Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Tips om avocado

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-09, 22:49   #26
Zuma
Medlem
 
Zuma sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Der ingen skulle tru... at nokon kunne bu
Alder: 44
Innlegg: 202
Zuma er ny på veien

Sv: Tips om avocado

Opprinnelig lagt inn av mirafoli, her.

Tuuuuuuusen takk for tipset!! Elsker avokado

Jeg også! *dulter*

__________________

Vendepunktet...
- Zuma -
Zuma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 05:19   #27
Tomsverden
Medlem
 
Tomsverden sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 41
Innlegg: 190
Tomsverden er på en erverdig vei

Sv: Tips om avocado

MMMM!
Most avokado med majones og reker! Smaskens!

__________________
Min Journal -> http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35177 Min blogg -> http://Tomsverden.blogg.no
Tomsverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM - Egen definert! Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 18:24   #28
morkm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Asker
Alder: 51
Innlegg: 1
morkm er på en erverdig vei

Sv: Tips om avocado

Det er noe jeg ikke forstår her....i matvaretabellen står det at avocado inneholder 0.5g karb/per 100g??? Er dette fordi fiber ikke er trukket ut i tallene i begynnelsen av tråden?

morkm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 10:03   #29
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Tips om avocado

Når jeg la inn 100 gram avocado på diett.no fikk jeg ut 27% karbohydrater, fikk helt hetta jeg. Det må jo være feil da??! Har ikke prøvd diett .no før, men trykket på det kakediagrammet og så spratt tallene opp.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 19:22   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tips om avocado

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Når jeg la inn 100 gram avocado på diett.no fikk jeg ut 27% karbohydrater, fikk helt hetta jeg. Det må jo være feil da??! Har ikke prøvd diett .no før, men trykket på det kakediagrammet og så spratt tallene opp.

Kjenner ikke til programmet dessverre. Jeg har brukt Fitday i mange år og har lagt inn matvarer der etterhvert. Skal dobbelsjekke tallene der.

Opprinnelig lagt inn av morkm

Det er noe jeg ikke forstår her....i matvaretabellen står det at avocado inneholder 0.5g karb/per 100g??? Er dette fordi fiber ikke er trukket ut i tallene i begynnelsen av tråden?.


Tallene i første post er fra Hass i California så jeg regner med de er korrekte. De er for en stk frukt standard str uten skinn og stein.
0.5 pr 100 gam høres usannsynlig lite ut. For 100 gram vil jeg tro det ligger på rundt 2,5 karber pr 100 gram for en Hass

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 05-02-11 kl 19:29.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 22:49   #31
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips om avocado

Hvis man vil bruke avokado f.eks i smoothie, hva er den da god å blande med? jeg har smakt den med tyrkisk youghurt og lime - og det var knallgodt å mettende. Men det er jo ikke så lov med tyrkisk youghurt på ketolyse ....

Prøvde å lage tilsvarende med creme f, men da smakte det ikke så godt

Så har noen tips til hva jeg kan gjøre istedenfor? Eller kan jeg bruke f.eks et par spiseskjeer tyrkisk youghurt i en slik smoothie?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 23:23   #32
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips om avocado

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Men det er jo ikke så lov med tyrkisk youghurt på ketolyse ....

Ikke? Tyrkisk youghurt er både proteinrik og fet, så jeg tror du har misforstått. Bare husk å velge den med minst karber.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 22:43   #33
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips om avocado

Finnes det flere sorter? Jeg har den som de selger i et lite spann med hank på.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 02:57   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips om avocado

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Finnes det flere sorter? Jeg har den som de selger i et lite spann med hank på.

I min nærmeste innvandrerbutikk har de 5 eller 6 typer Alle i spann med hank på.
Den lyseblå boksen med uforståelig mørkeblå skrift er den med minst karber har jeg funnet ut.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 17:21   #35
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips om avocado

kjøpte min på coop ekstra jeg, og det er den samme jeg har sett i de andre butikkene, hvit spann med en mann på, litt større enn et rømmebeger

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 17:32   #36
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips om avocado

Denne har litt mindre karber:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Yoghurt316-1kg-1.jpg (14,3 KB, 7 visninger)
__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:18   #37
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips om avocado

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Denne har litt mindre karber:

Hvor får man kjøpt den?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:21   #38
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips om avocado

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Denne har litt mindre karber:

Hvor kjøper du denne?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:41   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips om avocado

På Tyrkisk innvandrerbutikk

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 11:58   #40
hippocampus
Medlem
 
hippocampus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 50
hippocampus er på en erverdig vei

Sv: Tips om avocado

åå så bra jeg kan spise advokado, da skal jeg lage guaqamole for det er super godt!!! passer til det meste av alt kjøtt

__________________




Min Journal
hippocampus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter mitt hjerte og vekten selvfølgelig..... Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 13:27   #41
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Tips om avocado

Et spørsmål.. hvorfor er det så sinnsykt mange flere kalorier i Floridaavokadoen, når det likevel er 89% fett i begge?

For meg virker det som at de tallene du har funnet er målt per stk og ikke per 100 gram, og at Floridaavokadoen er litt større enn Californiaavokadoen, ergo er ikke tallene dine sammenlignbare... floridaavokadoen har mer karber fordi den er større!

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 01:26   #42
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Tips om avocado

å hjelpes meg, avokado skal jeg ALDRI spise igjen!!! den var absolutt ikke god, å jeg hadde også på rømme å kokt skinke nei, jeg klarer meg fint uten avokado ja :P

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 09:29   #43
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips om avocado

Opprinnelig lagt inn av Monica25, her.

å hjelpes meg, avokado skal jeg ALDRI spise igjen!!! den var absolutt ikke god, å jeg hadde også på rømme å kokt skinke nei, jeg klarer meg fint uten avokado ja :P

Var den ordentlig moden da? Ikke moden avocado er forferdelig, men moden er det helt fantastisk!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 17:43   #44
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips om avocado

Nå har jeg kjøpt inn avokado, og gleder meg til å fylle den med en herlig rekesalat laget av litt rømme, majones, sitron og reker..

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 01:53   #45
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 37
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Re: Tips om avocado

Har kjøpt min første avocado.. Men liker ikke reker... og tåler ikke cream fresh/rømme.. (eller nøtter) Noen tips til hvordan jeg kan få en positiv førstegangsopplevelse? Jeg vil så gjerne like det siden det er sunt

Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 02:15   #46
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Tips om avocado

Opprinnelig lagt inn av Tetra, her.

Har kjøpt min første avocado.. Men liker ikke reker... og tåler ikke cream fresh/rømme.. (eller nøtter) Noen tips til hvordan jeg kan få en positiv førstegangsopplevelse? Jeg vil så gjerne like det siden det er sunt

Lag deg en kylling eller tunfisksalat og ha i avokadoen i relativt små skiver.
Du kan evt lunke avokadoen i en stekepanne før du har den i salaten

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-03-13, 08:30   #47
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Re: Tips om avocado

Opprinnelig lagt inn av Tetra, her.

Har kjøpt min første avocado.. Men liker ikke reker... og tåler ikke cream fresh/rømme.. (eller nøtter) Noen tips til hvordan jeg kan få en positiv førstegangsopplevelse? Jeg vil så gjerne like det siden det er sunt

Hjemmelaget guacamole!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 00:20   #48
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Tips om avocado

Hars sett at noen lager sjokoladedesserter av/med avocado og f.ex raw sjokoladepulver. Noen som har testet noe slikt?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 11-01-15, 17:37   #49
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Tips om avocado

Bare et lite tips om avokado i salat; la steinen fra avocadoen ligge i salaten, da blir ikke "kjøttet" brunt

Skal spise mer avokado etter å ha lest denne tråden

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 21:34   #50
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Tips om avocado

Kjekt å vite

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
et liiite tips.... Iset Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 08-01-04 23:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no