Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-07, 12:10   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Nå er det tredje dagen jeg har hodepine..

Spiser paracet, og det hjelper jo, men det er liksom begrenset hvor mye man kan spise av det også.

Vanndrikking har aldri hjulpet meg noe særlig.

Så, er det noen der ute som har et supertips å avse?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 12:15   #2
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

På undersiden av overkjeven, altså den delen av kjeven som ligger over tunga, så oppstår det noen ømme punkt når man har hodepine. Ved å massere disse ømme punktene så kan en lindre hodepinen.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 12:20   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Inni munnen....? Som i ganen?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 13:09   #4
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Dette er ikke tull med mindre det er migrene du har, men selv da hjelper det.

Det som hjelper er Sex, andpusten sex som varer mer enn ti-femten minutt.

Få opp dampen!
Av med klærne!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 13:14   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Hehe

Er bare det at jeg mangler en mann, da..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 13:19   #6
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Man trenger ikke en mann i dag vet du

Det hjelper faktisk like godt med egne hender eller andre substitutter.

Inn i dusjen, varm stråle

oi oi oi

(Dette ble nesten litt på kanten men skitt au )

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 13:22   #7
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Litt mer seriøs. Det utløses endel kjemiske ting i kroppen som stimulerer blodtrykk, stress, og også smertelindring. Kroppen er en kjemisk fabrikk med de fleste oppløsninger og hjelpetiltak. Vi er alt for snare til å spise tabletter istedenfor å stimulere kroppens egen smertelindring.

Noe så enkelt som en rask spasertur kan hjelpe godt. Og også trening.

Det utløser hormoner, endorfiner og morfiner og mange andre fine stoffer!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:54   #8
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Inni munnen....? Som i ganen?

Ja, mellom ganen og overtennene.

Og hvis du har vondt på venstre side av hodet så finner du de ømme punktene på venstre side av overkjeven.

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 17:38   #9
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

1 parasept og 1 ibux.. de inneholder olike virkningstoff og derfor stimulerer olike nerver i hjernen. Denne mixen er den beste enligt leger og apotekere jag har spurt..

Annrs så pleier det å hjelpe med en lang varm dusj og å sove 1 time eller 2 (goggens tips,virker det også )

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 17:51   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Masser øyenbrynenen dine med pekefinger og tomeltott, liksom dra de ut og klem mellom fingrene, særlig innerst nærmest nesen der har man gjerne ett skikkelig ømt punkt. Klem på dette på begge sider og utover øyenbrynene.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 18:01   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Masser øyenbrynenen dine med pekefinger og tomeltott, liksom dra de ut og klem mellom fingrene, særlig innerst nærmest nesen der har man gjerne ett skikkelig ømt punkt. Klem på dette på begge sider og utover øyenbrynene.

Et veldig bra tips som jeg bruker ofte, hjelper veldig! Også pleier jeg å massere benet under øyet, liksom inn i hodet.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 20:35   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Sove med åpent vindu slik at en får nok oksygen. Bruk maks en pute for å unngå knekk i nakken for mest mulig åpent luftrør.

Omega3, tynner blodet og smører blodårene og dermed bedre blodgjennomstrømming.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 20:40   #13
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Åpent vindu er jeg med på!..Også pleier jeg å legge på en iiiskald gelemaske over øynene...Da slapper jeg heelt av i musklene rundt og bak øynene...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 20:42   #14
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Kom deg ut av huset. Merket at jeg får "trykk" i hodet av å sitte for mye hjemme foran pc'en.

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 23:25   #15
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Åpent vindu er jeg med på!..Også pleier jeg å legge på en iiiskald gelemaske over øynene...Da slapper jeg heelt av i musklene rundt og bak øynene...

vær litt forsiktig med å legg noe iskaldt over øynene da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 23:36   #16
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Er det skadelig?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 23:40   #17
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Er det skadelig?

Vet ikke hvorfor, men lærte på sykepleien at vi ALDRI måtte legge noe iskaldt over øynene til folk... kjølig var greit

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 23:46   #18
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

er jo ikke is da....men den er ganske kjølig..er sånn du kan legge i kjøleskapet...kan være greit å legge en klut eller noe under da?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 23:49   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

er jo ikke is da....men den er ganske kjølig..er sånn du kan legge i kjøleskapet...kan være greit å legge en klut eller noe under da?

ja en klut mellom kan være greit

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:43   #20
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Pass også på soveputa! Om den er for myk eller for stor, så får det gjerne nakken til å spenne seg, og så får en hodepine. Hodet bør ligge i mest mulig rett i forhold til kroppen når en ligger på siden. Siden vanlige puter fort mister spensten, og noen nye syntetiske puter gjerne har for mye av det, og dermed blir for tykk, så kan det absolutt være noe å tenke på.


Sist redigert av Manina : 26-02-07 kl 15:53.
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 13:11   #21
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

To halvlitere bruker også å gjøre susen mot stresshodepine

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 13:58   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Sjekk om du trenger briller! Hvis det ikke går over kan det være fordi du spenner øynene. Eller musklene bak hvertfall.

Ellers er det med pute et godt tips. har selv investert i den ergonomiske puta fra IKEA, billig og veldig godt alternativ. Koster ca 170 kr.

Og når ikke noe annet hjelper... sjokolade!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 09:14   #23
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Dette er ikke tull med mindre det er migrene du har, men selv da hjelper det.

Det som hjelper er Sex, andpusten sex som varer mer enn ti-femten minutt.

Få opp dampen!
Av med klærne!

Stemmer dette, det hjelper faktisk!!

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 10:41   #24
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Dette er ikke tull med mindre det er migrene du har, men selv da hjelper det.

Det som hjelper er Sex, andpusten sex som varer mer enn ti-femten minutt.

Få opp dampen!
Av med klærne!

Er ikke plaga med hodepine jeg, nå har jeg fått svar på hvorfor...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 11:21   #25
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt beste tips mot hodepine?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Er ikke plaga med hodepine jeg, nå har jeg fått svar på hvorfor...


Signerer...

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips mot dårlig ånde??? please.. Chumpsy Ketolysekuren 10 30-08-06 11:55
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 21:58
Tips mot hard mage..... Jeannie Kosttilskudd 23 26-01-05 16:54
Mitt beste tips mot godtesyke. :) Iset Lavkarbo generelt 12 19-09-04 01:01
Trenger tips til hva man kan spise Polyanna Lavkarbo generelt 13 25-08-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no