Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Godt å drikke i sommervarmen

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-06, 22:26   #1
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Godt å drikke i sommervarmen

Kan vi ikke ha en slik tråd?

Jeg begynner:

Holder på å kutte ned på kald koffein (cola-light og slikt ), og holder derfor på å teste ut andre gode ting man kan drikke. Helst vann selvfølgelig, og da gjerne med litt smakstilsetning.
Bringebær har vel de fleste av oss i frysa, og jeg fant ved en tilfeldighet ut at noen få bringebær kunne gjøre underverker med smaken i en liter vann. Puttet dem mest i for utseendets skjyld, og fordi de var små isklumper. Ante ikke at det skulle smake så godt etter en stund. Bærene blir blasse, men det er da smaken er i vannet. Prøvde med litt splenda i også jeg, og da ble det bedre enn jålete drikkevann fra butikken. Kjempegodt!!!
Har flere forslag også jeg, men nå vil jeg se hva dere andre kan bidra med først

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 23:02   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

Sitron i skiver
annen sitrusfrukt (grapefrukt, appelsin lime)
epler i båter
Ingefær er skikkelig nammis
lag te av pepermynteblad og drikk som iste
kommer sikkert på mere etterhvert...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 23:08   #3
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

Fant en deilig iskaffe i en annen tråd. Gjorde en varient av den siden jeg har et kjemegodt cappucino-pulver som er sukkerfritt. Sånn gjorde jeg det:

10 isbiter
1/2 dl fløte
2 ts capp-pulver
1ts pulverkaffe (koffeinfri)
1/2 dl vann
litt splenda
litt kanel

ble kjempegodt det også

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-07-06, 01:13   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

Har akkurat hellt innpå nærmere en liter vann med jordbærbiter i... utrolig godt!
Ellers er vann med agurk veldig godt.
Testet med melon her om dagen, det fungerer også utmerket!

Lerum har kommet med en ny saft søtet med splenda... Noen som har noen erfaring med den?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-06, 01:50   #5
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

lag te av pepermynteblad og drikk som iste

dette er knall godt. har stående en sveitsermynte potteplante. og stadig vekk skreller jeg den en del og lage et par kanner med iste å har i kjøleksapet.

kjempe absolut yummi

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 20:12   #6
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

Jeg kjøpte peppermyntekvister på en innvandrerbutikk i dag. Puttet i vannet og lot det stå med isbiter. Avga veldig lite smak, men regner med at dere andre pleier å koke og deretter avkjøle. Kom gjerne med "oppskrift"
Kjøpte også sitronkvister som jeg først prøver på samme måte. I morgen skal jeg prøve å koke

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 21:08   #7
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

oppskrift på siljes peppermynte iste

1 l kokende vann
ca 20-30 urte"blader" ( 20 hvis de er store og 30 hvis de er små)
1 ss splenda

la vannet trekket med mynten i ca 5-7 min.
ta så splendaen oppi, og kjøl ned først i romtemperatur også i kjøleskap, eller blir nesten alt romtemperert der inni

kjempe digg i varmen. herlig kaldt og oppfriskendes.

enjoy

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 21:53   #8
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

Min favoritt er en halv sitron, eller en hel lime, presset i en liter kaldt vann.

Kald lakriste (Yogi) er også godt.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 10-07-06, 22:11   #9
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

For en liten tid tilbake kjøpte jeg en stor pose med diverse frossen frukt. Det skal jeg jammen prøve å ha i vann og sette i kjøleskapet. At jeg ikke har tenkt på det før

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 00:46   #10
Frøya
Juniormedlem
 
Frøya sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 38
Frøya har en fantastisk aura rundt segFrøya har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

tomatjuice! nam

__________________


Frøya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 02:02   #11
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

Kanskje jeg har feil type peppermynteblader, for det ble ikke godt etter koking og trekking heller

Lakriste høres veldig spennende ut. Helsekost eller?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 02:04   #12
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

Kjøpte forresten sukkerfri Oboy i dag. Lagde iskaffe igjen, og denne gangen la jeg til 1 ts oboy. Merket ikke noe forskjell, så jeg får være litt rausere neste gang
Eller kanskje jeg bare skal la være å eksperimentere med noe som allerede er mer enn godt nok

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 02:25   #13
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

I fjor sommer drakk jeg hyllebærsaft som jeg kjøpte på Ikea. Hadde melonbiter oppi. Kan ikke huske hva den inneholdt, men den var veldig god.

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-07-06, 10:09   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

Opprinnelig lagt inn av Dante

I fjor sommer drakk jeg hyllebærsaft som jeg kjøpte på Ikea. Hadde melonbiter oppi. Kan ikke huske hva den inneholdt, men den var veldig god.

Hyllebærsaft/hylleblomstsaft er utrolig godt, men det er som regel mer sukker enn råvarer i de saftene....
Men i danmark har de fun-light med hylleblomstsmak, pleier å hamstre et par-tre flasker når jeg er der

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-06, 22:19   #15
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Godt å drikke i sommervarmen

[quote=nalana]Kjøpte forresten sukkerfri Oboy i dag.
Oi! Fins det? Har jeg ikke sett.

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nydelig halvfrossen blåbær-krem (utrolig godt) Iset Kake/dessert og snacks 7 13-06-06 16:45
Basis proteinbrød (veldig godt) Iset Bakst 5 11-02-04 17:25
Mye godt pålegg uten carb. - men på hva? rsy Induksjonen 2 10-02-04 15:14
Er godt igang med introduksjonsdietten nå Iset Induksjonen 17 28-01-04 13:22
Kan jeg drikke.... Mocca Induksjonen 6 16-01-04 01:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no