du må huske på at det er ikke bare personen som stilte spørsmålet om leser dette, og mange tar alt som sannhet og sier det videre i andre tråder. Lite vits i å forenkle når svaret ikke er korrekt
At det er forskjell på Kremotartari og bakepulver er ikke kjempekrise å ikke kunne, men det kan fort balle på seg

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 11:49   #332
carfro
Juniormedlem
 
carfro sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 17
carfro er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Nei Kitt, det er ikke det samme, men kan som oftest brukest om hverandre.

carfro, du får det på apoteket, men det kan være bestillingsvare. Det går helt fint å bruke bakepulver

Vet du hva? Jeg er faderullandei så takknemlig for svaret ditt Steike bananer da setter jeg igang med å lage oppsies! Aldri lagd før men så på ei siden at folk lagde søren meg kaker å slikt så dette SKAL jeg prøve NÅH! HAhahaha!!! Takker igjen og ha en skikkelig fin dag

__________________
carfro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF ammende Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 12:42   #333
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Jeg lagde rullekake- oopsie med bringebær(knust og silt av frøene) og krem og det er noe av det beste jeg har smakte noen gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 13:00   #334
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Kremotartari (som det heter på norsk) får man forresten kjøpt på Centra.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 14:14   #335
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Synes det var veldig mange forskjellige typer her..... Hvilken er best når man skal bruke det som brød?

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 16:00   #336
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Charl8, jeg pleier å bruke med Philadelpia hvitløk og urter, eller Tine kremost med krydder. De synes jeg er best. Men akkurat nå er jeg så lei oopsi at de vokser i munnen på meg :ler:

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 21:01   #337
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Idag har jeg testet Oopsier uten ferskost, altså phil.ost, men erstattet det med edamer light (light for at det ikke skal renne fett overalt når de stekes)

Fulgte samme fremgangsmåte som ellers, men ost+egg ble nå en tykk masse, så vispet det raskt inn i skummet. De er enda mer oppblåste enn før! Ser ut som store osteboller i stekeovnen. Kommer med smaksrapport i morgen, er dessverre ikke sulten nå....

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 01-06-10, 21:11   #338
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien
Talking

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg har sett denne på utenlandske forum og blogger, og orginalen troor jeg kommer herfra: http://cleochatra.blogspot.com/2008/...ol-oopsie.html

Lagde de i dag, og det var lett, billig, og godt! Og det beste av alt: Hovedingrediensen er egg, OG DET SMAKER IKKE EGG!!!

5 Karber i hele oppskriften

"Oopsie-roll"

3 store egg
1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)
100 gram Kremost (jeg brukte Philadelphia)

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.
Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls"

Stekes på 150 grader i 25-30 minutter.

Kan fryses, og tiner raskt.

De blir veldig "lette", og uten mye smak.
Jeg skal prøve både søt og krydret utgave neste gang, det må jo bli bra

Her er en kjempeinspirerende tråd med bilder!
http://www.apinchofhealth.com/forum/...ead.php?t=5230

Herregud så herlig! dette må jo prøves

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 18:59   #339
søtmumsen
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Alder: 39
Innlegg: 26
søtmumsen er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Guuuuriland, disse var helt fantastiske!!!!! Lagde en liten prøve røre med litt natreen i, og det smakte himmelsk Litt små ble de, men luftige og helt perfekte ellers Etterhvert blir det å prøve alle deres fantastiske forslag

Synes mine smakte litt vannbakkels, så dette skal prøves med krem og lage en bløtkake, helt genial oppskrift

søtmumsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:23   #340
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Vannbakkels- oopsie!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:44   #341
Vinja
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 47
Innlegg: 5
Vinja er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Nå har jeg prøvd å lage disse to ganger, men de har blitt litt rå inni begge gangene. Må jeg bare prøve meg frem med å steke lenger (er redd de vil bli svidde da), eller er det noen som har andre gode råd?

Vinja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ut lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 23:13   #342
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Vinja, her.

Nå har jeg prøvd å lage disse to ganger, men de har blitt litt rå inni begge gangene. Må jeg bare prøve meg frem med å steke lenger (er redd de vil bli svidde da), eller er det noen som har andre gode råd?

Ovner er forskjellige!
Senk temperaturen 10-15 grader og øk steketiden 10- 15 minutter, så bør de bli gjennomstekte, saftige og gode!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 15:29   #343
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Skjønner at jeg er en elendig baker. De smaker kun egg her:P

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:20   #344
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Skjønner at jeg er en elendig baker. De smaker kun egg her:P

Prøvd å tilsette krydder? Eller søtning og vaniljedråper for kakevariant... Smaker vannbakkels!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:30   #345
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Synes ikke dem smaker noe som helst jeg...

Liker mye mer solsikkebrødet.....

Kanskje man kan lage bløtekake:P

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 13:07   #346
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Oopsie-roll

Så gøy med lure oppskrifter for oss på lavkarbo. Syns denne var super, lagde den helt naturell og har brukt dem som "skiver" med pålegg på, hamburgerbrød, søte med smør, kanel og natreen...og ja, det finns jo uttallige måter å gjøre dette på. Nam! Superduper oppskrift,jeg kan ikke få takket nok for dette Takk til deg som la ut denne tråden!! (og super link med bilder og greier)

Forøvrig lager jeg alltid dobbel porsjon og lager da noen lapper og ett stekebrett med en svær "bunn" som jeg kutter opp i stykker etterpå

Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 21:15   #347
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Oopsie-roll

Det var bare helt herlig. Laget dem først etter oppskriften, og laget dem så med 2 egg xtra og mandelmel. Helt supre, og de holder bedre i matpakka med pålegg på

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 20:54   #348
yobo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: En idyllisk liten ø i Rogaland
Alder: 44
Innlegg: 8
yobo er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Da står disse i ovnen. Fikk eggehvitene helt stive (kunne holde den opp-ned over hodet, alltid et morsomt triks ), men ble litt for hardhendt når jeg blanda eggehviten sammen med resten etterpå. Satser på at det blir etandes for det.

yobo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Utforskende generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:24   #349
SunAndMoon
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 2
SunAndMoon er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

de var gode! neste gang skal jeg prøve å lage dem mer med krydder/smak i, og noen med kanel el. lign kjempefine som påleggsbunn istedetfor brødskiver!

__________________



SunAndMoon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generelt lavkarbo, ikke funnet min "retning" ennå.. Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 13:32   #350
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oopsie-roll

sånn de skal se ut??

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 60502_1176193902530_1758589906_338779_2098307_n.jpg (55,5 KB, 79 visninger)
Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Svar

Emneord
brøderstatning, oopsie


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no