Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-12, 11:25   #401
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen!

Velkommen til deg Humptydumpty. Hører ikke helt bra ut det med håravfall mv; jeg kan ikke gi gode råd på dette området, men ville ha tatt det opp med legen min da... Takk for at du kaller oss flinkinger!
Hver og en av oss har gjort oss noen LK-erfaringer, og særlig om at det ikke er så enkelt å gå ned i vekt som det tilsynelatende kan se ut... Hver og en har sin måte å gjøre det på - og så vidt jeg kan se - så har det løsnet litt for flere. Om enn ikke mye så litt??

Jeg er ikke helt enig med deg deg VSB om at det er "feil" å telle kcal på LK. Hvem sier at en ikke trenger det? Er det de med mest overvekt? Eller de som ikke har jojoslanket og kanskje ikke "ødelagt" kroppen sin mest? Hvilke erfaringer har du gjort deg? Jeg? Andre? Jo - at vi faktisk må følge med på kcalinntaket for å få resultater. Flere av oss må også være i aktivitetet; tildels mye også for å gå ned i vekt. Det er jo også "feil" i følge Skaldeman m.fl som sier at kroppen fikser dette selv.

Jeg spekulerer på disse partystopperne i samme slengen. De varierer fra person til person og kan være alt liksom. Jeg kan forstå kunstig søtning men ikke cherrytomat, fløte, sopp osv. Kan det være at enkelte ikke tåler enkelte matvarer? På samme måte som den samme kroppen ikke tåler sukker, mel, stivelse osv? Jeg vet ikke, men stiller spørsmålet fordi jeg synes det er litt merkelig.

Nå skal jeg kaste meg på vaskebøtta og se om jeg kan få fikset huset til påskedagene. Skal være hjemme hele tiden og da er det godt å vite at det er rent og pent. Sola skinner og jeg skulle gjerne vært ute men våknet med migrene i morges og da er ikke skarpt lys det beste... Kanksje i etttermiddag? Jeg ser forresten i avisene at hver 4.nordmann tenker å pusse opp i påsken. Kanksje det var noe ja?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 23:07   #402
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

God morgen!

Velkommen til deg Humptydumpty. Hører ikke helt bra ut det med håravfall mv; jeg kan ikke gi gode råd på dette området, men ville ha tatt det opp med legen min da... Takk for at du kaller oss flinkinger!
Hver og en av oss har gjort oss noen LK-erfaringer, og særlig om at det ikke er så enkelt å gå ned i vekt som det tilsynelatende kan se ut... Hver og en har sin måte å gjøre det på - og så vidt jeg kan se - så har det løsnet litt for flere. Om enn ikke mye så litt??

Jeg er ikke helt enig med deg deg VSB om at det er "feil" å telle kcal på LK. Hvem sier at en ikke trenger det? Er det de med mest overvekt? Eller de som ikke har jojoslanket og kanskje ikke "ødelagt" kroppen sin mest? Hvilke erfaringer har du gjort deg? Jeg? Andre? Jo - at vi faktisk må følge med på kcalinntaket for å få resultater. Flere av oss må også være i aktivitetet; tildels mye også for å gå ned i vekt. Det er jo også "feil" i følge Skaldeman m.fl som sier at kroppen fikser dette selv.

Jeg spekulerer på disse partystopperne i samme slengen. De varierer fra person til person og kan være alt liksom. Jeg kan forstå kunstig søtning men ikke cherrytomat, fløte, sopp osv. Kan det være at enkelte ikke tåler enkelte matvarer? På samme måte som den samme kroppen ikke tåler sukker, mel, stivelse osv? Jeg vet ikke, men stiller spørsmålet fordi jeg synes det er litt merkelig.

Nå skal jeg kaste meg på vaskebøtta og se om jeg kan få fikset huset til påskedagene. Skal være hjemme hele tiden og da er det godt å vite at det er rent og pent. Sola skinner og jeg skulle gjerne vært ute men våknet med migrene i morges og da er ikke skarpt lys det beste... Kanksje i etttermiddag? Jeg ser forresten i avisene at hver 4.nordmann tenker å pusse opp i påsken. Kanksje det var noe ja?

Ja, jeg har i hvert fall selv innsett at jeg må telle, så det med feil er vel heller følelsen av hvordan den generelle oppfatningen er her inne... Ofte har det kanskje en årsak at det blir sånn, jo-jo søanking, medisiner, stoffskifte, psyke? Kroppen min regulerer ikke dette selv i hvert fall. Så her er det høyt tempo og kaloriunderskudd, men lavkarbo gjør alt dette mulig for meg.

Ang. Partistoppere, så har jeg ingen spesielle, men ser hvor lett det er å få i seg altfor mye kcal gjennom ost, fløte, rømme, nøtter, smør osv... Så på den måten er det kanskje det? At de trigger oss til å spise for mye?

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 15:35   #403
humptydumpty
Juniormedlem
 
humptydumpty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Det våte vestland
Innlegg: 13
humptydumpty er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Velkommen til deg Humptydumpty. Hører ikke helt bra ut det med håravfall mv; jeg kan ikke gi gode råd på dette området, men ville ha tatt det opp med legen min da... Takk for at du kaller oss flinkinger!
Hver og en av oss har gjort oss noen LK-erfaringer, og særlig om at det ikke er så enkelt å gå ned i vekt som det tilsynelatende kan se ut... Hver og en har sin måte å gjøre det på - og så vidt jeg kan se - så har det løsnet litt for flere. Om enn ikke mye så litt??

Tusen takk Tarato!
Jeg tok nettopp en røys med blodprøver, som alle var fine med unntak av kolesterolet. Men jeg tror Fedona kan være inne på noe angående stoffskiftet, så det skal jeg følge opp.
Dere ER jo flinkinger!! Jeg har lenge trodd jeg var alene om å sloss for hvert gram som skal av, samme hvor "rett" jeg spiser og hvor mye jeg trener. Men jeg skjønner jo nå at vi er mange i samme båt. Ingen trøst i det akkurat, for jeg unner alle å nå sine mål kjapt og enkelt! Men når det en gang ikke er slik, så er det godt at der finnes noen som vil dele gleder og sorger, tips og erfaringer.

Jeg er ikke helt enig med deg deg VSB om at det er "feil" å telle kcal på LK. Hvem sier at en ikke trenger det? Er det de med mest overvekt? Eller de som ikke har jojoslanket og kanskje ikke "ødelagt" kroppen sin mest? Hvilke erfaringer har du gjort deg? Jeg? Andre? Jo - at vi faktisk må følge med på kcalinntaket for å få resultater. Flere av oss må også være i aktivitetet; tildels mye også for å gå ned i vekt. Det er jo også "feil" i følge Skaldeman m.fl som sier at kroppen fikser dette selv.

Dette er tanker jeg også har gjort meg, men føler at det ofte er litt som å banne i kjerka i LK-sammenheng. Jeg teller ikke kalorier, men jeg følger med på inntaket. Hvis jeg blir mett på et fullverdig LK-måltid uten mye fett, så holder det for meg. Tror jeg er som kakkerlakken,- laget for å overleve alt...! Uansett suppe-/pulver-/kalori-eller lavkarbo kurer,- jeg skal visst ikke veie under 78 kilo. Det gode med lavkarbo er jo at det er en flott livsstil, men jeg er fortsatt bekymret for om det er rett for meg. Jeg vil ha mere hår og mindre kolesterol!!!

__________________
Det meste går,- resten går over...

Sist redigert av humptydumpty : 01-04-12 kl 15:36. Årsak: fikk ikke til å "farge" quotene
humptydumpty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg uten gluten Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 19:17   #404
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Og jeg sliter med tørre og sprukne hender for øyeblikket... Nå begynner det å bli plagsomt. Har hatt det i perioder før og...

Litt mye godteri her på søndagskvelden...
I morge ny dag, nye muligheter... Påsken blir en utfordring!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:10   #405
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg er også forsiktig med kaloriene, tror jeg må det siden jeg også har lavt stoffskifte. Vet det er flere her inne som også tenker på kaloriene i tillegg til karbene. Personlig så tror jeg det er lurt. Iallefall at man ikke spiser så mye mer kc enn dagsbehovet. Men alt er individuelt og jeg tror det har også litt å si om hvor overvektig man er i utgangspunktet, uten at jeg vet det sikkert.

Ellers når det gjelder partystoppere, så kan jeg si det igjen: For meg var det lurt å bytte ut natreen med stevia. Da løsnet det litt

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:28   #406
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg går ikke ned i vekt om jeg ikke passer meg for kcal inntaket Da står det dønn i ro.... men for lenge på lav kalori i tillegg lager og stagnasjon, så jeg må engang i blandt ha en kcal boost Skakke verra enkelt...

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 11:25   #407
humptydumpty
Juniormedlem
 
humptydumpty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Det våte vestland
Innlegg: 13
humptydumpty er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Og jeg sliter med tørre og sprukne hender for øyeblikket... Nå begynner det å bli plagsomt. Har hatt det i perioder før og...

Litt mye godteri her på søndagskvelden...
I morge ny dag, nye muligheter... Påsken blir en utfordring!

Høres ubehagelig ut VSB. Hjelper det å smøre hendene inn med f.eks olivenolje og så ha på plasthansker en times tid? Har sjeldent tørre hender selv men har hørt dette hjelper noen.
Ja, påsken er en utfordring... Mann og datter koser seg med innholdet i et diiigert påskeegg, uten at jeg blir det minste fristet. -Meeen...så kom chipsskålen på bordet og vips var tre håndfuller forsvunnet ned sluket... Og det til tross for at jeg har en pose bacongull i skapet som nødproviant. Jaja, gjort er gjort og spist er spist, sa Ole Brumm...

__________________
Det meste går,- resten går over...
humptydumpty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg uten gluten Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 18:42   #408
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg får vel bare innrømme her, påske=utskeielser. Men har noe orden i galskapen da... Håper masse trim, frisk luft og aktivitet jevner ut litt...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 11:38   #409
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God formiddag! Påske = annen type mat = mindre struktur på dagene = utskeielser ja! Jeg er på vekta hver morgen nå får å holde fokus. Har laget meg sjokolade av cocosa og 86% freia, kjøpt inn baconkrips, bakt sesamkjeks og kjøpt litt gode oster slik at jeg har noe å sette inn som backup hvis suget kommer. Ungene er hjemme og med dem pepsi max og der sliter jeg litt... Strategien min ift maxen er å skjenke i et lite glass, og bare halvfullt. Og deretter drikke saaakte. Men jeg ser jo at sene frokoster, godt pålegg osv gjør noe med hele meg. Heldigvis er det bare i påska og jula dette skjer. Jeg tar derfor sikte på å ut og gå lange turer for å veie opp for resten. Bruker pulsklokka; synes det er litt artig å se hvor mye jeg har forbrent og hvor langt jeg har gått Alt monner og drar tenker jeg

Jeg sliter også veldig med tørre hender; før jeg smører dem greier jeg nesten ikke rette ut fingrene. Ubehagelig, og jeg sliter med å finne en god krem som hjelper. Den siste nå er Elisabeth Ardens Eight hour cream. Tør ikke tenke på hva som er i den men den holder hendene myke lenge.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:29   #410
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tralalala.... 100 gram ned siden sist fredag Strålende fornøyd. Nå er det på med turklær og ut å gå laaaang tur. Noen som blir med?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:17   #411
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kjempebra, Tarato!! Traller med deg Ble ikke noen gåtur, men dro på et hagesenter og kjøpte hengeselje og mange stauder til bedet i nyhuset vårt. Tar tid og krefter å bygge opp en hage gitt. Men artig er der, jeg dirigerer og mannen planter Venter bare på at frosten er helt borte... Fra søndag ser det bra ut med tanke på frost om natta. Gleder meg! Ellers litt stillstans på vekta nå i påska...Men depper ikke

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:49   #412
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Kjempebra, Tarato!! Traller med deg Ble ikke noen gåtur, men dro på et hagesenter og kjøpte hengeselje og mange stauder til bedet i nyhuset vårt. Tar tid og krefter å bygge opp en hage gitt. Men artig er der, jeg dirigerer og mannen planter Venter bare på at frosten er helt borte... Fra søndag ser det bra ut med tanke på frost om natta. Gleder meg! Ellers litt stillstans på vekta nå i påska...Men depper ikke

Takk! Og gratulerer med nyhus og kommende hage. Jeg synes jeg ser dere for meg; du kanskje litt ubestemt for hvor ting skal være og mannen som graver og graver opp igjen Og stillstans er også bra!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 21:54   #413
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tror jeg saboterer litt for meg selv her... Drikker lettkakao og spiser en del nøtter.. Menmen... Er jo påske....

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 22:23   #414
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Tror jeg saboterer litt for meg selv her... Drikker lettkakao og spiser en del nøtter.. Menmen... Er jo påske....

Nyt det du Albatross; det er ett år til neste påske. Blir litt nysgjerrig på lettkakao; hvordan lager du det? Kakao kunne jeg tenkt meg nemlig....

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 22:26   #415
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kjøpte det i butikken regia lett kakao, det e 8 karber i en kopp, derav 5,4 sukkerarter ... Jeg tar bittelitt mindre pulver enn det står og pøse på med krem Jada, jeg er jo så streng så er ikke rare utskjeielsen, de andre sitter jo å drikker alkohol her , men ikke jeg

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 09:50   #416
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Takk! Og gratulerer med nyhus og kommende hage. Jeg synes jeg ser dere for meg; du kanskje litt ubestemt for hvor ting skal være og mannen som graver og graver opp igjen Og stillstans er også bra!

Ha ha ha Er du synsk? Du har nok rett i det

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 10:10   #417
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Stillstand i påsken er jo veldig bra! Regner med oppgang her, men håper det ikke blir for mye... Merkes ikke på buksa i hvert fall, men tro ikke det er den trangeste jeg har med. Ingen vekt på hyttetur gitt, nesten abstinenser...

Litt mye påskegodt ja... Men føler det er litt fortjent og, dessuten virker det som psyken, det er jo bra.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 14:00   #418
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Ok, er nok mer ute og kjøre etter utskeielser enn jeg vil innrømme. Sliten og SUR!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 15:08   #419
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Ok, er nok mer ute og kjøre etter utskeielser enn jeg vil innrømme. Sliten og SUR!

Cheer up VSB Det går likar etter påske skal du se Glem vekta for nå og så bretter du opp ermene etter påskehelga.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 21:44   #420
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Ha ha ha Er du synsk? Du har nok rett i det

He he he: vi er jo litt smålike på andre områder, så hvorfor ikke også på dirigering

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Ok, er nok mer ute og kjøre etter utskeielser enn jeg vil innrømme. Sliten og SUR!

Opp med haka! Du fikser dette vet du. Jeg lurer på om det er påskegodtet som gjør deg sliten og sur?? Kjenn litt på om det er det som slår inn. Og ikke la svaret være en grunn til å spise mer, samme hva det er . Uansett er påska over om et par dager, og da er hverdagen her igjen. Husk at spist er spist og at i morgen kommer nye sjanser. Flokse ja; men jammen er det sant også!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 10:54   #421
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Da er den store plantedagen her. Skal dirigere mannen etter beste evne Sa jeg stillstans i påsken?? Hmm, i dag var jeg 600 g NED!?! Det må være første gang i historien at vekta peker den veien etter påska! Men har i grunnen ikke skeiet ut med noe annet enn litt LITE-øl og vin... Synes det er rart, men klager ikke

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 11:03   #422
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gruer meg til vekta på tirsdag... Spist mer i mengde enn vanlig, og drukket lett kakao opp til 2 ganger om dagen med masse krem i, og spist en del nøtter... Kjenner jeg tror jeg har gått opp litt eller at det står bom

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 12:18   #423
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg velger å se ganske så pragmatisk på livet og hverdagen ellers. Med et slikt utgangspunkt Albatross blir det sånn at du er forberedt på enten oppgang eller stillstans etter påske. Og tar det derfra.

Vi er vel såpass drevne i dette gamet alle sammen at vi ikke tror vi kan spise annen mat/mer mat/godteri og samtidig gå ned i vekt? Rett nok er jeg både blond og blåøyd, men ikke så naiv nei.... Jeg tror at med mindre vi gjør noen ekstra grep som oppveier økt inntak/annen mat som trim/trening e.l. så går vekta opp den. Fedona: du må ha jobbet iherdig med dirigering eller hatt noen tøffe handleturer siden du har gått ned 600 gram. Det er jo rett og slett WOW! Imponerende!

Jeg leste forøvrig i en tråd her inne i går kveld om ei som ikke gikk ned når hun la på 15 g kh/dag eller under. Når hun kom seg opp på 25-30 så gikk vekta ned. Deilig lesing synes nå jeg da, som har prøvd det meste innen LK.

I dag skal jeg jobbe litt (skriveprosjekt på gang igjen); greit å komme i gang før arbeidsuka og været inviterer ikke til særlig uteaktiviteter. Ut skal jeg, trasket en tur på 10 km i går, satser på det samme i dag sånn ca. Snakkes i kveld?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 12:26   #424
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kloke ord, Tarato! God tur! Snakkes

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 13:32   #425
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Takk Fedona. Det blir ettermiddagstur i dag. Men jeg fant denne i dag, og ble skremt....Noe visste jeg fra før, men det meste er nytt. Hvis en tidel er sant....ja da er det ille.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no