Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

D-vitamin blodprøve

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-09, 23:36   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

D-vitamin blodprøve

Går det an å ta blodprøve hos fastlegen for å sjekke D-vitamin-nivået? Eller andre steder?

Sitat:

•Optimize your vitamin D levels. As I've previously reported, optimizing your vitamin D levels is one of the absolute best strategies for avoiding infections of ALL kinds, and vitamin D deficiency is likely the TRUE culprit behind the seasonality of the flu -- not the flu virus itself.

This is probably the single most important and least expensive action you can take. I would STRONGLY urge you to have your vitamin D level monitored to confirm your levels are therapeutic at 50-70 ng.ml and done by a reliable vitamin D lab like Lab Corp.

Ikke fordi jeg er hysterisk for svineinfluensa, men tror gode d-vitamin-nivåer generelt er bra for å holde seg frisk..

http://articles.mercola.com/sites/ar...Swine-Flu.aspx

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 00:29   #2
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: D-vitamin blodprøve

ja, det går ann hos legen din.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 00:31   #3
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: D-vitamin blodprøve

Hei
Det går helt fint å sjekke det hos din fastlege. Jeg har fått påvist mangel 2 ganger nå. Ene gangen i fjor da jeg var helt utafor og trodde jeg hadde gått på en smell, heldigvis var det ikke det, men bla at jeg manglet vit D. Mangel på vit D kan gi ulike symptomer men det kan være slpphet/tretthet, muskelverk/leddsmerter bla.
Vit D er et fettløslig vitamin, og de beste kildene er feit fisk, melk tilsatt vitaminet, smør og sol. I følge min lege var det nok en del kvinner i dette landet som manglet vit D, fordi vi er ikke flinke til å spise feit fisk og sol får vi ikke for mye av
Selv spiste jeg tran eller omega, ikke så mye feit fisk som jeg burde, og selv om jeg har fått vit D tabeletter på resept som jeg tar, så har jeg allikavel mangel
Håper du ikke har mangel

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Håpløs fastlege og blodprøve Adriane Fysisk og mental helse 18 09-06-11 11:31
C-vitamin 205gti16v Kosttilskudd 19 04-02-09 09:24
Ta mer C-vitamin Kristian Kosttilskudd 3 07-01-05 10:39
Blodprøve Nutte Eurodiett 4 29-07-04 13:43
Ta blodprøve før du begynner på dietten. Begod Induksjonen 3 29-01-04 16:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no