Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-07-07, 21:49   #1
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien
Angry

Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Hvordan er det mulig?!
I går kveld var jeg optimistisk og glad, helt inntil jeg tok en ketolysestix før jeg skulle legge meg, noen timer etter siste måltid. Og den var BEIGE!

Gårsdagens meny bestod av:
frokost: kokt egg og røkt laks
lunch: en avokada og en dl reke (i lake, avrent) og litt ekte majones (ca 1 ss).
middag: halv grillet kylling med skinn, litt blomkål, brokkoli, squash og paprika, smørstekt. Ingen saus eller slikt.
Ekstra: 6 stk store jordbær , litt Fun-light gele (hjemmelaget etter boka) og en pose med baconsvor (sånn liten pose). Var så sugen på noe "godt" i går, aner ikke hvorfor.. Drakk et lite glass med Cola Zero og én kaffekopp i løpet av dagen.

Jeg har holdt på en ukes tid nå, drukket både kaffe og Cola Zero noen dager (men da har vekta stått stille), men det var i mye større mengder enn i går. I tillegg var jeg utrolig sur og grinete i går, helt uten grunn.- kan det ha sammenheng med kuren??

I dag har jeg derfor skeiet ut skikkelig, bare for å være ekstra slem mot meg selv.... Jada, jeg VET at det er både dumt, feil og utrolig ukorrekt - men jeg hadde så inderlig lyst på jordbær...! Jeg er tilbake i morgen, med både mat og trim..

Hva tror dere, hvorfor gikk jeg ut av ketose? Kan nevne at de dagene jeg har drukket kaffe og Cola Zero tidligere, har jeg fortsatt vært i ketose. Ikke de to mørkeste fargene, men den nest lyseste. Har aldri vært mørkere enn den, til tross for lite karbohydrater HVER dag ellers.

Huff, har ikke lyst til å gi opp allerede nå, men dette ser jo absolutt ikke lyst ut!


Noen som føler seg kallet til å hjelpe meg litt på vegen...?

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 21:53   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Brukte du bare èn stix?? Noen kan nemlig være defekte...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 21:55   #3
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Neida, brukte TRE for å være sikker... Bra jeg virkelig måtte tisse før jeg la meg....!

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 21:57   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Du kan være i ketose uten at det vises på stixen

Har du "stålånde"? Er du mer varm i kroppen enn normalt?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:01   #5
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Nei, kan egentlig ikke si det, dessverre.
Ånden min er lik som før, ingen endring der ennå.. Jeg er heller ikke spesielt varm "inni" meg, og jeg tror jeg hadde merket det veldig godt siden jeg er en skikkelig frossenpinne til vanlig... Men, nå er det utrolig varmt her om dagen, så det er mulig at jeg ikke merker det av den grunn..

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:07   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Hmmm.. Det er ikke godt å si hva som gjør det...

Men fortsett å følge kuren slavisk så vil det nok rette seg.

Kanskje kutte ut søtstoff... Det kan forresten trigge søtbehovet også.

Ellers såg jo maten veldig grei ut syns jeg.

Når det gjelder utslaget på stixen, så har ikke fargen noe å si, jeg har alltid hatt utslag på den lyseste. Det eneste er at blir den helt mørk, kan det indikere på for lite væske.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:19   #7
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Ja, jeg drikker MASSE vann hver dag, minst 3 liter... Så det er kanskje ikke så rart at utslaget på stixen har vært svakt..

Men, tusen takk så langt! Jeg skal fortsette med mitt nye, bedre liv i morgen. Håper på nye utslag på stixen om et par dager. Inntil da skal jeg spise svært lite karbohydrater Tror jeg legger meg under 10 carbs om dagen inntil ketosen er oppnådd igjen.... Så får jeg prøve meg fram med både søtstoff og koffein..

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:21   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

På ketolysekuren er det 15/20 karber pr dag. Det lønner seg ikke å ligge under 15.

Og det beste er å kutte ned på søtstoff, mange opplever det som vektbrems.

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:29   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Både en hel avokado, jordbær og grøntfor kan nok bli i meste laget. Tror en halv avokado er grensen på ketolyse...Ikke helt sikker, men mener det er uttalt tidligere (av Nille).

Bare fortsett der "du slapp" så er du snart på ketosesporet igjen...
At du har søtbehov tyder på at du har fått i deg for mange eller feil karber.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:33   #10
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Ååååh, jeg trodde det var bare 0,5 karber i én avokado, jeg!
Har lastet ned et matprogram fra Mattilsynet (eller noe lignenden) og der kan man sette inn én hel avokado og da regner den automatisk ut 0,5 karber. Det er jo ganske irriterende om det er feil i programmet, for jeg har regnet ut på grammet i forhold til alt jeg har spist... Hjelper ikke mye det dersom det er bugs i utregningen...!

Jaja, takk for tipset! Jeg skal være MYE mer forsiktig med avokado heretter, godt gjort at jeg har vært i ketose enkelte andre dager, men da har jeg spist mindre andre grønnsaker.

Tusen takk for hjelpen, jeg setter utrolig stor pris på det!!! :-)

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:36   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

i matvaretabellen er avocado oppgitt med 0,5 gram karber pr. 100 gram

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:37   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

i matvaretabellen er avocado oppgitt med 0,5 gram karber pr. 100 gram

Og det er ikke en grønnsak, men en frukt iflg. matvaretabellen.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 22:47   #13
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Da stemmer det med det jeg har trodd, og i "Mat på Data-"programmet er én avokado 105 gram, altså litt over 0,5 karber...!

Hehe, har alltid trodd avokado var en grønnsak, men nå vet jeg bedre!

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 23:02   #14
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Tror i hvert fall ikke det har med Cola Zeroen å gjøre. Hadde det ikke vært for meg, tror jeg Coca Cola hadde gått konkurs på verdensbasis...og jeg har ingen problemer med å være i ketose.
Jeg har opplevd at ketosticksen er litt på "etterskudd". At en utskeielse ikke vises før et lite døgn etter(?) Tar kanskje litt tid før ketonene som er i urinen er "skylt vekk". Skeiet du litt ut dagen før?

Når jeg får lys rosa resultat tar jeg det bare som et hint om å være varsom og bretter opp armene igjen. God lærermester den sticksen

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 23:27   #15
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Hmmm... det har jeg ikke tenkt på, at utskeielsen kan stamme fra dagen i forvegen.
Men, jeg tror jeg var enda flinkere da enn i går, når jeg tenker meg om.
Jeg hadde riktignok en utskeielse på torsdag, men den skal da ha vist seg før i går?! Da var det tilstelning og båttur med jobben, hvor det ble servert øl og bacalao. Ikke akkurat den beste menyen for en nyfrelst lavkarboer...

Tvert i mot gikk jeg ned 800 gram fra i forrigårs til i går, men i dag hadde jeg gått opp 300 gram igjen.. Så antageligvis har jeg gjort noe VELDIG feil i går...
Anyways, det kommer ikke opp mot alle feilene jeg har gjort i dag. Her jeg sitter tør jeg nesten ikke tenke på alle carbene jeg har spist i dag, herligminhatt. I morgen skal jeg være FLINK!

Det hadde vært veldig fint å kunne drikke litt Cola Zero i ny og ne, jeg er nærmest avhengig... Og som deg, Maxxx, utgjør jeg en vesentlig del av Coca Colas omsetning her i landet. Og vi kan jo nesten ikke la dem gå konkurs, heller?!

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 07:53   #16
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Både en hel avokado, jordbær og grøntfor kan nok bli i meste laget. Tror en halv avokado er grensen på ketolyse...Ikke helt sikker, men mener det er uttalt tidligere (av Nille).

Legger inn et sitat fra Nille

Sitat:

Du kan godt spise avocado i indusjonsfasen. (det står klart og tydelig i min engelske utgave av DANDR). Det anbefales max 1/2 pr dag under induksjonen. Avocado er en av varene som for noen hemmer vekttap. Merker du ingen forskjell, dvs. at du tåler det, så kan du godt spise en hel. Det er sunt og godt fett !

Jeg vet det er lite karber i avokado, men tenkte det kunne ha en annen smmenheng.

Lykke til videre. Du er så dedikert, så dette klarer du!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 09:55   #17
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Aha! Skal se det at jeg rett og slett ikke "tåler" avokado. Det kan jo være så enkelt, rett og slett! Skal jaggu ta meg være flink noen dager og deretter eksperimentere litt med avokado. Dersom vekta stopper opp og ketosen forsvinner så er jo årsaken klar! Takk for godt tips!!!

Ellers så fikk jeg meg en liten overraskelse på vekta i morges. Måtte jo veie meg siden jeg skeiet maaaasse ut i går... *sukk*
Og vekta viste det samme som dagen før, altså gikk jeg ikke opp av all frukten som jeg spiste i går! Hallo? Hvordan er det mulig, da? Men, jeg klager ikke, er bare kjempeglad for det!!

I dag er det to selskap som står for tur, og jeg vet at det blir uhyre vanskelig å holde kuren 100% i dag. Men, i morgen er det full fres og ingenting kan stoppe meg, nei!

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:11   #18
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Opprinnelig lagt inn av femalia, her.

Aha! Skal se det at jeg rett og slett ikke "tåler" avokado. Det kan jo være så enkelt, rett og slett! Skal jaggu ta meg være flink noen dager og deretter eksperimentere litt med avokado. Dersom vekta stopper opp og ketosen forsvinner så er jo årsaken klar! Takk for godt tips!!!

Ellers så fikk jeg meg en liten overraskelse på vekta i morges. Måtte jo veie meg siden jeg skeiet maaaasse ut i går... *sukk*
Og vekta viste det samme som dagen før, altså gikk jeg ikke opp av all frukten som jeg spiste i går! Hallo? Hvordan er det mulig, da? Men, jeg klager ikke, er bare kjempeglad for det!!

I dag er det to selskap som står for tur, og jeg vet at det blir uhyre vanskelig å holde kuren 100% i dag. Men, i morgen er det full fres og ingenting kan stoppe meg, nei!

Flott innstilling!!!

Etterdønningene etter utskeielser kan bruke noen dager på å vise på vekta... Men vei deg bare en gang i uka, for kroppen kan hoppe litt opp og ned.... Og det er demotiverende viss den går opp...

Lykke til. Dette kommer til å gå så bra

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:35   #19
femalia
Medlem
 
femalia sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 52
Innlegg: 62
femalia er ny på veien

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Tusen takk for oppmuntrende ord!
Jeg har slitt lenge for å gå ned kiloene mine, og håper dette er metoden for endelig å bli kvitt dem, en gang for alle!

Veiing én gang i uka er notert, men det blir hardt å holde seg unna vekta om morgenene... uæh!

__________________

Femalia
femalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og deromkring :-) Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 10:48   #20
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Ja, og husk at vi som har slanket oss "halve livet", har mer motstand i kroppen. Kroppen prøver å holde igjen. Så om det går litt sakte, så tenker jeg at det er bedre at det går sakte, men sikkert enn fort og gæli (for det har det gjort så mange ganger før )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:02   #21
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Men i svarte, innerste!?! *biiip* Ketosen forsvant...!!

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Tror i hvert fall ikke det har med Cola Zeroen å gjøre. Hadde det ikke vært for meg, tror jeg Coca Cola hadde gått konkurs på verdensbasis...og jeg har ingen problemer med å være i ketose.
Jeg har opplevd at ketosticksen er litt på "etterskudd". At en utskeielse ikke vises før et lite døgn etter(?) Tar kanskje litt tid før ketonene som er i urinen er "skylt vekk". Skeiet du litt ut dagen før?

Når jeg får lys rosa resultat tar jeg det bare som et hint om å være varsom og bretter opp armene igjen. God lærermester den sticksen

Enig med du!
Jeg kan utmerket godt drikke Cola Light uten at det påvirker gæli.
Det samme gjelder jordbær.
Nå blir det ikke hver dag, selvsagt, men en dag eller to i uka går fint.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no