Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-07, 15:22   #1
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill
Smile

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Hei
Syns det er for lite ED-babbling, og som fersking (nesten jaffal) savner jeg litt en oversikt over andre ED-ere, mye av diskusjoner og ideer og andre ting forsvinner liksom i journaler og blogger.
Prøver meg derfor på to oppfordringer på en gang:
1. Mer babling!
2. Lenker fra andre ed-ere til egne journaler og åpne blogger, så vi kan samle dem i denne tråden.

Det vil gjøre det lettere for alle ferskinger som prøver å få litt oversikt, så jeg håper dere er med på det?

Har selv hatt VELDIG mye utbytte av å lese og lese og lese hva alle andre skriver, mye å kjenne seg igjen i, og greit å vite hvor det finnes masse motivasjon og pågangsmot!

Foreløpig mitt innslag av babling, verken journal eller blogg for min del, ennå, kan være det kommer
i


Sist redigert av indi : 11-11-07 kl 15:32.
indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 16:08   #2
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Så fint da

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 20:41   #3
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Hva er greiest å ha med som ED-"matpakke" tro? Bar...? Hm.. Suppe går jo an da, for det blir jo nesten som "Rett i koppen". Hva pleier dere andre å ha med dere på jobb eller skole?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 20:47   #4
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg pleier å kjøpe salat på jobb, og så har jeg med enten pannekaker eller en sjokobar
Kakao og capuccinoposene går fint å blande med kald melk eller vann, så det er også ganske lettvint.

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 11:35   #5
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Hei.
Enig med at det er liten aktivitet her inne. Jeg er ferdig med 10 dager på fase 1 og er nå i fase 2. Oppdaga at jeg ikke har så mange poser igjen og lurer på om jeg skal gå over til Ketolysekuren når posene er oppbrukte. Jeg har ingen kontakt med ED legen lengre (bla pga økonomi og at jeg sluttet med dietten da jeg ble syk i fjor) og får derfor ikke kjøpt mer ED mat. Men jeg har nok fortsatt mat i et par uker til...
Men er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Noen råd?

Men stå på dere! ED virker bare man ikke går tilbake til gamle synder når man er ferdig med kuren.

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:31   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

jeg er med på jabbing, men matlistene mine sklir litt ut etter et par dager...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 17:07   #7
annette
Juniormedlem
 
annette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
Innlegg: 16
annette er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Helt med på litt mer aktivitet jeg og ,higer etter det! Jeg har ca en uke i fase 1 igjen skal til legen i morgen ,,,,har gått ned ca 8 kg , men opp litt de siste dagene ,,,veldig kjedelig ,,,,jeg må nok snu litt på min oppfattelse for jeg hadde håpet å gå ned mer jeg da ... Men det er jo flott å ha minska med 8 kg ,, lenge siden jeg har sett det tallet på vekta ,,, så det blir jo spenende å se åssen det går i fase 2 ,,, men ketosen den er jeg ut å inn av selv om jeg ikke slurver med dietteten , ble jo helt besatt av de sticsene , men skuff skuff,,,jeg skal love meg selv å drikke mer vann gitt!!!!

>Ellers så trives jeg med mye grønnsaker men gleder meg til litt kjøtt og fisk ja ,,, søt suget er vekk men savner melk.

Gøy å høre litt fra dere og!!!!

__________________


annette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 18:09   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

jeg synes 8 kg ned i fase 1 høres fantastisk ut jeg da... selv gikk jeg end 1 kg i fase 1 og har aldri fått utslag på ketostix...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 19:29   #9
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jabbing og babling, kjempekoselig og så morsomt å høre om de flotte resultatene. 8 kilo!!!! Gratulerer annette. Det vil jeg også. Og det har jeg sannelig tro på at jeg skal klare. Kanskje mer også.. hør på denne optimisten.

Jeg vet at jeg har en sjans til stort vekttap siden jeg var på vei oppover da jeg startet, og fordi det har tatt relativt liten tid å legge på seg alle kiloene. Og fordi jeg er så tung som jeg er. Jeg begynte jo å prøve med skaldemans kjøttkaker osv. ved juletider i fjor, og det er jo 15 kilo siden, den gale veien. Men jeg skylder ikke på Skaldeman, bare på Dilly, stoffskifte og røykeslutt.

Jo da, jeg har lang erfaring i å slanke meg mye, men ikke i å holde vekten. Det jeg liker så godt med dette opplegget er ikke akkurat denne fase 1, 2, 3, 4, men at det er en del av et opplegg som varer i flere år. Skulle gjerne hatt kontakt med en gjeng som var i samme båt.

Først fasene og så fedon. Jeg kan mye fedonsk kosthold i teori og fra praksis, og jeg elsker all slags mat, men det er viktig å holde stilen.

Det er en del med Fedonkost som jeg ikke liker så godt, bl. a all soyamaten som jeg helst ikke vil ha, men slike justeringer må man jo kunne gjøre. Nå har jeg god tid til å tygge bøkene og kose meg med mitt nye kosthold, sånn teoretisk før jeg begynner.

Jeef, du må ha karlsonslim på vekta, stakkars deg, er det den pcosen som gør det så vanskelig eller har du bare bitte lite igjen? Jeg synes du er så standhaftig og flink..

Jeg skjønner ikke helt hvordan søtsuget kan blåse bort med alle disse søte lekkerhetene. De to browniesene som jeg laget i dag var bare helt mmm.... nydelige. Jeg hadde det i to muffinsformer og daustekte det så de var litt flytende inni.

Nå har jeg laget en omelett som jeg skal ha med med på jobb i morgen sammen med salat. Gleder meg allerede.

Fedona, det er trist at du må gi opp ED pga økonomien, men det er sant at det koster. Egentlig ikke så mye for maten, for man slipper jo den andre maten, men legetimer og slikt er for dyrt. Det er jo så enkelt, mye enklere enn de andre kurene. Men det er klart at det aller beste er å begynne å spise ordentlig mat. Du klarer det sikkert når du bare får bestemt deg.

Ha en fin kveld. Vi bables

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 20:17   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Dilly

Jeef, du må ha karlsonslim på vekta, stakkars deg, er det den pcosen som gør det så vanskelig eller har du bare bitte lite igjen? Jeg synes du er så standhaftig og flink..

Jeg vet ikke hva overvekta mi er festa med, men den sitter i allefall... slik det er nå har jeg ca 15 kg igjen, og kan godt gå ned enda 5 kg etter det også, så bittelitt igjen har jeg nok ikke... men jeg har aldri spist meg opp i vekt, så overvekten min kommer ene og alene av PCOS'en, og når jeg sliter med stoffskiftet i tilegg og har surt blod, så hjelper vel ikke det på heller... men jeg gir meg ikke helt enda. Jeg har gått ned ca to kg hittil i fase 2, så det går litt fortere enn fase 1 i allefall

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:36   #11
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Anette, KNALLBRA jobba! 8 kilo er ganske mye, tenk på 8 liter melk i en bærepose, eller 8 pakker med sukker... Jeg syns det er tungt å dra på jeg! Blir spennende å se hvordan det går videre med deg!

Ellers er jo optimisme en fin ting til både Dilly og Jeef

Jeg sliter litt etterhvert med at jeg er rett og slett matlei! Satt igår og fantaserte om å ta med alle de fææææle posene med pulvermat ut i hagen og lage et stort bål! Bortsett fra brownies og pannekaker da... Skulle definitivt kledd meg i sorte filler, funnet sopelimen og danset lenge og grundig rundt bålet i tillegg...

Hørte om en som moste blomkål og brokkoli og blandet det i en av suppeposene, da ble jeg nesten fornærma på blomkålets vegne, går da ikke an å ødelegge blomkål sånn! Jeg er jo vant med å lage all mat fra bunn av, og ville allerhelst sådd en ku når jeg begynner og få lyst på kjøttdeig, (og seff må alt være økologisk) så overgang til posemat har ikke bare vært grei. Så jeg rister meg en suppe og står på siden av kjøkkenvasken og drikker den, før jeg setter meg til bords og spiser skikkelig (lovlig) mat.

Og siden jeg er i det litt småirriterte hjørnet, det er ikke bare dyrt, det lager vanvittig mye vanskelig sorterbart og unødvendig søppel også!

Men det virker! Denne uken ser jeg 8 tallet på vekten, og rekker min første store milepæl, hele 20 kilo i minus
Der ble jeg blid igjen
Fin tirsdag til alle!


Sist redigert av indi : 13-11-07 kl 09:44.
indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:42   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

hehe skjønner hva du mener... Maten smaker aperompe, og det er ikke stort som faktisk er godt.. Men den med å blande omelettpulver i most blomkål har du nok hørt fra meg eller Ciss, som jeg fikk tipset fra... Det funker. Jeg får i meg maten og slipper å brekke meg på den måten, så jeghar godkjent det som ikke-fornærmende ovenfor blomkåla

Gratulerer med -8 kg jeg er sånn ca -3 etter to mnd, så jeg er egentlig bare frustrert men det går jo ned, så skal vel ikke klage...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 10:58   #13
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Indi, flinke jenta. Gratulerer med minus 20 Har du klart dette bare ved hjelp av ED? På hvor lang tid da?

Fornærmet blomkål, ha ha ha, den var go.

Hjelpe meg, nå er det bare formiddagen og jeg har slukt 3 måltider allerede. Begynte riktignok tidlig da, med frokost kl. 5. Skal være på jobb til kl. 15, (fire timer på luft og kjærlighet?) Sitter inne i lunsjen i dag og lurer på hvordan det skal gå. Jaja.. blir sikkert bare litt sulten og sinna til jeg kommer hjem.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 11:31   #14
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Indi, flinke jenta. Gratulerer med minus 20 Har du klart dette bare ved hjelp av ED? På hvor lang tid da?

Takk
Det startet med at jeg kjøpte sykkel i juni... gikk ned to kilo før jeg startet med ED 23 august. Går jevnt nedover hele tiden, omtrent et kilo i uka, og det er jeg fornøyd med og vel så det!

Håper du holder ut til du kommer hjem... luft og kjærlighet er bra det! Du kan jo spe på med litt blomkål

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 16:23   #15
annette
Juniormedlem
 
annette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
Innlegg: 16
annette er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

I dag var jeg på kontroll og fikk svar på prøver , insulinresistens som har gått så langt at jeg så godt som har diabetes 2.. men tross alt svar på hvorfor vekten har gått gal vei tross i forholdsvis sunn mat..... vekten hennes stoppet på 5,6 kg ned , men det var med klær og sent på dagen så 8 tallet mitt setmmer godt det!!!!!! Men som hun sa det var ikke allverdes så jeg skal ennå stå på fase 1 i 2 uker til for å tømme sukker uta av kroppen .............20 kg er jo supert ......jeg er med godt mot og drømmer om å se begynnelsen av 80 tallet det er ennå en god stund til men det er jo uendelig lenge sia .....men 10 cm rundt livet smalere tenk på det ,,,,,,,,,,det var gøy ,,, og my mage skulle jeg også få !!!! jippi,,,, gla for at dere er her jeg ,,,,,,er kjempe glad jeg diabetes 2 ,,, dette skal jeg ordne opp i.......ha en god ettermidag!!

__________________


annette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 16:33   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av annette, her.

I dag var jeg på kontroll og fikk svar på prøver , insulinresistens som har gått så langt at jeg så godt som har diabetes 2.. men tross alt svar på hvorfor vekten har gått gal vei tross i forholdsvis sunn mat..... vekten hennes stoppet på 5,6 kg ned , men det var med klær og sent på dagen så 8 tallet mitt setmmer godt det!!!!!! Men som hun sa det var ikke allverdes så jeg skal ennå stå på fase 1 i 2 uker til for å tømme sukker uta av kroppen .............20 kg er jo supert ......jeg er med godt mot og drømmer om å se begynnelsen av 80 tallet det er ennå en god stund til men det er jo uendelig lenge sia .....men 10 cm rundt livet smalere tenk på det ,,,,,,,,,,det var gøy ,,, og my mage skulle jeg også få !!!! jippi,,,, gla for at dere er her jeg ,,,,,,er kjempe glad jeg diabetes 2 ,,, dette skal jeg ordne opp i.......ha en god ettermidag!!

Hvor lenge har du brukt på å gå ned 8 kg da? Jeg har brukt ca 8 uker på 3 kg nå da

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 16:56   #17
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Håper det går bedre med deg nå Annette. Tenk, så fint at du gjør noe med det nå, så har du alle muligheter for å bli frisk.

Nå har jeg humra og ledd mens jeg laget blomkålmos. Tenkte på forærmet blomkål, hehe... håper ikke at den lot seg fornærme av å bli kruttsterkt krydret. En vanlig blomkål er ikke mye mat, Den synker jo sånn sammen og forsvinner nesten. Ja, nå er den riktignok forsvunnet likevel..

Men nå har jeg altså et måltid igjen til i kveld

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 17:10   #18
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Man skal ikke spøke med blomkål!
Min blomkålfavoritt er finhakka blomkål surra på pannen med bittelitt olivenolje eller smør, og salt og pepper på, kanskje litt sitron på også. Eller så tar jeg det rått, godt det og!
Mos har jeg aldri prøvd... kan være jeg skal forsøke det en dag og og ta sjansen på at fornærmelsen går fort over!
Ellers har jeg spist mye sopp, godt det og!

Har du en favorittgrønnsak?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:46   #19
annette
Juniormedlem
 
annette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
Innlegg: 16
annette er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Hvor lenge har du brukt på å gå ned 8 kg da? Jeg har brukt ca 8 uker på 3 kg nå da




litt over 4 uker

__________________


annette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 19:47   #20
annette
Juniormedlem
 
annette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 49
Innlegg: 16
annette er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg er blitt glad i squash , aubergin , sopp lett stekt i en panne!!!! mmmm

__________________


annette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiett Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 21:23   #21
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

favorittene her er blomkål (hehe og den er ikke fornærmet) og brokkoli. Ellers går det mye i paprika, squash, sopp og løk stekt i panne og krydret, eller lagt i ildfastform sammen litt tomat og stekt i stekovn

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 19:45   #22
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

I dag har jeg spist fornærmet blomkål.. men det var godt det. Jeg har en god del poser med raspet blomkål i fryseren, slike som er til blomkålris. Det er vel ca 1/2 liter i hver.
En av disse porsjonene tilsatt 2 dl kokende vann og ei potet og purresuppe, smatt, smatt.....

Og nå har jeg kverket en sjokoladepudding, det var måltid nr. 4 i dag. Er litt sulten, men godt å vite at noen grønnsaker er frie. Godt mulig at jeg må snakke med salaten litt senere.

Jeg har ikke målt ennå, men i dag er det dag 5, så da burde jeg vel være i ketose.. skal sjekke.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:10   #23
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Ketose, pøh! Med godvilje så var det kanskje et mikroskopisk utslag på sticksen, men det var sannelig ikke mye å skryte av.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:11   #24
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Det er jo egentlig ikke så rart at jeg ikke er i ketose med alle de salatene og grønnsakene.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:40   #25
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Har faktisk aldri sjekka om jeg er i ketose jeg, men går jo nedover! Regner med det... stoler litt på at så lenge jeg spiser bare snille og lovlige ting og ikke pøser på med annen mat, så går det som det skal!
Har lest masse her inne, og det er jo flere steder det står at det ikke viser på sticks for alle da!
Går du ned i vekt?

Andre som har liknende erfaringer?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no