Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Terapi?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-09, 19:46   #1
Mentora
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
Mentora er på en erverdig vei

Terapi?

Er det noen som kunne tenke seg å gå i gruppeterapi?

Gruppeterapi har god effekt og er godt dokumentert.

Jeg har tenkt å starte en gruppe for de som sliter med overvekt, og har erfaring med lavkarbo dietter og hvordan kroppen fungerer i forhold til vektreduksjon. Ta kontakt om dette er interessant.

Og jeg kunne godt tenke meg å diskutere gruppeterapi og vektreduksjon her.

Hilsen Mentora


Sist redigert av Gerd : 23-09-09 kl 21:27.
Mentora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:08   #2
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Terapi?

Jeg vil faktisk gå så langt i å påstå at vi faktisk driver med gruppeterapi her jeg. Vi diskuterer alt som kommer oss viktig, og der hører vektreduksjon med. Du kan jo følge med på skravletråden, der støtter vi, gråter, smiler, ler og ja, skravler vi!

Men absolutt, det burde vært muligheter for grupper utenfor det store internettet. Også for lavkarbo.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:20   #3
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Terapi?

høres interessant ut! ogjeg er enig i at disse sidene hjelper masse!

men d bør ikke være for tungvindt og for ofte da mange har travle liv!
jeg bor jo på stjørdal 30 min unna trdheim..

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:40   #4
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Terapi?

Opprinnelig lagt inn av malleleo, her.

høres interessant ut! ogjeg er enig i at disse sidene hjelper masse!

men d bør ikke være for tungvindt og for ofte da mange har travle liv!
jeg bor jo på stjørdal 30 min unna trdheim..

Enig med det der. Jeg er mye opptatt med skole og jobb, derfor syns jeg forumet og skravletråden vår er helt fantastisk. Jeg kan legge inn et svar og se over andres svar når det passer meg og mitt tidsskjema. I tillegg er jeg en av de som ikke er begeistra for å sitte i ring og pjatte om ting som angår meg og mitt. Internet is my thing! Her kan jeg logge inn/ut når det passer meg, og jeg MÅ ikke høre på noen om jeg ikke vil det. Men sånn er nå jeg :P

Dessuten.. Vi er fra alle kanter av landet her inne, ikke fra en plass..

Men Mentora, du kunne kanskje se om du ikke får til å starte opp en sånn gruppe i nærmiljøet? Nå har jeg ikke fått med meg hvor du er fra. Du kan jo høre med oreningen kostreform ved overvekt og sukkersykdommer (KOS) om de har et lokallag der du bor, og om de har sånne gruppemøter? Om ikke kan du jo starte ett! Lokallag er kjekke å ha.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 22:31   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Terapi?

Kunne sikkert vært interessant det, om det var i Bergen og gratis.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
diett, gruppeterapi, lavkarbo, terapi, vektreduksjon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Panikkangst & tankefelt-terapi lokkebiff Fysisk og mental helse 49 15-06-12 01:56
Bøker om kognitiv terapi? Trolljenta Fysisk og mental helse 5 06-06-07 21:57
kognitiv terapi, like godt som medisinering Summer Nyheter / media 0 05-04-05 16:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no