Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Alt du har ønsket å vite om ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-11, 00:42   #101
Ella84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
Ella84 er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Takk for svar Nille

Ella84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 20:49   #102
Sherider
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 1
Sherider er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Begynnte på lavkarbodiett i går. Så dete er bare 2. dagen min på diett. Spennt på om jeg mister kilo når jeg kommer i ketose. Veide 77 kg i går morges, og målet er å veie 62 kg. Så mange kilo å ta av med andre ord. Men er bestemt på å pine meg gjennom sulten. Hvor mange kalorier anbefaler dere å spise per dag.? Jeg holder meg helt vekke fra karbohydrater. Spiser vel maks 1500 kal hver dag. Hvor lang tid tar det å komme i ketose?

Sherider er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lav karbodiett for å oppnå ketose Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 02:00   #103
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Sherider, her.

Begynnte på lavkarbodiett i går. Så dete er bare 2. dagen min på diett. Spennt på om jeg mister kilo når jeg kommer i ketose. Veide 77 kg i går morges, og målet er å veie 62 kg. Så mange kilo å ta av med andre ord. Men er bestemt på å pine meg gjennom sulten. Hvor mange kalorier anbefaler dere å spise per dag.? Jeg holder meg helt vekke fra karbohydrater. Spiser vel maks 1500 kal hver dag. Hvor lang tid tar det å komme i ketose?

Vi teller ikke kalorier i det hele tatt i begynnelsen. Det tar normalt 2-4dager å komme i målbar ketose. Det er ikke nødvendig å ligge på null karber. Ca 15 holder i massevis!

Du skal heller ikke oppleve å være mye sulten. På lavkarbo skal du spise deg passe mett på riktig mat hver gang du er sulten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 20:43   #104
Jeanette19
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 1
Jeanette19 er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Jeg lurer på en ting som jeg ikke finner noen som har skrevet om ennå: Dersom man følger et lavkarbokosthold og kroppen er i ketose en tid, og man så plutselig "skeier ut" med store mengder sukker i form av kaker, boller, wienerbrød eller liknende - kan dette være skadelig for kroppen i lengden? Jeg innbiller meg liksom at kroppen blir litt "forvirret" av å få så blandede signaler...? Stakkars skjoldbruskkjertel som skal forholde seg til sånne enorme svingninger i blodsukkeret, tenker jeg. Men har jeg rett, eller er det bare tull og tøys å være bekymret for dette?

Jeanette19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo - ish... Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 00:33   #105
Larkollen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 159
Larkollen er ny på veien

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Tusen takk

__________________
Jeg ønsker å være den beste versjonen av meg selv
Larkollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf igjen- nå blir det en livsstil! Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 17:41   #106
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Jeanette19, her.

Jeg innbiller meg liksom at kroppen blir litt "forvirret" av å få så blandede signaler...? Stakkars skjoldbruskkjertel som skal forholde seg til sånne enorme svingninger i blodsukkeret, tenker jeg.

Det er nok ikke optimalt nei. Men om du tenker deg om så har du kanskje utsatt den for mye av det samme hele livet før du begynte på lavkarbo? Det beste er å unngå å skeie ut, det er faktisk ikke så vanskelig når du først har kommet inn i det. Men skeier du først ut, så er jo det nest beste alternativet å ta deg inn igjen så snart som mulig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 18:01   #107
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Jeg tror ikke det er farlig og at en frisk skjoldrukskjertel ikke har noe problemer med det. Så lenge man ikke drar det til det ekstreme da. Men andre må gjerne vise til vitenskap, som sier det motsatte.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 22:46   #108
Alkå58
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 3
Alkå58 er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Har spist lavkarbo i 3 uker nå. Drikker ikke lettbrus eller annen søtning. Kan desverre ikke trene akkurat nå pga netthinne løsning . Har veldig vanskelig for å holde meg i ketose . Ramler lett ned på rosa på ketosticksen. Har heller ikke gått noe særlig ned i vekt. Noen tips hadde vært mottatt med takknemlighet.

Alkå58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 23:11   #109
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Alkå58, her.

Har spist lavkarbo i 3 uker nå. Drikker ikke lettbrus eller annen søtning. Kan desverre ikke trene akkurat nå pga netthinne løsning . Har veldig vanskelig for å holde meg i ketose . Ramler lett ned på rosa på ketosticksen. Har heller ikke gått noe særlig ned i vekt. Noen tips hadde vært mottatt med takknemlighet.

Men rosa er da ketose? Fargen har ikke noe å si så lenger et er utslag!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-14, 23:24   #110
Alkå58
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 3
Alkå58 er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Har spist lavkarbo i 3 uker nå. Drikker ikke lettbrus eller annen søtning. Kan desverre ikke trene akkurat nå pga netthinne løsning . Har veldig vanskelig for å holde meg i ketose . Ramler lett ned på rosa på ketosticksen. Har heller ikke gått noe særlig ned i vekt. Noen tips hadde vært mottatt med takknemlighet.

Alkå58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 08:59   #111
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Alkå58, her.

Har spist lavkarbo i 3 uker nå. Drikker ikke lettbrus eller annen søtning. Kan desverre ikke trene akkurat nå pga netthinne løsning . Har veldig vanskelig for å holde meg i ketose . Ramler lett ned på rosa på ketosticksen. Har heller ikke gått noe særlig ned i vekt. Noen tips hadde vært mottatt med takknemlighet.

Utslag er utslag. Fargen på sticksen sier bare noe om hvor mye overskuddsketoner du har i urinen. Man kan også være i ketose uten å ha utslag på sticks, det betyr bare at man ikke har overskudd eller at sticks er ødelagt (upålitelige) og det blir de raskt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 18:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no