Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-11, 11:45   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Talking

Vektklubben lærer deg om slankende frokost!



http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2460

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:01   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Var det noe å heia på da?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:04   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Var det noe å heia på da?

Leker med ironi

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:22   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Leker med ironi

Hehehe. Ja, jeg vil i alle fall ikke kalle havregrøt kokt på vann, med en banan oppi for sunn frokost.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:29   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hehehe. Ja, jeg vil i alle fall ikke kalle havregrøt kokt på vann, med en banan oppi for sunn frokost.

Hehe - ikke jeg heller!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 18:34   #6
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Frokost er oppskrytt, men det visste jo vi alle sammen.
Den viktigste måltiden for å holde vekta oppe vil jeg si

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 19:00   #7
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Ikke for å være frekk eller noe, men de forbinder de fleste overvektige mennesker med frokostdroppere. å droppe frokost fører til overspising og ustabilt blodsukker senere på kvelden. har overvektige venner og folk i familien, alle disse hadde denne tingen til felles. hun ene "slanka" seg ved å droppe frokost. idioti.

Husk at kroppen din faster om natten, og trenger frokost for å kickstarte forbrenningen. trenger ikke være mye om du ikke er storspist om morgenen. Leste et sted at kroppen din lagrer faktiskt det neste måltidet du har (lunsj) hvis du dropper frokost. den går inn i en sultmodus følelse som gjør at den lagrer næringen i maten her fordi den tror den ikke får mat resten av dagen.

Jeg har litt troen på at frokost er ganske viktig.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 19:04   #8
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

I siste nummer av Birkebeiner'n (et magasin som påmeldte til birken-arrangementer mottar) var det en artikkel som testet ulike typer frokoster og målte blodsukkeret før, 30 min, 60, 90 og 120 min etter måltidet. Det var smoothie med bær/nøtter, brødskiver, havregrøt, honni-korn og egg/bacon/tomater... Som forventet var det egg/bacon-frokosten som ga minst blodsukkerstignig og holdt artikkelforfatteren mett lengst(sammen med brødmåltidet da, men brød ga høyere blodsukkerstigning)

Artikkelen er rimelig lik denne bloggposten: http://blisunn.no/2011/01/blodsukkermalinger/

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 19:09   #9
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Ikke for å være frekk eller noe, men de forbinder de fleste overvektige mennesker med frokostdroppere. å droppe frokost fører til overspising og ustabilt blodsukker senere på kvelden. har overvektige venner og folk i familien, alle disse hadde denne tingen til felles. hun ene "slanka" seg ved å droppe frokost. idioti.

Husk at kroppen din faster om natten, og trenger frokost for å kickstarte forbrenningen. trenger ikke være mye om du ikke er storspist om morgenen. Leste et sted at kroppen din lagrer faktiskt det neste måltidet du har (lunsj) hvis du dropper frokost. den går inn i en sultmodus følelse som gjør at den lagrer næringen i maten her fordi den tror den ikke får mat resten av dagen.

Jeg har litt troen på at frokost er ganske viktig.

Beklager om jeg sprekker boblen du lever i her nå, men alt det du skriver her er faktisk bare tull...

Å ikke spise frokost fører ikke til ustabilt blodsukker. Det er ujevne måltider med mye karbohydrater som fører til dette, uavhengig av når de inntas.

Frokost "kickstarter" IKKE forbrenningen. Forbrenningen durer og går uavhengig av når på døgnet du spiser.
At kroppen skal lagre det neste måltidet er også helt ulogisk.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 19:14   #10
Øystein
Medlem
 
Øystein sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 196
Øystein er på en erverdig vei

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Leste et sted at kroppen din lagrer faktiskt det neste måltidet du har (lunsj) hvis du dropper frokost.

Det virket jo fornuftig Husker du hvor stedet var?

__________________

Øystein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 19:24   #11
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Ikke for å være frekk eller noe, men de forbinder de fleste overvektige mennesker med frokostdroppere. å droppe frokost fører til overspising og ustabilt blodsukker senere på kvelden. har overvektige venner og folk i familien, alle disse hadde denne tingen til felles. hun ene "slanka" seg ved å droppe frokost. idioti.

Husk at kroppen din faster om natten, og trenger frokost for å kickstarte forbrenningen. trenger ikke være mye om du ikke er storspist om morgenen. Leste et sted at kroppen din lagrer faktiskt det neste måltidet du har (lunsj) hvis du dropper frokost. den går inn i en sultmodus følelse som gjør at den lagrer næringen i maten her fordi den tror den ikke får mat resten av dagen.

Jeg har litt troen på at frokost er ganske viktig.

A ha... Jeg ser du er ny i forumet her, jeg skal gi deg noen måneder til å frekventere her og lese til nyere stoff. Fordi alt du har lært fra skolen og staten er desverre bare humbug og har ingen rot i virkeligheten eller vitenskapen.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 19:29   #12
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Tror dette med frokost som slankemiddel eller som vekttrigger kommer helt an på hva du spiser resten av dagen

Dersom man hopper over frokosten, men trøkker i seg massevis av brødmat, wienerbrød eller annet tull til lunsj, småspiser kjeks og sjokolade og atpåtil spiser usunn mat til middag er det vel ikke å vente annet enn at vekta går opp?

Har forresten opplevd både å miste og å gå opp i vekt ved å droppe frokosten. Da med noenlunde samme matinntak i løpet av dagen. Min konklusjon er at her ikke finnes noe almengyldig fasitsvar.

Men det jeg nå vet - er at med Nannas supre knekkebrød, en deilig salat og middag laget etter oppskrift på dette forumet - da får man masse energi og mister kilo samtidig

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 15:39   #13
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Folkens! Grunnen til at jeg vil frem til at frokost er viktig er fordi at man nemlig ikke overspiser senere på dagen. Sa aldri noe om at det jeg leste var en sann teori, helt sikkert bare tull. Allikevel ville jeg anbefalt de som skal ned i vekt å spise tidlig på dagen, og mest midt på dagen. da har man jo et mer stabilt blodsukker. grunnen til at folk idag blir overvektige er mye overspising og fråtsing av mat forann tv'n på kvelden. nemlig fordi de er sultne og droppet mat tidligere på dagen. jeg holder på å dø hvis jeg ikke har spist frokost. er oppvokst med frokost og har aldri vært overvektig.

når jeg har kolleger som er overvektige og klager på hvor sultne de er til lunsj. da begynner man jo å tenke. beklager jeg lever ikke i noen boble om jeg spiser frokost som normale mennesker. ærlig talt..

men helt greit, å droppe frokost kan vel også holde vekta for enkelte. vi er jo alle forskjellige... er som sagt ingen vitenskapelige bevis på at det er slankende med frokost. men i mitt hode så holder det ivertfall meg mettere resten av dagen enn om jeg dropper den. snakker erfaring her.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:16   #14
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Folkens! Grunnen til at jeg vil frem til at frokost er viktig er fordi at man nemlig ikke overspiser senere på dagen. Sa aldri noe om at det jeg leste var en sann teori, helt sikkert bare tull. Allikevel ville jeg anbefalt de som skal ned i vekt å spise tidlig på dagen, og mest midt på dagen. da har man jo et mer stabilt blodsukker. grunnen til at folk idag blir overvektige er mye overspising og fråtsing av mat forann tv'n på kvelden. nemlig fordi de er sultne og droppet mat tidligere på dagen. jeg holder på å dø hvis jeg ikke har spist frokost. er oppvokst med frokost og har aldri vært overvektig.

når jeg har kolleger som er overvektige og klager på hvor sultne de er til lunsj. da begynner man jo å tenke. beklager jeg lever ikke i noen boble om jeg spiser frokost som normale mennesker. ærlig talt..

men helt greit, å droppe frokost kan vel også holde vekta for enkelte. vi er jo alle forskjellige... er som sagt ingen vitenskapelige bevis på at det er slankende med frokost. men i mitt hode så holder det ivertfall meg mettere resten av dagen enn om jeg dropper den. snakker erfaring her.

Jeg spiser ALDRI frokost fordi jeg blir dårlig hvis jeg gjør det, men jeg overspiser da ikke resten av dagen for det? Tvert i mot får jo jeg i meg mindre mat sånn sett enn de andre i klassen min ved å droppe frokosten. De spiser to-tre brødskiver til frokost, frukt mellom frokosten og lunsjen, så er de skrubbsultne innen lunsj og kaster i seg noe varmmat i form av stekt ris eller pommes frites. I løpet av den tiden de har greid å trøkke i seg all den driten der har jeg kanskje nettopp begynt på en omelett som holder meg god og mett helt frem til jeg skal spise middag mens de andre fortsetter og småspise masse dritt frem til de igjen skal spise en stor middag. Så vet ikke helt jeg..

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:23   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Jeg spiser heller ikke frokost for tiden - og det ser ut som vekta løsner av den grunn

Når det gjelder blodsukkeret - kan det være greit om vi presiserer om vi snakker om frokost på høykarbo eller lavkarbokosthold, siden disse ville gi forskjellige reaksjoner i kroppen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:30   #16
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Folkens! Grunnen til at jeg vil frem til at frokost er viktig er fordi at man nemlig ikke overspiser senere på dagen. Sa aldri noe om at det jeg leste var en sann teori, helt sikkert bare tull. Allikevel ville jeg anbefalt de som skal ned i vekt å spise tidlig på dagen, og mest midt på dagen. da har man jo et mer stabilt blodsukker. grunnen til at folk idag blir overvektige er mye overspising og fråtsing av mat forann tv'n på kvelden. nemlig fordi de er sultne og droppet mat tidligere på dagen. jeg holder på å dø hvis jeg ikke har spist frokost. er oppvokst med frokost og har aldri vært overvektig.

når jeg har kolleger som er overvektige og klager på hvor sultne de er til lunsj. da begynner man jo å tenke. beklager jeg lever ikke i noen boble om jeg spiser frokost som normale mennesker. ærlig talt..

men helt greit, å droppe frokost kan vel også holde vekta for enkelte. vi er jo alle forskjellige... er som sagt ingen vitenskapelige bevis på at det er slankende med frokost. men i mitt hode så holder det ivertfall meg mettere resten av dagen enn om jeg dropper den. snakker erfaring her.

Dette gjelder ikke om man lever lavkarbo med mye fett.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:35   #17
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Jeg spiser frokost ELLER lunsj, alt etter hva jeg har tid eller lyst til om morgenen. Jeg går aldri sulten, er stort sett fortsatt mett etter dagen før når jeg våkner, og jeg klarer virkelig ikke spise før sulten melder seg lenger ut på morningen, da blir jeg dårlig. Jeg har da gått fint ned i vekt fordi om jeg skipper frokosten i både ny og ne.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:54   #18
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

grunnen til at folk idag blir overvektige er mye overspising og fråtsing av mat forann tv'n på kvelden. nemlig fordi de er sultne og droppet mat tidligere på dagen.

Nei, grunnen til overvekt er IKKE bare fråtsing foran TV-en om kvelden!Selv om dette er sant for deg gjelder det nok ikke alle! Synes ikke du burde skrive det som om at dette er en regel.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:54   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Jeg spiser frokost, men ikke før jeg er sulten.. om det er klokka 07, 12 eller 14 er det fortsatt frokost

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:10   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Jeg sitter her og tenker litt ... hva er egentlig frokost? Jeg merker jeg sånn nærmest magisk har droppet å kalle måltidene mine noe som helst, for jeg spiser når jeg begynner å bli sulten, og om jeg står opp f.eks kl åtte, så kan klokka fort bli elleve, tolv før kroppen min gir signaler om at det er på tide med mat. Det har nok en del å gjøre med når jeg spiste dagen før.
Så hva er frokost? Er det sånn som Nellie sier at det er frokost uansett så lenge det er dagens første måltid, eller har alle disse måltidsbetegnelsene egentlig utspilt sin rolle på lavkarbo? Jeg vet ikke, jeg. Men hva jeg vet er at sånn som de fleste spiser på lavkarbo så handler det ikke om NÅR men HVA. Du lagrer ikke lunsjen din om kroppen din har normal mengde insulin i kroppen, og så kan man jo spørre seg hva lunsj er. Spiser jeg egentlig lunsj, og ikke frokost når jeg først spiser tre fire timer etter jeg har stått opp?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:13   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Er ikke frokost dagens første måltid da? Bryter fasten blablabla.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:14   #22
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

frokost er vel det du spiser innen 1 time etter du har våknet men noen er ikke sultne før klokka er 12 på dagen. vi er da veldig forskjellige. jeg er skrubbsulten til frokost fordi jeg ikke spiser kvelds.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:17   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Da avblåser jeg hele frokosten, og tar med lunsj og middag i samma slengen. Jeg kaller det mat. Nå er det på tide med mat, liksom.
Jeg spiser heller ikke kvelds, om det er noe som heter det i min verden (ja, jeg er litt forvirret nå, men likevel ikke), men jeg spiser tre ganger om dagen, og da blir det gjerne rundt seks timer mellom måltidene, og følgelig blir det siste noe sent på kvelden.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:32   #24
Hund
Juniormedlem
 
Hund sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 41
Innlegg: 33
Hund er på en erverdig vei

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Jeg har begynt å utsette frokosten ganske lenge i det siste pga. så til de grader økt metthet, men mitt problem nå er at jeg kan utsette... og utsette... og utsette. Blir ikke sulten før sånn ut på dagen, om i det hele tatt. Da har jeg som regel bare tid til to måltider igjen (er heller ikke sulten ved det andre), og jeg klarer rett og slett ikke å gafse i meg 1000 kalorier til hvert av dem.

Så om jeg vil ligge på anbefalte ~2000 kalorier pr. dag, MÅ jeg nesten spise frokost (eller hva vi nå skal kalle det, men helst noe før klokka 12). Ellers blir jeg liggende på kanskje 1000 kalorier, og utifra det jeg har lest ser det ut som om de fleste er enige om at det er altfor lite.

Eller burde jeg bare høre på kroppen? Da går det seg kanskje til etter en stund? Sikkert ikke rette tråden å spørre på, men siden vi var inne på dette med ikke å spise frokost...

Hund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:58   #25
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Det fine med lavkarbo er at jeg er sulten når kroppen trenger påfyll. Hvis jeg har spist en skikkelig middag og har et lavt aktivitetsnivå, så er jeg ikke sulten igjen før lunsj neste dag. Spiser jeg lite middag, og har et høyere aktivitetsnivå, så trenger jeg kanskje både kveldsmat og frokost. Eller mat da, som de erfarne her så fint kaller det.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stigmatiserende fra VG Vektklubben EmilyB Lavkarbo generelt 13 26-11-10 14:38
Aviser lærer aldri ... snoopie Trening 4 18-03-10 07:45
Vektklubben.no? Majja Generell ernæringsdebatt 4 25-04-09 21:10
Te med slankende egenskaper smosje Smoothies / drikke 15 24-09-08 13:13
At jeg aldri lærer safran Lavkarbo generelt 15 03-11-07 15:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no