Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Spise hva man vil én gang i uken?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-10-05, 22:43   #1
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Spise hva man vil én gang i uken?

Er nå i min trettende uke på Atkins, og føler at det går veldig bra å holde seg til lavkarbo-mat, men det blir liksom litt kjipt å aldri mer kunne spise ting jeg spiste "ofte" før. Nå tenker jeg på brødmat, pasta, ris, og poteter f.eks. Jeg har hørt at enkelt på Atkins har en dag i uken hvor de koser seg skikkelig, og spiser hva de vil, f.eks taco (med lefser, skjell, o.l.), chips og brus. Hva mener dere om dette? Vil det da ikke ta flere dager før man kommer i ketose igjen (jeg holder fortsatt Atkins Induksjon)?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 22:45   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Er nå i min trettende uke på Atkins, og føler at det går veldig bra å holde seg til lavkarbo-mat, men det blir liksom litt kjipt å aldri mer kunne spise ting jeg spiste "ofte" før. Nå tenker jeg på brødmat, pasta, ris, og poteter f.eks. Jeg har hørt at enkelt på Atkins har en dag i uken hvor de koser seg skikkelig, og spiser hva de vil, f.eks taco (med lefser, skjell, o.l.), chips og brus. Hva mener dere om dette? Vil det da ikke ta flere dager før man kommer i ketose igjen (jeg holder fortsatt Atkins Induksjon)?

har aldri hørt at dette er "lov" på atkins men på eat må man jo skeie ut en gang i løpet av uka .... enten man vil eller ikke ...

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 22:47   #3
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Så jeg kan da aldri mer kose meg? Hehe

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 22:49   #4
bride2be
Juniormedlem
 
bride2be sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 44
Innlegg: 39
bride2be er ny på veien

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Så jeg kan da aldri mer kose meg? Hehe

Du får finne noe annet enn mat å kose deg med, da vettu! hehe...

__________________


Uke 3 av Atkins Induksjon startet 22.10.05
...nå er det full skjerpings, altså!
bride2be er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 22:52   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av bride2be

Du får finne noe annet enn mat å kose deg med, da vettu! hehe...

ja som cc og krem - det er akkurat som riskrem

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 23:04   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Jeg vil ikke akkurat anbefale deg å ha spisedag mens du er på induksjonen nei. Men det er jo ikke meningen du skal spise induksjonsmat hele tiden. Når du går på atkins, så har du jo fire faser, og etterhvert som du har tatt av det du skal og er kommet ned på vedvarende vekttap, så er det jo masse du kan spise. Vel og merke, så er det ikke abefalt å spise loff noen gang igjen, men grovt brød går jo greit, og det er vel kansje ingen krise dersom du skulle få servert snitter i et selskap.

Men veien dit er en lang vei å gå, og det er lurt å bli kvitt Suget etter gamle matvarer før en prøver seg på 'slike stunt'. Slik at en vet at en ikke blir hektet og dagen etter spiser en stratos, og så kjøper inn loff, og så kommer chipsen osv.
Det som er lurt å gjøre, er å gå i seg selv og avklare hvorfor du har lyst på akkurat dette.

Det finnes jo så utrolig masse en kan kose seg med av skikkelig mat. Men man må omdefinere det å kose seg, og se at kansje dt å kose seg for meg, ikke er det samme for enkelte andre.

I kakebesøker spiser jeg nøtter, mørk sjokolade og frukt. Kansje jeg lager mine egne lavkarbovafler med rørte bær med stevia.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 23:04   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Er nå i min trettende uke på Atkins, og føler at det går veldig bra å holde seg til lavkarbo-mat, men det blir liksom litt kjipt å aldri mer kunne spise ting jeg spiste "ofte" før. Nå tenker jeg på brødmat, pasta, ris, og poteter f.eks. Jeg har hørt at enkelt på Atkins har en dag i uken hvor de koser seg skikkelig, og spiser hva de vil, f.eks taco (med lefser, skjell, o.l.), chips og brus. Hva mener dere om dette? Vil det da ikke ta flere dager før man kommer i ketose igjen (jeg holder fortsatt Atkins Induksjon)?

Går du på Atkins så går du på Atkins. Det finnes masse godt du kan spise innenfor diettens rammer. Det finnes ikke "spisedag" på Atkins, - det er noe Atkins absolutt og spesielt advarer mot. Hvis "enkelte på Atkins" har en slik dag i uka så våger jeg å påstå at de ikke lenger går på Atkins, men
på en selvlagd lavkarbo diett, siden Atkins ikke har rom for slike utskeielser. Jeg vil råde deg til å vente med slike ting til du er nærmere målet ditt. Jeg spiser pasta, potet, brød og ris av og til - men jeg er på vedlikehold... og chips & brus ? Tenk over hva det var som gjorde at du la på deg..... og lavær å spise det. Det er den eneste måten du kan lykkes på.

Men det er jo ingen som hindrer deg i å spise det du har lyst på. Så lenge du er klar over at liten tue kan velte stort lass. For noen funker en sånn spisedag fint, men dessverre er det mange det ikke funker for. Du må finne ut hva som passer for DEG .....

Det går som regel 2-4 dager før du er i ketose igjen.

Hvis du kjeder deg med maten du spiser nå kan det være en ide å klatre oppover vedvarende stigen, - mer karber gir mer valg av matvarer. Søk i oppkriftforumet her og evt. oppskriftene inne på www.atkins.com.

Lykke til videre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 23:05   #8
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Ja, det var det då. Aldri mer pizza, kebab, taco, chips? Det er jo litt drøyt då? Då frykter eg at eg tilslutt sprekker, og legger på meg dobbelt så mye som eg har tatt av...

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 23:09   #9
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Lise

Men det er jo ikke meningen du skal spise induksjonsmat hele tiden. Når du går på atkins, så har du jo fire faser, og etterhvert som du har tatt av det du skal og er kommet ned på vedvarende vekttap, så er det jo masse du kan spise.

Nei, er klar over det. Jeg leste i boken at det ikke var noe problem å holde fase 1 i seks måneder. Derfor tenkte jeg å holde den lengst mulig.

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 23:17   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Sitat:

Nei, er klar over det. Jeg leste i boken at det ikke var noe problem å holde fase 1 i seks måneder. Derfor tenkte jeg å holde den lengst mulig.

Det er ikke noe problem å gå tilbake igjen i ketose senere. Når du nå er begynt å bli matlei og litt sugen på mer mat, så kan det være en god ide å forebygge at du sprekker ved å lytte til deg selv, og ta deg en tur ned på vedvarende vekttap en stund i stedet.

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Ja, det var det då. Aldri mer pizza, kebab, taco, chips? Det er jo litt drøyt då? Då frykter eg at eg tilslutt sprekker, og legger på meg dobbelt så mye som eg har tatt av...

Og det vil vi jo ikke. Det første jeg vil råde deg til, er å snu på tanke gangen. Jeg har veldig stor tro på tankenes kraft. Det vi foruserer på med tankene våre, blir vår verden. SÅ det beste du kan gjøre er å gi slipp på tanken om aldri mer. For det er ikke aldri mer, og du har alltid et valg. Du har valgt å spise som du gjør nå frivillig, og du kan velge å fortsette, du kan velge å trappe ned og trappe opp igjen, og du kan velge å sprekke. Du har alltid valg, og su må lytte til deg selv, og ta det valget som er til ditt beste.

SÅ mitt råd er å gå en tur ned på vedvarende vekttap, spis litt cottagechese med bær og nøtter, kos det litt til du er klar for ketose igjen, og tenk positivt og vit at valget er ditt alene.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 23:23   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Er nå i min trettende uke på Atkins, og føler at det går veldig bra å holde seg til lavkarbo-mat, men det blir liksom litt kjipt å aldri mer kunne spise ting jeg spiste "ofte" før. Nå tenker jeg på brødmat, pasta, ris, og poteter f.eks. Jeg har hørt at enkelt på Atkins har en dag i uken hvor de koser seg skikkelig, og spiser hva de vil, f.eks taco (med lefser, skjell, o.l.), chips og brus. Hva mener dere om dette? Vil det da ikke ta flere dager før man kommer i ketose igjen (jeg holder fortsatt Atkins Induksjon)?

Eat er jo Atkins så du kan jo skjeie ut en gang i uken hvis du vil, men jeg tror det er lurt å holde seg til Atkins istedet når du først går på det. Jeg vil ikke anbefale en usunn utskjeing. Dette er bare for de som ikke klarer vanlig Atkins og må ha noe søtt, derfor dette utskjeielsesmåltidet for å ha en viss kontroll likevel. Hvis du skal følge utskjeielsesmåltidet så må du bare spise ett måltid, helst på kvelden som siste måltid noen timer før sengetid. Hvis du skal gjøre det riktig så må du holde styr på fett/proteiner/karbohydrater. Du kan spise max 20 g protein og max 20 g fett og noen 100 g karbo. Altså hvis du skal spise sjokolade så bør du ikke spise mer enn 100 g, chips litt mindre igjen. Men pasta osv kan du spise mer av. Også f.eks. brød med syltetøy. Brus inneholder jo lite av både fett og protein, men det er vel lurt å begrense seg uansett.

Jeg vet ihvertfall at det ikke er lurt å spise usunt en hel dag! Da ødelegger du mye! Og hvis du først skjeier ut så kan det kanskje være vanskelig å gå tilbake til Atkins igjen. Vær OBS! Dette kan vel skje også om du prøver å skjeie ut bare til ett måltid som nevnt før. Da kan du jo få smaken på det gode igjen når du har gjennomført nesten en hel uke kun med sunn mat. Dette med utskjeing en dag i uka er vel mest for dem som er ferdigslanket og vil spise litt usunt en dag i uka og holder seg sunn resten av uka.

Jeg har prøvd dette med en utskjeing i uka før men for meg går det ikke. Jeg får bare kick og vil ha mer, mer. Men nå er jeg vel ikke så normal heller da... Du har kanskje ikke dette problemet?

Men hvis du ikke er gal etter søtt og karbo så kan du jo regulere dette litt selv. Bare husk å følge med vekta hver uke så du ikke går opp igjen. Men dette klarer du. Jeg er imponert over at du har gått ned så mye på så kort tid. Stå på videre!

Hva med nøtter? Det er jo sunt og godt.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 00:23   #12
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Jeg ser hva du savner- det vi kaller junk... hva med å pizza av atkins brødmix.
eller hamburgere av karbonadedeig og ost...

For meg har trikset vært å omforme mine gamle favorittmåltider. spiser mye taco.. men uten skjell og lefse..

spiser "pizza" med bånn av tomater i ildfast form

ellers lager jeg ofte karbonade-burgere, lakse burgere osv

du må bare se deg om etter muligheter og innrømme og godta at du har forandret deg.. fordi DU har et mål om vekt reduksjon

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 00:29   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Ketolysepizzaen er jo fanktisk ganske god, og HELE bunnen inneholder mellom 2 og 4 karber, avhengig av hvilket soyaproteinpulver du bruker. Lag den VELDIG tynn, da smaker den best. Jeg har masse kjøttdeig og ost på, og litt tomatpure og hakket løk og sopp.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-10-05, 10:02   #14
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

ja spesielt taco er jo genialt for det spiser jeg nesten hver helg enten hjemme eller borte - man bare dropper lefser og skjell og tamtarataaaaa

og jeg pleier ofte og "skeie ut" for og forhindre sprekk !!

men du hvis slanking er svaret hva er da spørsmålet ??

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-10-05, 10:41   #15
vskr
Medlem
 
vskr sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 174
vskr er ny på veien

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Hei Remi

Har du kjøpt boken? I den står det i alle fall noe om dette. Mener at det står at det er to muligheter...

1. Ha en mini fråtsing. Spise det du vill innen 60 min. Etter det slutte kaldt. Noe med glukose å gjøre. Men er IKKE SIKKER

2. Kose deg en gang i uken men i moderat form....

Men ikke stol på det jeg sier, les boken.... Jeg kan sjekke dette når jeg kommer hjem og evt. legge inn et nytt svar. noen andre som vet dette... Har den Norske versjonen....... (den dårlige )

-V-

Ps. Vil annbefale deg klatre videre til neste fase, før du evt begynner med dette. Det er imponerende at du har holdt induksjonen i hele 13 uker !!!!!!!

__________________
vskr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-05, 18:09   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av vskr

Hei Remi

Har du kjøpt boken? I den står det i alle fall noe om dette. Mener at det står at det er to muligheter...

1. Ha en mini fråtsing. Spise det du vill innen 60 min. Etter det slutte kaldt. Noe med glukose å gjøre. Men er IKKE SIKKER

2. Kose deg en gang i uken men i moderat form....

Men ikke stol på det jeg sier, les boken.... Jeg kan sjekke dette når jeg kommer hjem og evt. legge inn et nytt svar. noen andre som vet dette... Har den Norske versjonen....... (den dårlige )

Nope !! Det finnes ikke noen sånn regel på Atkins. Og merksnodig nok finnes den heller ikke i de tidligere utgavene jeg har av Atkins boka. Snarere tvert i mot:
Hva frieheter den norske oversetteren har tatt seg får stå for hans regning. Det er IKKE Atkins !
Regel nr. 5 - Regler for induksjonen:

5. Ikke spis noe som ikke er på listen over aksepterte matvarer . Det betyr absolutt ingenting. ”Bare denne smakebiten skader ikke”-mentaliteten er nådestøtet i denne fasen av Atkins.



Opprinnelig lagt inn av Vskr


Ps. Vil annbefale deg klatre videre til neste fase, før du evt begynner med dette. Det er imponerende at du har holdt induksjonen i hele 13 uker !!!!!!!

På vedvarende har du flere valg, men fremdeles har ikke Atkins en spisedag i uka, -som tidligere beskrevet i tidligere poster her !! Følger en Atkins så følger en Atkins.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-10-05, 14:41   #17
vskr
Medlem
 
vskr sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 174
vskr er ny på veien

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Har som sagt den norske (ikke så gode) utgaven. Det som jeg har skrevet tidligere var ikke i forbindelse med induksjon. Har skrevet at jeg anbefalte at du går videre på stigen..... ( det holder jeg ved..)
-v-

__________________
vskr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 16:21   #18
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Å fråtse i en time har hjulpet meg med videre vektnedgang, men dette er noe en bør vente med til en har vært ett halvt år på dietten og har problemer med å gå videre ned i vekt. og så må en være klar over at dagen etterpå kan man få økt søtsug.
Og så må en ikke bli forbauset om vekta viser 2Kg lavere dagen derpå

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 18:19   #19
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Jeg spiser det jeg vil hver dag jeg! Det er om å gjøre å ville det rikitge! Fokuser på mulighetene, framfor begrensningene!

I hvilken grad du bør 'skeie ut' med slik mat du spiste før, avhenger også av hvor god du er til å ta deg inn igjen.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 12:41   #20
Roxira
Juniormedlem
 
Roxira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 17
Roxira er på en erverdig vei

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Jeg skeier ut en gang i uka... lørdag...

Spiser da bare lavkarbo sjokolade! Drikker hverken brus eller spiser vanlig sjokolade eller potetgull...

Koser meg med en middag som består av fy mat, som taco, pizza og spaghetti.

Merker etter jeg begynte å skeie ut en gang i uka, så kommer trangen fortere til å ville skeie ut mer...

Men, men jeg skal klare å holde meg i skinnet og bare skeie ut på lørdager!!
Eller i dag var jeg ikke så flink da, så en godte bolle med sånne kina sjokolade kuler... Klarte ikke holde fingrene unna...

__________________
Roxira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 13:40   #21
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Spise hva man vil én gang i uken?

Opprinnelig lagt inn av Remi Sture

Ja, det var det då. Aldri mer pizza, kebab, taco, chips? Det er jo litt drøyt då? Då frykter eg at eg tilslutt sprekker, og legger på meg dobbelt så mye som eg har tatt av...

Samboeren min og jeg har vært på Atkins/Ketolyse nå siden august. Samboeren min "elsker" burger, kebab osv og vi måtte finne på noe å ha isteden, slik at savnetikke skulle være for stort for ham.

Burger er jo greit :
Lage burger, spise den med ost, salat, løk, agurk og dressing/rømme/salsa
Vi kjøper QP fra den danske produsenten Tulip i Sverige, de er store, rimelige og bra kvalitet

Kebab :
I Sverige kjøper vi også store poser med ferdig oppskåret og marinert kebab-kjøtt. Tar opp og steker det vi trenger, serverer med finkuttet kinakål, akurk, masse løk, samt rømmedressing med hvitløk og salsa.

Taco :
Steke kjøttdeig/karbonadedeig, bruke Hindu Tacokrydder (som er det merket Tacokrydder som det er minst KH i), servere med salat, champinjong, løk, paprika, jalapeno, revet ost, salsasaus (om det blir for mange KH, veld den HOTTEST og rør den ut i seterrømme!)
Du kan om du vil lage "lesfer" alá tortillas etter oppskrift i Atkinsboka (basispannekaker)


Han savner aldri slik mat, har savnet brød, og spiser nå dette innimellom, men færre brødskiver og heller med masse pålegg

Lykke til - og fokuser på alle mulighetene og ikke på begrensningene. Vær kreativ :-)

AjN

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 15:00
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no