Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spiseforstyrrelser og lchf

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-14, 01:07   #1
Puffe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
Puffe er på en erverdig vei

Spiseforstyrrelser og lchf

Hei. Jeg er 34 år, og har slitt med overspising og oppkast de siste 12 årene. Ikke sammenhengende, men kontinuerlig de siste 3-4 årene.

Nå har jeg spist lchf de siste 3 ukene, og ikke sprukket en eneste gang. Dette er stort for meg som vanligvis kaster opp 1-3 ganger pr. dag... I løpet av de 3 ukene har jeg ikke tatt av et eneste gram, selv om jeg spiser ca 5/25/75, og mellom 15-25 gram kh pr dag.

Jeg er veldig sulten på kveldstid, uansett hva jeg spiser på dagen. Kaloriinntaket har ligget på mellom 1800-2200, men jeg er lite aktiv. Veier 83 kg og vil ned 20 kg i første omgang.

Kan forbrenningen min være helt ødelagt etter disse årene med overspising?
Andre som har opplevd å ikke ta av de første ukene, men som etterhvert fikk fart på sakene?

Jeg er også veeeldig treg i magen, har avføring 1-2 ganger i uka, pg da er det hardt... Spiser mye blomkål, brokkoli og asparges, og salat.. Tips?

Puffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt! Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 08:07   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf

Ettersom du ikke sier noe om hvor lang du er så er det vanskelig å si noe om hvorfor du ikke har gått ned noe, men den viktigste grunnen er nok at kroppen din har vært helt ute å kjøre og foreløbig bare prøver å skjønne at den får skikkelig næring og at den får beholde den.

Så vær tålmodig og la kroppen din skjønne hva som skjer, gi den masse tid.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 18:58   #3
Puffe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
Puffe er på en erverdig vei

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf

Takk for svar Jeg er 161 cm høy

Puffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt! Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 19:22   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ettersom du ikke sier noe om hvor lang du er så er det vanskelig å si noe om hvorfor du ikke har gått ned noe, men den viktigste grunnen er nok at kroppen din har vært helt ute å kjøre og foreløbig bare prøver å skjønne at den får skikkelig næring og at den får beholde den.

Så vær tålmodig og la kroppen din skjønne hva som skjer, gi den masse tid.

Signerer TrillTrall, kroppen din må få tid til å bli "trygg" igjen
Ønsker deg masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 23:53   #5
Puffe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
Puffe er på en erverdig vei

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf

Takk snille! Tror dette kan være redningen for meg. Dette er første gang jeg i det hele tatt har innrømmet at jeg har en spiseforstyrrelse. Verken familie, venner eller lege vet noe om det

Puffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt! Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 11:34   #6
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf

Opprinnelig lagt inn av Puffe, her.

Tror dette kan være redningen for meg. Dette er første gang jeg i det hele tatt har innrømmet at jeg har en spiseforstyrrelse. Verken familie, venner eller lege vet noe om det

Å innrømme at en har et problem er det første steget mot å bli bedre!
Kjempeflott å høre at lavkarbo hjelper for deg Lykke til videre

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 13:23   #7
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Spiseforstyrrelser og lchf

Masse lykke til!!

Kan hende du kan gå litt ned på protein, til rundt 15% av energien? Men som de andre sier - gi det tid!! Tre uker er ikke mye - om dette er kostholdet du kan ha for resten av livet. Kanskje finne en ernæringsterapeut som kan følge deg opp en periode?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar

Emneord
bulimi, lchf, spiseforstyrrelse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiseforstyrrelser og lavkarbo ... Luguber Generell diskusjon 15 01-02-12 10:44
Barn og spiseforstyrrelser olindy Barns kosthold 8 11-05-09 12:42
Spiseforstyrrelser meksiko Generell diskusjon 3 19-03-09 14:06
Spiseforstyrrelser, mobbing m.m.. Fjonken Fysisk og mental helse 0 19-05-06 11:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no