Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Paralgin forte ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-11, 22:35   #1
mega
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: trondheim
Innlegg: 22
mega er på en erverdig vei

Paralgin forte ...

Noen som vet om paralgin/pinex forte påvirker vektnedgang? er jo en del medisiner som slår ut...hva med paracet og andre lette smertestillende?

-hurra, håper det er vår på orntli -

__________________
mega er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:42   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: paralgin forte...

Den har ingen slik bieffekt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:47   #3
mega
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: trondheim
Innlegg: 22
mega er på en erverdig vei

Sv: paralgin forte...

ok-takk skal du ha

__________________
mega er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:56   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: paralgin forte...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Den har ingen slik bieffekt.

Individuelt, tipper jeg. Kroppen min samler like mye vann når jeg tar paralgin/pinex forte som når jeg tar voltaren/naproxen/andre NSAIDer.

MEN! Midlertidig stillstand på vekt, evt vannsamling, betyr ikke at du ikke skal ta smertestillende du behøver. Den aller mest negative faktoren for vektnedgang er stress, og smerte er definitivt stress.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 23:42   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: paralgin forte...

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Individuelt, tipper jeg. Kroppen min samler like mye vann når jeg tar paralgin/pinex forte som når jeg tar voltaren/naproxen/andre NSAIDer.

MEN! Midlertidig stillstand på vekt, evt vannsamling, betyr ikke at du ikke skal ta smertestillende du behøver. Den aller mest negative faktoren for vektnedgang er stress, og smerte er definitivt stress.

Stemmer nok det, at det er individuelt! I følge ernæringsfysiologen jeg jobbet sammen med en gang, skal det ikke være noen sammenheng mellom inntak av smertestillende og vektstillstand/økning, men gang på gang så de at så var tilfellet. Det vites jo ikke om det hang sammen med stresset forbundet med grunnen til at man tok smertrestillende, da.

I tillegg får svært mange mennesker forstoppelse av Pinex forte! For min del skal det bare en til for en god natts søvn, så stopper magen. I tillegg tror jeg den røde trekanten på boksen er ment til meg, for jeg blir altså så trett av PF at jeg burde ta det hver kveld, men så var det denne magen da.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 23:49   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Paralgin forte...

Vi har diskutert dette før og når vi snakker om at medisiner kan virke hemmende på vektnedgang så er det ikke de som tar en og annen smertestillende nå og da, men heller vi som må innta det regelmessig. ...og det er sikkert veldig individuelt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Recrea forte Photobscura Stoffskifte / hormonproblemer 30 24-04-13 18:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no