Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tannbleking

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-08, 20:35   #1
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Tannbleking

Noen som har gjort dette?

Jeg vurderer det. Nå har jeg ikke så veldig gule tenner, mer "normalt" gule Men jeg har sett litt for mye på the Hills, og hun Audrina har så hvite og pene tenner, at jeg også vil ha det!! (ikke sååå hvite som henne... blir litt mye men..)

Å gjøre det hos tannlegen virker dyyyyrt :O
Tenkte mer på et blekesett som man potler med hjemme? Og gjentar behandlingen flere ganger. På den måten blir det ikke "sjokk" å se meg neste dag med snøhvite tenner! hehe.

Noen som har erfaringer med det?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 08:18   #2
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Tannbleking

Jeg har blekesett kjøpt hos tannlegen. Hjemmebleking er ikke anbefalt da du risikerer å skade tannkjøttet alvorlig. Jeg vet at mange har gode erfaringer, men jeg spurte tannlegen og han var mer enn tydelig i å fraråde det.

Det er forsåvidt hjemmebleking og en gradvis prossess når du bleker hjemme også, du ligger med skinnen om natta så blekes det litt og litt i løpet av en uke (hvis du har veldig mye misfarging da).

Det koster en del mer - men det er jo en engangsutgift. Skal du bleke mer en annen gang trenger du bare middelet og det koster ikke stort.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 10:33   #3
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Tannbleking

Jeg har det samme utstyret som smilefjes og er veldig fornøyd med det

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:12   #4
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tannbleking

Jeg har også fått støpt skinner hos tannlegen og brukt blekemiddel om natten. Skinnene er dyre, tror det var ca. 2000 for hver kjeve. Men de har jeg ennå og det er noen år siden sist, så jeg skal vel ta en liten runde med blekings om ikke så lenge. MYE cola light og kaffe for tiden......

  Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 11:45   #5
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tannbleking

Huff, ALTFOR DYRT! :O Jeg har som sagt ikke SÅ gule tenner at jeg vil bruke 4000 kr på det! Jeg fant denne siden:

http://www.e-dental.no/

Det ble skrevet om denne siden i en artikkel på nettet, og det virket ok.. Om produktet fungerer, det er noe annet Disse produktene inneholder IKKE et eller annet stoff som er farlig for tennene i store mengder..

Ei venninne som utdanner seg som tannpleier, anbefalte en whitening tannkrem til å begynne med. Den skal fjerne "missfarging". Ikke i veldig stor grad da. Men den skal kun brukes i noen uker, for det sliter jo litt på tennne..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 22:17   #6
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Tannbleking

Tannbleking anbefales ikke (fikk jeg høre av min tannlege)...Skader tennene mer enn det kanskje er verdt?! Men jeg fikk en "air brush", som fjerna endel misfarging, som i grunnen ga et veldig bra resultat! Det er salt+sitron som blåses på tennene.

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 22:39   #7
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tannbleking

Høh, hørtes festlig ut. Fikk du det hos tannlegen?

Vel, selvfølgelig anbefaler ikke tannlegen tannbleking hjemme... Og det kan godt være at det skader tenne (hva skader deg ikke den dag i dag?), men som sagt er det svake doser jeg er ute etter, og ikke noe jeg skal gjøre hver helg..

Av og til går jeg på rødt lys, og ofte drikker jeg cola zero som gir meg kreft hihi, om du tok den

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:49   #8
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Tannbleking

tenkte ikke på tannbleking hjemme da. Også den tannblekinga du får hos tannlegen vil skade emaljen på tennene. Men by all means: alle må gjøre det de føler for! (og jeg drikker oxo zero )

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:51   #9
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tannbleking

Ah, ja jeg leste feil.
Det jeg mente at det er typisk at en tannlege ikke anbefaler tannbleking NOEN andre plasser enn hos tannlegen som tjener graps på det
Nå er jeg ganske sikker på at det er sant, men jeg tror det er ca like skadelig hos tannlegen!

Men du nevnte en "air-brush"! Fortell litt mer om det

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:31   #10
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: Tannbleking

Hei!

Jeg har nettopp bleket tennene hos tannlegen. Har alltid vært skeptisk, for det er ingen tvil om at det skader emaljen på tennene. Og den har du bare fått utdelt én gang. Er den borte, så er den borte.

Vel, skal du nå bleke tennene, så vil jeg absolutt gjøre det hos tannlegen, i trygge omgivelser. Min tannlege fraråder hjemmebleking og sier følgende: Hjemme bruker man bruker hydrogenperoksid med liten prosent, over lang tid (sove med om natten, 3 timer foran TV'en etc). Hos tannlegen skjer det én gang, med mye sterkere blanding hydrogenperoksid, men svært kort tid. Tja, hva er best? (Jeg er ingen kjemisker, og er fristet til å si at det høres ut som det er hipp som happ...) Tannlegen sier at det sliter mye mer på tennene med lang eksponeringstid overfor saltsyren. Den "åpner" porene i tennene og trekker ut fargen.

Det blir det samme prinsippet som med hydrogenperoksid i håret. Hos frisøren er det i kontrollerte former, av en fagkyndig. Alle vet at bleking sliter på håret. Hjemmebleking mye mer enn hos frisør. Forskjellen er at håret vokser ut...

Det andre han sier er poenget som er nevnt over her med tannkjøttet. Saltsyre er etsende greier. Jeg ville IKKE sovet med det på tannkjøttet, huden eller noe annet sted.

Men dersom du bare har "normalt" gule tenner fra kaffe, rødvin etc, gå til tannlegen å få en ordentlig puss/rens, det hjelper ofte masse. Et annet råd er å pusse fronten på tennene en gang i blant med baking soda (det får du i amerikanske butikker, i Oslo ligger det en butikk rundt hjørnet for saga kino som har det). Det er ikke helt det samme som bakepulver...! Har en venn som pusser regelmessig med det, og han har kritthvite tenner. Når du er hos tannlegen, be ham måle fargetonen din. Er du A1/A2-A3 synes jeg ikke du trenger å tenke på gule tenner enda.

Ja, og kutt ut røyken, selvfølgelig, dersom du røyker - ellers er alt forgjeves. Kutte litt på kaffe og spesielt te hjelper jo også. Te misfarger ca 5 ganger mer enn kaffe (!)
Det er uansett vanlig at tenner gulner ca 1-3 fargetoner på 5-7 år.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -

Sist redigert av smosje : 03-11-08 kl 00:46.
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 01:01   #11
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tannbleking

hmm.. Men det tannsettet jeg har funnet som er for hjemmebruk skal ikke brukes over natten.. det tar 10 min står det :/

uansett. 4000 kr er mye for en person som ikke har uvanlig gule tenner... Aner ikke hva skala jeg er, men ganske sikker på at det er innen normal.. Men er utrolig pent med kritthvite tenner

Røyker ikke, drikker ikke kaffe, te ca 1 gang i uka MAX. Men jeg tror jeg først vil prøve det der air brush som ble nevnt, og whitening tannkrem. Det skal hjelpe å fjerne unødvendig gulfarge

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 13:29   #12
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tannbleking

4000 var kun for skinnene.... Blekemiddel kom i tillegg.....
Men ble så inspirert av denne tråden at jeg bråringte til tannlegen og bestilte meg en pussings og hun hadde en avbestilling, så i dag er det avgårde. Tror at jeg avstår fra blekingen etter at hun har harva over tenna mine, de er egentlig nokså hvite fra før. Kun kaffe, te og brus som av og til tar litt overhånd.

  Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:28   #13
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tannbleking

:O Dyyyrt! Merker du forskjell etter at du har hatt en "tannpuss" hos tannlegen da?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 16:54   #14
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Tannbleking

Kaster inn ett innlegg her jeg
Det er ett aspekt til ved dette å bleke tennene som ungdom sjelden tenker på.
Bleike for å få veldig hvite tenner som ung, ok, men hva når dere blir eldre, les sytti+. Man er like forfengelig da, tror jeg, men man kan ikke fortsette å bleke tennene resten av livet? Og hvilke farge får man på tennene etter noen år uten tannbleiking? lystre:
Og dette med å bleike hjemme, de som ligger med skinnene på natta eller foran tv'n, vil automatisk svelge litt av stoffet, sunt?

Dessuten har mange en tendens til å bleike så mye at det kun er tennene man fokuserer på når man snakker med disse menneskene, Forstyrrende og kunstig synes jeg.
Det er blitt så ille at en del av dentalfirmaene kommer med nye fargeskalaer, fordi de hviteste tennene ikke finnes på de skalaene som har vært til nå.
Bruk pengene på litt brunfarge i stedet. Er man brun virker tennene hvitere
(så kan man diskutere om det finnes sunne måter å skaffe seg brunfarge på)

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:33   #15
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tannbleking

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

:O Dyyyrt! Merker du forskjell etter at du har hatt en "tannpuss" hos tannlegen da?

Ja, nå sitter jeg her med "nye" tenner. Grunnen til at jeg merker forskjell på dette akkurat nå, er at jeg har ganske så hvite tenner, men etter at jeg begynte med kostomlegging, drikker jeg ganske mye te. Og te er antagelig det som setter igjen mest "overfladisk" farge. Som går fint bort igjen når tannlegen bruker sine pussemidler Og dyrt, ja men det er jo en prioritering, da. Jeg røyker ikke, drikker ikke og kvinnfolk er jeg sjøl. Så noe må jeg jo bruke pengene på

  Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:46   #16
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tannbleking

Hva koster en tannpuss da?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:48   #17
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tannbleking

390,-

  Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:53   #18
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Tannbleking

Det var ikke så dyrt (gitt at man ser forskjell da..)

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 18:59   #19
Hanne84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 1
Hanne84 er på en erverdig vei

Sv: Tannbleking

Har selv prøvd en tannbleking som heter Beautiful White - og den funket faktisk Det var, for å være helt ærlig ikke særlig behagelig å ha de plast skinnene i munnen men resultatet ble bra og vel verdt strevet Og som dere sier, tannleger er selvfølgelig imot dette da dette er jobben deres.. men har hørt at å bleke tennene ikke er mer skadelig enn å drikke noen glass brus Lykke til med tannblekingen.

Hanne84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 14:07   #20
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Tannbleking

Hvor mange prosent hydrogenperoksid er det i blekemiddel som brukes hos tannlege? Jeg har et hjemmeblekemiddel med 35 % liggende her et sted, som jeg vurderer å teste ut litt. Brukte det et par ganger for et års tid siden, og mener å huske at det faktisk fungerte. Men nå er det på tide med en oppfriskning. Men vet ikke om jeg tør...

Forresten, er grønn te like misfargende som svart? Hvilket stoff i teen er det som forårsaker misfaring?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 22:42   #21
Cec1971
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 1
Cec1971 er på en erverdig vei

Sv: Tannbleking

Jeg er i samme situasjon som deg, noe misfarging på tennene og vil nå bleke tennene.



Spurte tannlegen min og han skulle ha kr 3.500!! Det er rett og slett ikke aktuelt!!



Ser derfor etter løsninger for tannbleking hjemme og fant et kit (skinne, gel) jeg vil bestille hos tannblekinghjemme.no, noen her som har prøvd det?



Dette kitet har etter det jeg forstår en styrke på 22%. Er dette lite, passe eller mye?

Cec1971 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 08:27   #22
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Tannbleking

Jeg gikk en plass der de bleker tenner proffesjonelt, med hydrogenperoksidgel (samme styrke som tannlegen bruker) og det der blå lyset som skal forsterke effekten. En behandling koster 4-4500 kr og jeg syntes ikke det var verdt det og kommer ikke til å gjøre det igjen.

Tennene blir ikke kritthvite slik som man ser mange hollywoodstjerner har, for de har som oftest skallfasetter og ikke sine naturlige tenner. Jeg så selvfølgelig forskjell og fargen ble jevnere, men ikke de helt store resultatene. Dette vil selvfølgelig være individuelt for alle har tenner som reagerer forskjellig og har forskjellig utgangspunkt.

Det er også smertefullt!!! Den første omgangen går greit, så begynner isinga og jeg har aldri opplevd makan, selv ikke da tannlegen bora et lite hull uten bedøvelse. Det er en smerte som skyter i fra tennene og overalt i kroppen. Helt forferdelig, kan dempes ved å ta paracet på forhånd. På meg vedvarte denne isinga i to døgn etterpå og det er ikke uvanlig. Jeg har også vært plaget av litt ising i mange uker etterpå, noe som jeg aldri har hatt før.

I tillegg er det veldig skadelig for emaljen dersom man ikke følger de rådene man får til punkt og prikke. Etter en slik behandling er emaljen ikke nødvendigvis skadet, men veldig svekket. Det vil si at man skal være ekstremt forsiktig med hva man spiser/drikker de neste 48 timene. Man må hele tiden skylle med vann og fluor, ikke spise mye syreholdig mat (brus f.eks.!!) og ingenting som kan misfarge (te,kaffe, cola,rødvin, røyk osv). Det er i denne perioden at emaljen kan bli varig svekket/ødelagt og det er derfor mange tannleger er veldig skeptisk til slik behandling (i følge min tannlege), for mange klarer ikke å følge disse rådene og skader dermed tennene sine.

Når det gjelder hjemmebleking så er prinsippene de samme, bare at gelen man bruker er svakere. Har prøvd det også uten de helt store resultatene, bortsett fra at tannkjøttet ble skadet. Gjør man det profesjonelt legger de på beskyttelse på tannkjøttet. Bruker man hjemmebleking er det også viktig og ikke innta noe syreholdig i timene etter bleking. I tillegg anbefaler mange at man avstår fra kaffe/te/rødvin osv de f.eks to ukene man bruker greiene for å oppnå ønsket resultat.

Jeg har altså prøvd det meste av slike ting og vil heller anbefale deg og ta en tur til tannlegen og få en skikkelig puss som fjerner mye farge fra tennene. Invester deretter i en tannkrem som skal gi hvitere tenner og puss godt morgen og kveld. For meg har det gitt like bra resultater og er billigere og mindre skadelig i lengden.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-08-13, 09:29   #23
ice_br
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 7
ice_br er på en erverdig vei

Sv: Tannbleking

hei!

Det kan sies og menes mye om tannbleking, men jeg har kjøpt white strips i USA og er storfornøyd med det. Produktet kan også bestilles på eBay, men husk å sjekke hvor produktet sendes fra! Styr unna kosmetiske produkter som sendes fra Hong Kong/kina e.l. for det er som regel fake og ikke noe man skal putte i munnen eller på huden!!!!

Har prøvd tannbleking hos norsk tannlege, sånn hjemmebehandling, men jeg fikk så forferdelig vondt i tannhalsene at jeg bare måtte gi opp prosjektet etter noen få dager. DET var bortkastet det!

lykke til

ice_br er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo - my way Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 21:59   #24
MMN
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Innlegg: 1
MMN er på en erverdig vei

Sv: Tannbleking

Jeg MÅ også bleke tennene mine. Men ja, er sykt dyrt hos Tannlegen.
Er det noen som har forsøkt http://www.dentasy.no/?
Så det bare kostet 445 for start pakke der.

MMN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Rode Svar med sitat
Gammel 20-08-13, 22:20   #25
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tannbleking

Opprinnelig lagt inn av MMN, her.

Jeg MÅ også bleke tennene mine. Men ja, er sykt dyrt hos Tannlegen.
Er det noen som har forsøkt http://www.dentasy.no/?
Så det bare kostet 445 for start pakke der.

Hei, jeg har prøvd den, fungerte bra på mine tenner

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no