Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Hva er den beste boken du har lest?

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-08, 20:47   #1
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.127
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Hva er den beste boken du har lest?

...................

__________________

Sist redigert av Cho : 28-03-12 kl 01:08.
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:48   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den beste boken du har lest

Så vanskelig!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:52   #3
ailicec
Medlem
 
ailicec sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 72
ailicec er på en erverdig vei

Sv: Hva er den beste boken du har lest

Drageløperen er spennende,fin og grusom på en gang

__________________
Start 82kg ....Nå 79,4......
Mine delmål
1. 75kg
2. 70kg
3. 68kg
4. 65kg
ailicec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:03   #4
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Hva er den beste boken du har lest

1 bok!? Jeg klarer ikke velge en bok tror jeg. Det er jo så mange!

Jeg tror kanskje Ringenes Herre vinner. Fantastisk bok. Fantastisk univers å fortape seg i. :-)

Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:15   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den beste boken du har lest

Umulig å si for meg...men skal jeg velge en samtidsroman som jeg fortsatt både husker, "ser" og "lukter"...så må det bli "Balansekunst" av Rohinton Misty(tror det skrives sånn) En utrolig beskrivelse av Indiske forhold...Både om enkeltmennesker og hele samfunnet. Nød og samhold. Overlevelseskunst....eller Balansekunst som boken jo heter.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:38   #6
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den beste boken du har lest

Jeg har blitt veldig fascinert av serien om Ayla av Jean Mauel. Den første boken i en serie på 5 til nå heter "Hulebjørnens Klan" og handler om en Cro Magnon jente som ble adoptert av neandertalere og vokser opp som en av den. Historien foregår for ca. 35000 år siden. Forfatteren har i stor grad vært tro til historien så langt vi kjenner den, men selvfølgelig: mye god diktning bærer fortellingen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 21:40   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva er den beste boken du har lest

åh....Siderhusreglene (John irving)? Eller Veien til verdens ende(Sigurd Hoel)

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:46   #8
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hva er den beste boken du har lest

Hmm.... ja dette var vanskelig. Men den boken jeg har lest flest ganger er American Psycho av Bret Easton Ellis, den utrolig bra og veeeldig grotesk!!!


Ellers synes jeg Dan Brown sine bøker er utrolig bra. Med da kanskje kjisjeboken Davinci kode

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 10:58   #9
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Hva er den beste boken du har lest

«Nullpluss» av Gert Nygårdshaug, eller eventuelt den utvidede versjonen «Nullpluss pluss» som kom for et par år siden. Aldri lest så mye om kvantefysikk i et skjønnlitterært verk, og da jeg leste den første gang tidlig på 90-tallet, endret den hele min oppfatning av litteratur. Handler kort og godt om en mann som spiser opp seg selv.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:54   #10
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hva er den beste boken du har lest

Snømannen var sykt bra!!!
Ellers er Det gamle testamentet noe jeg faktisk har lyst til å lese

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 15:17   #11
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Hva er den beste boken du har lest

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Helt enig med deg det er vanskelig å velge en bok. Men jeg tenkte at kanskje en bok du hadde sikkelig "forhold" til. Som du nesten kunne lese om og om igjen. Hvis du skjønner hva jeg mener.

hehe. Holder det at jeg leser bøkene om Frodo & Co årlig?

Det er endel bøker jeg leser igjen og igjen og som jeg finner glede i hver eneste gang. Jeg blir aldri ferdig med dem. Harry Potter serien blant annet. Ellers har leg lest Enders Game (Enders spill på norsk) av Orson Scott Card et utall ganger. Mary O'Hara's bøker om Ken og hestene hans er også bøker jeg har lest mange ganger. De er vel de bøkene jeg har lest lengst. Leste dem første gang når jeg var 10 tror jeg. Fantastiske bøker.

Drageløperen var en flott bok, men Tusen strålende soler er hundre ganger bedre syns jeg. Den satte virkelig spor i meg altså.

Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 16:18   #12
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

"Glassperlespillet" av Hermann Hesse. Alt av Hermann Hesse, når jeg tenker meg om

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:15   #13
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Hva er den beste boken du har lest

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Hva handler Frodo og Co om? Hørtes gøye ut?

Ringenes Herre bøkene handler om Frodo Baggins og en rekke andre skikkelser

Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 21:55   #14
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Ikke "den beste" boken men den siste,
og min eneste leste nynorsk bok!
Og selvsagt bra!
Skråninga av en ny forfatter, Carl Frode Tiller,
den var så god at jeg leste den selv om den var på nynorsk,
jeg pleier eller legge bort bøker som er det, klarer ikke lese
men denne bare måtte jeg lese ut! på to dager...
(må jo være litt på dataen og)

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 12:55   #15
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

jeg har en bok som er helt utslitt, som jeg har lest gang på gang i 8 år faktisk! gråter like mye hver gang jeg leser den og klarer ikke å legge i fra meg når jeg jeg har startet å lese den.. : veien til karlsvogna!

fikk den boken av to lærere på ungdomsskolen da vi fikk vite at pappa hadde kreft i alder av 39 år... den boka er så ærlig og sann.... ikke noe legges lokk på i denne boka nei.... beste boka jeg har lest! og den eneste boka jeg har ett forhold til!

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 16:01   #16
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Jeg er fryktelig glad i Harry Potter :-)

Men den aller beste boken jeg vet.... hmmm.... Den viktigste var den første Fedon boka iallefall - den ga meg livet tilbake. Og Kvinner som ødsler sin kjærlighet.

Men av romaner må det nok bli bøkene Vera Henriksen har skrevet om kristningen av Norge, vinlandsferdene og island på vikingetiden, også folket på innhaug av Anne Karin Elstad.

Men Harry Potter altså... den nissebegravelsen i syver'n - jeg har ikke grini sånn over ei bok siden jeg var liten...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:01   #17
Zalza
Juniormedlem
 
Zalza sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 20
Zalza er på en erverdig vei

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

De gales hus av Karin Fossum er en av de beste bøkene jeg har lest genial bok!!

__________________
Zalza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:16   #18
Narnia
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
Narnia er på en erverdig vei

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Umulig å velge en bok, men viss jeg kan velge en serie, så er det Drømmen om Narnia bøkene (hence the nick ).

De har jeg lest årlig siden jeg var barn (med noen få unntak de siste årene).

Det er noe med måten C.S. Lewis forteller om at alle kan gjøre en viktig innsats, til tross for ung alder, lite fysisk styrke osv osv.
Og selvsagt fremhever jeg den også fordi den hjalp meg til å forsone meg med religionens største problem; Det ondes problem. Av en eller annen grunn forklarer Aslan dette så mye bedre enn Bibelen.

Helt klart en bok som sikkert klinger best hos de som er kristne eller synes den kristne "forklaringsmodellen" er enkel å forholde seg til. Men det var nå mitt valg.

Ellers er det mange bra bøker der ute!

__________________
Drømmen om Narnia
Narnia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 18:38   #19
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Opprinnelig lagt inn av Narnia, her.

Umulig å velge en bok, men viss jeg kan velge en serie, så er det Drømmen om Narnia bøkene (hence the nick ).

De har jeg lest årlig siden jeg var barn (med noen få unntak de siste årene).

Det er noe med måten C.S. Lewis forteller om at alle kan gjøre en viktig innsats, til tross for ung alder, lite fysisk styrke osv osv.
Og selvsagt fremhever jeg den også fordi den hjalp meg til å forsone meg med religionens største problem; Det ondes problem. Av en eller annen grunn forklarer Aslan dette så mye bedre enn Bibelen.

Helt klart en bok som sikkert klinger best hos de som er kristne eller synes den kristne "forklaringsmodellen" er enkel å forholde seg til. Men det var nå mitt valg.

Ellers er det mange bra bøker der ute!

Fint å se at det er andre også her som liker Narnia. Jeg er veldig glad i forfatterskapet til C.S. Lewis, ikke bare Narnia-serien. I en tilsvarende tråd tidligere på dette forumet har jeg skrevet at favoritten min er trilogien Out of the Silent Planet/Perelandra/That Hiddeous Strength av C.S. Lewis.

__________________


Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 14:17   #20
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Hva er den beste boken du har lest

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Umulig å si for meg...men skal jeg velge en samtidsroman som jeg fortsatt både husker, "ser" og "lukter"...så må det bli "Balansekunst" av Rohinton Misty(tror det skrives sånn) En utrolig beskrivelse av Indiske forhold...Både om enkeltmennesker og hele samfunnet. Nød og samhold. Overlevelseskunst....eller Balansekunst som boken jo heter.

Dette er en av mine absolutte favoritter også.

Også liker "tusen strålende soler", enda bedre enn "drageløperen" faktisk, selv om sistnevnte absolutt også er helt fantastisk.

Men måtte jeg velge en eneste bok å anbefale noen å lese, Ja da måtte det bli "balansekunst". Den er ett must og lese, dere som ikke har lest den, anbefalles å gjøre det på det sterkeste, og med en eneste gang

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 21:23   #21
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Det er flere bøker som jeg vender tilbake til igjen og igjen.
"En passende ung mann" er en (todelt, pga størrelsen) roman om politikk, religion, mat, familiebånd, kjærlighet, tradisjoner i noen indiske familier på ca femtitallet. Fengende lesestoff.
"Et forargelsens hus" er en hysterisk morsom bok om en fransk borgermester som vil bygge et offentlig pissoar, rett ved siden av kirken i landsbyen. Til hjelp tar han en venn, viss overtalelseskunster består i en utrolig dårlig ånde, som får folk snarest til å være enig. Så god at jeg kjøpte ny fra antikvariat når den gamle ble borte.
"Edda-diktningen" både nye og gamle. Jeg kan fortape meg i den og beundre oppbygningen gang på gang. Såpass krevende at den leses i små porsjoner for min del. Vært fast reiselektyre for meg siden 1995.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 18:04   #22
cozymum
Medlem
 
cozymum sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 40
Innlegg: 80
cozymum er ny på veien

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

den beste boka jeg har lest heter "selvfølelse nå!" av mia tornblom. Den handler om å finne fram til et positivt selvbilde. Det handler om å verdsette seg. Noe jeg tror vi alle kan ha godt av. Alle kan og alle er unike på hvert vårt vis. anbefales til alle. D er mye lettere å utrette ting når man begynner å jobbe med hjernen.

__________________
Start 14.03.2007; 82.3 kg BMI 28,7

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102


cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 18:55   #23
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Lindabnt har lyst til å lese Det Gamle Testamentet. Tenk deg om du er ung. Ungene fikk ikke lese det før de var 20. Så mye mord og voldtekt kan ødelegge en ungt sinn.
Helt utrolig at slikt kan gis ut usensurert. Det er jo et menneskesyn som en kan bli fengsla for idag.
Tror du ikke på den "Riktige" gudommen så skal alle menn og kvinner som har kjent (ligget med) menn hugges ned.
Og Jomfruer og krøtter tok de bare med seg. verre enn en gresshoppesverm spør du meg.

Mvh Grovsnus
Ha en Gudlaus dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 21:36   #24
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Tror jeg må si The hitchhiker's guide to the galaxy av Douglas Adams. Har lest hele "trilogien" en rekke ganger, men den første boka er liksom den viktigste. Boka har nok mye av skylden for at jeg er så snodig som jeg er

De norske oversettelsene er forresten totalt ubrukelige. Oversetteren har gjort en god jobb, men hvordan oversetter man noe som ikke kan oversettes?

  Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 22:31   #25
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den beste boken du har lest?

Og "Saman er ein mindre aleine" av Anna Gavalda er en deilig og tykk bok

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den beste boken jeg har lest mofe Andre bøker 60 10-03-08 16:25
Holder det med den ene boken? Georgine Bøker om ernæring og helse 6 28-08-06 09:35
Boken til Skaldeman selges Eva Generell diskusjon 1 17-02-06 12:07
Oppdateringer til SB boken smosje South Beach 6 17-03-05 07:15
Er denne boken bra? Har noen lest den? Iset Atkins kosthold 4 03-05-04 10:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no