Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Hjemmelaget vaniljekesam (bilde)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-12, 10:56   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Hjemmelaget vaniljekesam (bilde)

Jeg synes Vaniljekesam er kjempegodt, f.eks. på friske jordbær...
Dessverre inneholder den ferdig kjøpte varianten til Tine mer karbohydrater enn jeg liker å spise, så jeg lager heller min egen. Kjemperaskt og så enkelt!

Oppskrift
1/2 beger Kesam
1/2 ts Bourbon vanilje (helsekost) eller frøene av 1/2 vaniljestang
2 - 3 ts sukrinmelis

Bland alt sammen, og smak til med sukrinmelis. La vaniljekesamen stå litt i kjøleskapet og trekke smak før du skal bruke den.

Nyt!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg vaniljekesam1.jpg (820,5 KB, 15 visninger)
Filtype: jpg vaniljekesam2.jpg (843,7 KB, 9 visninger)
Filtype: jpg vaniljekesam3.jpg (837,1 KB, 6 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 17:57   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget Vaniljekesam (bilde)

Å så flott - har aldri tenkt på å prøve å lage selv. Synes som deg det er kjempegodt - men altfor mye karber.
Nå skal det lages selv altså

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 19:27   #3
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Hjemmelaget Vaniljekesam (bilde)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Å så flott - har aldri tenkt på å prøve å lage selv. Synes som deg det er kjempegodt - men altfor mye karber.
Nå skal det lages selv altså

Raskt, enkelt, og bare halvparten så mye karbohydrater

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 15:46   #4
bittersweet
Medlem
 
bittersweet sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 105
bittersweet er ny på veien

Sv: Hjemmelaget Vaniljekesam (bilde)

Utrolig smart!!! Takk for tips! (Nå vet jeg hva jeg skal bruke vaniljepulveret mitt til..)

__________________


bittersweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: selvkomponert, nesten induksjon Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 13:17   #5
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget vaniljekesam (bilde)

Da har jeg akkurat rørt sammen denne og den smakte veldig godt.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 18-05-13, 02:41   #6
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hjemmelaget vaniljekesam (bilde)

Jeg har i flere år laga nesten det samme med seterrømme. Hva er egentlig Kesam?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 11:22   #7
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Hjemmelaget vaniljekesam (bilde)

Vet egentlig ikke helt hva kesam er, men er ikke det en type ferskost/kvarg? Mitt tips til vaniljekesam er iallefall å tilsette noen dråper flytende stevia med vanilje (helsekosten) ble akkurat som vaniljekesam synes jeg. Jeg har spist jordbær med vaniljekesam til frokost idag

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 13:43   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget vaniljekesam (bilde)

Kesam i følge Trond Viggo Torgersen:

Sitat:

Man tar ut melken, så tar man ut fløten som er populær, så tar man ut yoghurt, så cottage cheese, nå begynner det å bli lite igjen i bøtta, men vi har creme fresh, nå vil vel de fleste tro at det ikke er noe igjen, men helt nede i hjørnet, er det et produkt, som består av jurflass og tungmetaller og en god del bøttesmak, det er kesam, men er det egentlig det vi vil ha?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 13-06-13 kl 08:33.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 00:09   #9
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelaget vaniljekesam (bilde)

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Kesam i flølge Trond Viggo Torgersen:

Ha ha ha , da vet vi det!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 00:30   #10
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjemmelaget vaniljekesam (bilde)

Helt sikkert en god variant.

Jeg blander Kesam med fersk vaniljestang (skraper ut frøene på en vaniljestang) og tilsetter Tagatesse etter hvor søt jeg vil ha den.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Svar

Emneord
kesam


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vaniljekesam ... ida petrine Spørsmål og svar 14 09-10-11 19:19
Vaniljekesam Vimsa69 Lavkarbo generelt 9 06-10-11 22:24
Vaniljekesam? Anos Lavkarbo generelt 4 30-03-11 22:36
Lage vaniljekesam?? Xandra Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 06-08-09 23:44
Vaniljekesam på ketolysekur? Borealis Ketolysekuren 4 06-01-07 17:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no