Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Hvilke ED- produkter smaker godt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-09, 16:46   #1
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Hvilke ED- produkter smaker godt?

Hei. Jeg er ny på dietten og har kommet til dag 2. Har til nå smakt på vanilje/karamell bar, sjokoldefrokost blandingen, ost/gressløk omelett og kyllingsuppe. Alt gikk greit nok ned, med unntak av kyllingsuppen. I dag skal jeg prøve meg på skinkeomelett. Er veldig sulten...

Lurer på om noen har prøvd seg på de varme rettene, som paella, fransk potetstuing, coscos og risotto? Tar gjerne imot tips om andre ting på listen som smaker greit.

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 00:36   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Jeg går ikke på ED lenger, med det som fallt i smak hos meg:

Sjokoladeblandingen
Eggerøre (hvis jeg tilsatte egg og grønnsaker)
brownie
sjokoladekjeks
de fleste barene (men ikke de med frukt)
Risotto
Nøttene

Var mye jeg ikke fikk smakt også. Men fysj de suppene var PYTON!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 01:29   #3
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Hei og takk for svar. Er du ferdig med dietten? Fornøyd?
Skriv gjerne til meg hvis du har noen gode produkter igjen som du vil bli kvitt:-)

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 12:43   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Ferdig og ferdig, jeg avsluttet tidlig fordi jeg ble veldig lei..
Men fornøyd; Ja. Tok av 8 kg på rundt en måned. Nå er det 2-3 mnd siden jeg sluttet med ED, og kiloene er fortsatt av ED er noe av det mest effektive jeg har prøvd av slankekurer, inkl ketolysekuren.

Desverre falt ikke så mange av produktene i smak. Likte nesten bare dessertene, og jeg er ikke så glad i sjokolade ol. i utgangspunktet. Og etter jeg hadde tatt av de 8 kiloene, følte jeg det var på tide å fortsette på egen hånd. (noe jeg ikke har klart btw ) Men så lenge kiloene enda er av, får jeg bare håpe at en ny runde med motivasjon snart dukker opp

Solgte alle produktene mine for lenge siden, desverre.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 16:10   #5
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Synes også at dessertene er best. Omelett med ekstra egg og kokte grønnsaker til var også helt greit. Får leve på det:-). Tror nok det meste er vann, men jeg har gått ned 2 kg på 2 dager. Regner med at det går litt senere herfra. Kan aldri tro at kg fortsetter å renne av på denne måten, men ingenting hadde vært bedre.

Det var jo kjempebra at du tok av 8 kg!! Håper du klarer deg godt videre

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 16:39   #6
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

jeg opplevde ivertfall at kiloene rant av så lenge jeg holdt på pulverdietten, får håpe det samme skjer med deg

(Jeg gikk ca 2 mnd på ED, første måneden var rent pulver, den andre måneden tilsatte jeg mer og mer ketolysemiddager. da raste ikke kiloene lenger.)

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 20:44   #7
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

håper jeg mister mesteparten av de uønskede kiloene i fase 1 da. Skal ned max 15 kg.
Smakte grønnsaksuppen i dag, og den var direkte uhyggelig..hehe. Skulle levd på barene hele dagen:-)

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:46   #8
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Bare 15 kg? Litt rart at legen satte deg på ED når det var så få kilo?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 23:05   #9
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Vel, faktumet er at jeg har lagt på meg disse 15 kg veldig fort,og jeg får dem absolutt ikke av. Strengt tatt kan jeg ta av mer, men da går jeg under trivselsvekten min. Har prøvd mye trening osv. Fant ut at jeg trengte en livsstilsendring, hvilket eurodietten også er, så jeg oppsøkte legen og ba om å få gå på dietten. Dessuten har jeg lavt stoffskifte, og dietten kan ha en gunstig effekt på hormonelle avvik i kroppen. Hadde BMI som var høy nok til at jeg fikk lov, og en metabolsk alder som tilsvarte 42 år. Dermed var det ingen tvil fra min side. >Jeg skal ikke gå på den særlig lenge heldigvis. Bare en kickstart!

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 01:23   #10
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Åja, da så

ED gir garantert en bra kickstart!
Det var også oppsiktsvekkende å se hvor bra jeg EGENTLIG klarte meg uten (god) mat.
Tenker hele tiden jeg MÅ ha god mat døgnet rundt... Så jeg lærte litt der, at mat ikke er alt!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:43   #11
frustrert frue
Juniormedlem
 
frustrert frue sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Telemark
Innlegg: 29
frustrert frue er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Kan man få ED hos vanlig lege nå, eller må man til en spesialist?
Gikk litt på den for noen år siden ,og da fikk jeg den på fedon klinikken, men nå bor jeg ikke i oslo lengre.
Kunne tenkt meg en runde til. Har så mange kg og gå av og vil gjerne ha en pang start.

frustrert frue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,lindberg Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:46   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Du kan ringe lindbergklinikken og høre hvem som er godkjent til å følge den opp i ditt område. De må være kurset hos Lindberg tror jeg.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 16:36   #13
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Åja, da så

ED gir garantert en bra kickstart!
Det var også oppsiktsvekkende å se hvor bra jeg EGENTLIG klarte meg uten (god) mat.
Tenker hele tiden jeg MÅ ha god mat døgnet rundt... Så jeg lærte litt der, at mat ikke er alt!

Åh så godt å høre! Jeg savnet god mat intenst de 2 første dagene. I dag er det dag 4, og savnet er ikke så intenst.

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 16:38   #14
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av frustrert frue, her.

Kan man få ED hos vanlig lege nå, eller må man til en spesialist?
Gikk litt på den for noen år siden ,og da fikk jeg den på fedon klinikken, men nå bor jeg ikke i oslo lengre.
Kunne tenkt meg en runde til. Har så mange kg og gå av og vil gjerne ha en pang start.

Hei. Jeg fikk den på en fedon lindberg klinikk, men vet at det også er mange fastleger rundt i landet som kan ordne det, forutsettet at de er involvert med Fedon Lindberg og eurodiett- konseptet.

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 00:58   #15
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av krisjaj, her.

Åh så godt å høre! Jeg savnet god mat intenst de 2 første dagene. I dag er det dag 4, og savnet er ikke så intenst.

Hehehe. ja etter en ukes tid så spurte jo folk meg hvordan det gikk, og jeg ble alltid like overrasket når svaret mitt var "ja, det går faktisk bra"

Min største feil etterhvert var at jeg jobbet veldig hardt for å finne grunner til hvorfor jeg "fortjente" å spise vanlig mat.

"ja men jeg vil jo ikke skille meg ut fra andre når jeg er ute å spiser."
"ja men hvis jeg spiser ketolysemat så spiser jeg jo fortsatt sunt".
"ja men jeg starta jo bare pulverkur for å få en kickstart" (jeg og legen avtalte at jeg skulle gå på pulver ut 2009)
"ja men ja men ja men..."

Og så var det gjort

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 01:11   #16
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hehehe. ja etter en ukes tid så spurte jo folk meg hvordan det gikk, og jeg ble alltid like overrasket når svaret mitt var "ja, det går faktisk bra"

Min største feil etterhvert var at jeg jobbet veldig hardt for å finne grunner til hvorfor jeg "fortjente" å spise vanlig mat.

"ja men jeg vil jo ikke skille meg ut fra andre når jeg er ute å spiser."
"ja men hvis jeg spiser ketolysemat så spiser jeg jo fortsatt sunt".
"ja men jeg starta jo bare pulverkur for å få en kickstart" (jeg og legen avtalte at jeg skulle gå på pulver ut 2009)
"ja men ja men ja men..."

Og så var det gjort

Det er interessant å høre hvordan andre har opplevd denne dietten. Jeg tenker ennå på normal mat, men er ikke like besatt nå. Jeg drømte om mat og pulver de to første nettene. Tror veldig mange andre tenker slik du gjorde. Jeg skal prøve å ikke tenke slik, men det blir nok vanskelig å unngå det. I dag kjente jeg pizzalukt, og ble litt småamper, men ellers har det faktisk gått veldig fint i dag. Tror likevel jeg kommer til å unngå selskap og sånn, hvor jeg vet der er mange fristelser, så lenge jeg kan..hehe

Skal du begynne igjen da? Kan motivere deg jeg

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 01:29   #17
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Nei jeg skal ikke begynne igjen, legen jeg gikk til slutta nå nettopp.. Så da slutta oppfølgingen min med henne også.
Det var alltfor få pulverretter som fallt i smak for meg.. Nå har jeg blitt ferdig med skole og er i fulltidsjobb. Er på tide jeg finner meg en balanse og rytme, og lærer meg å spise sunn mat. Få rutine på ting. Trenger bare en ny runde motivasjon..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 02:54   #18
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Masse lykke til
Høres veldig fornuftig ut. Det klarer du!

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 23:05   #19
Bindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 22
Bindy er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Jeg er ny her og regner med å starte med ED om kort tid. Hvis alt går etter planen så bestiller jeg varer i slutten på uka. Hvordan går det med deg? Erfaringer så langt?

Bindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 20:33   #20
krisjaj
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 21
krisjaj er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Heia

Jo, nå har jeg begynt på min fjerde uke, og det går fint. Jeg har vel gått ned 5-6 kg, og har ikke problemer med å holde meg til dietten. Har fulgt den helt nøyaktig til nå, uten utskeielser.

Jeg savner selvfølgelig vanlig mat, og unngår situasjoner som gir meg fristelser, ex middag hos venner, invitasjoner til kafèbesøk, bursdager osv..så langt som mulig. Hvis jeg MÅ gå, tar jeg med meg sjokoladekjeks fra eurodietten el soyanøtter. Det tar søt/salt suget mitt.

Hvis du må gå i butikken, kjøp kun det du trenger og ikke se i hyllene. Da kommer bare sultfølelsen og fristelsene. Fokuser på målet ditt og tenk på belønningen som venter.

Lykke til

krisjaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 22:28   #21
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av frustrert frue, her.

Kan man få ED hos vanlig lege nå, eller må man til en spesialist?
Gikk litt på den for noen år siden ,og da fikk jeg den på fedon klinikken, men nå bor jeg ikke i oslo lengre.
Kunne tenkt meg en runde til. Har så mange kg og gå av og vil gjerne ha en pang start.

fins en ED lege i Kragerød

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:03   #22
Avjo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 38
Avjo er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Ring Lindberklinikken for å høre. De har en oversikt.

Er det ikke en lege der anbefaler jeg på det varmeste Katarina på 4M, Oslo (rett ved Karl Johan - enkelt å finne). Det er jo ikke så mange timene man trenger. Jeg var på time før oppstart, og på ny time nå etter 4 uker - etter fase 1. Neste time blir da om 8 uker, og så blir det kanskje enda lengre til neste etter den. Har du ikke en lege helt i nærheten er det kanskje verdt å ta seg en kjøretur annenhver måned?


Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

fins en ED lege i Kragerød

__________________
Avjo - som har laaaangt til mål.


Avjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet/Lindbergs Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 22:32   #23
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av Avjo, her.

Ring Lindberklinikken for å høre. De har en oversikt.

Er det ikke en lege der anbefaler jeg på det varmeste Katarina på 4M, Oslo (rett ved Karl Johan - enkelt å finne). Det er jo ikke så mange timene man trenger. Jeg var på time før oppstart, og på ny time nå etter 4 uker - etter fase 1. Neste time blir da om 8 uker, og så blir det kanskje enda lengre til neste etter den. Har du ikke en lege helt i nærheten er det kanskje verdt å ta seg en kjøretur annenhver måned?


vel det jeg mente var ,, at det er en ED lege i Kragerød
jeg selv var på lindbergklinikken i dag

og får produktene neste uke

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 18:59   #24
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Jeg synes egentlig ingenting smaker GODT, men jeg kan leve med chocolate cereals, sjokoladekjeks, de fleste barer, kakao (drikker den kald), soyanøtter. På siste bestillingslappenjeg fikk, ser jeg at de har kommet med noen nye kjekser - kjeks med bringebær! De skal jeg bestille neste gang. Sliter med pannekaker, supper og middager, men får ned paella og couscous.

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 00:54   #25
Bindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 22
Bindy er på en erverdig vei

Sv: Hvilke ED- produkter smaker godt?

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

vel det jeg mente var ,, at det er en ED lege i Kragerød
jeg selv var på lindbergklinikken i dag

og får produktene neste uke

Jeg regner også med å ha produktene i neste uke. Håper vi kan utveksle litt erfaringer

Bindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva smaker godt? rIa Eurodiett 9 12-04-09 20:00
Er det noe av det dere baker som faktisk smaker godt? miss_chica Ketolysekuren 16 30-01-09 16:55
En brøderstatning som smaker godt! MokkMokk Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 18-03-08 23:49
Linsekaker som smaker godt? Fjonken Dr Lindbergs 2 20-08-06 12:18
Hvilke oljer smaker godt i smoothies? Iset Generell ernæringsdebatt 20 22-02-06 13:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no