Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Gått meg litt vill i alle råd og tips

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-13, 08:25   #1
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Gått meg litt vill i alle råd og tips

Heisann

Litt om meg først.
Jeg er 29 år, og veier 68 kg (startvekt), jeg har nå satt i gang med en egenkomponert kur, hvor jeg starter med å erstatte måltider med "proteinpulver-kur", og så går over til å erstatte et og et pulver-måltid med "vanlig" kost. (Jeg er ikke ute etter å vite om dette er riktig eller galt, bra eller dårlig )

Nå kommer mitt problem.
Jeg har gått på kuren siden forrige mandag, og er i Ketose nå (sier de derre stripsene jeg fikk beskjed om å kjøpe å tisse på ).
Idag har jeg bursdag, og skal fint klare å holde meg unna kakene (krysser hvertfall fingrene for det hihi ), men har hørt at et glass Pepsi Max er lov?
Og på lørdag skal jeg ut å feire med venner. Da er jo alkohol innblandet, og jeg ANER ikke hva jeg skal kunne drikke!?! Jeg liker ikke øl, ikke rødvin, men riesling o.l hvitvin.... Kan også drikke blank sprit.. Noen råd om hva jeg kan drikke den kvelden uten å ødelegge for mye? Og, er dette en dag jeg bør spise litt å fylle opp magen, da jeg skal drikke alkohol på kvelden?

Jeg forstår godt hva venninna mi mente da hun sa "Når du begynner på kur og lavkarbo, må du bare forvente å føle deg litt uvitende en stund, for der er MANGE ubesvarte spørsmål!"

Takker for alle tips og råd

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 08:53   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Så lenge du kjører et egendefinert løp er det jo kun du som kan bestemme hva som er lov! Men et glass Pepsi Max er ingen krise, bare du ikke drikker litervis.

En tørr hvitvin burde vel kunne gå bra. Spriten ville jeg holdt meg unna, både på grunn av karbohydratene og på grunn av at man gjerne får en mye sterkere effekt av alkohol på lavkarbo. Og da kan det fort bli stygt med sprit...

Ellers så har jeg veeldig lyst til å mene noe om proteinpulver opplegget ditt, men når du ikke vil så får jeg heller holde meg i skinnet...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 08:55   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Du kan drikke Pepsi max og annen lightbrus. For noen fører det til øke søtsug og mathunger, men det gjelder langt fra alle.
Du kan blande blank sprit og light brus, men må huske på at du sannsynligvis blir MYE fortere full når du er i ketose.
Det finnes også hvitvin som er helt ok å drikke. Sjekk polets lister og finn en type med lite restsukker.

Gratulerer med dagen! Kos deg masse!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:01   #4
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Ellers så har jeg veeldig lyst til å mene noe om proteinpulver opplegget ditt, men når du ikke vil så får jeg heller holde meg i skinnet...

Takk takk For å bare si en liten ting selv om det, så har det faktisk hjulpet meg til å sette i gang med faste måltider. Jeg har alltid vært den som kaaaaanskje spiser middag i løpet av dagen, og thats it. Så nå venner jeg med til en fast rutine, uten at jeg føler jeg vil kaste opp så mett jeg er

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:04   #5
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan drikke Pepsi max og annen lightbrus. For noen fører det til øke søtsug og mathunger, men det gjelder langt fra alle.
Du kan blande blank sprit og light brus, men må huske på at du sannsynligvis blir MYE fortere full når du er i ketose.
Det finnes også hvitvin som er helt ok å drikke. Sjekk polets lister og finn en type med lite restsukker.

Gratulerer med dagen! Kos deg masse!

Tusen takk, da skal jeg klare meg helt fint i kveld Jeg er ikke så glad i brus generelt, men sikkert godt med et glass eller to ikveld.
Jeg er veldig forberedt på at jeg må ta det utrolig rolig på lørdag, hva drikking angår. Men derfor lurer jeg litt på om jeg bør spise en "god" middag eller no den dagen, slik at jeg ikke nødvendigvis starter kvelden på tom mage, og må hjem etter to glass, bært av min kjære samboer...?

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:33   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Man skal ALLTID spise godt før man drikker, så det sier seg selv! *sykepleier vifter med pekefingeren*
Spis rent kjøtt og få i deg litt fett, feks kylling med skinnet og alt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 09:39   #7
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Man skal ALLTID spise godt før man drikker, så det sier seg selv! *sykepleier vifter med pekefingeren*
Spis rent kjøtt og få i deg litt fett, feks kylling med skinnet og alt!

Ja det var det jeg tenkte var det lureste... Jeg tenker vel litt som så at jeg må veie fordeler og ulemper opp mot en annen, og i denne situasjonen får jeg heller rett og slett spise en god middag og være litt full i magen, slik at alkoholen har litt å ta tak i

Da prøver jeg meg på en kylling på lørdag
Men et lite bi-spørsmål da.... Sweet chilli sauce, er det helt fy fy det på lavharbo diett?

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:43   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Jeg ville i alle fall vært forsiktig med mengden, det er ofte mye sukker i slike...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 10:48   #9
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kosien, her.

Ja det var det jeg tenkte var det lureste... Jeg tenker vel litt som så at jeg må veie fordeler og ulemper opp mot en annen, og i denne situasjonen får jeg heller rett og slett spise en god middag og være litt full i magen, slik at alkoholen har litt å ta tak i

Da prøver jeg meg på en kylling på lørdag
Men et lite bi-spørsmål da.... Sweet chilli sauce, er det helt fy fy det på lavharbo diett?

Hvis jeg husker rett så finnes det sweet chilli sauce uten sukker på "internasjonale" butikker.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 14:01   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Men... Veier du 68 kg og skal ned 20 kg???

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 14:05   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men... Veier du 68 kg og skal ned 20 kg???

Den så jeg ikke før nå - jeg håper i så fall vedkommende ikke er høyere enn meg... Jeg er knappe halvannen meter høy og selv på 53 kg føler jeg at jeg ikke bør bli særlig tynnere, bare strammere og fastere. 48 kg er ikke mye på en voksen kropp.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 18:30   #12
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Spis og drikk godt (vann) før du begynner på alkoholen og ta det veldig rolig med drikkinga ellers kan du gå på en kjempesmell, selv på moderate mengder alkohol. Pass på at du ikke går i fella og måker nedpå snacks (potetgull o.l.) og kebab ute på byen. Om du skulle gjøre det, lat som ingenting og fortsett på ny frisk neste dag

Gratulerer med dagen, håper den blir fantastisk.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 20:07   #13
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Jeg er 1.56 høy bare, så i følge BMI, må jeg ned en god del og 48 kg er normalvektig på BMI kalkissen jeg har sjekket. Men selvfølgelig må jeg jo sjekke litt etterhvert hvordan jeg blir seende ut, før jeg helt klart bestemmer meg for de 48 kg.

Jeg er ikke den som oftest spiser nattmat i fylla, så krysser fingrene for at jeg ikke går i den fella Takk for tips

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 20:28   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Er du 156 høy og veier 48kg har du en BMI på 19.7 og det er ikke akkurat ønskelig for de aller fleste. Under 18.5 er undervektig!
Med en vekt på 56 kg vil du ha en BMI på 23, noe som er godt innenfor normalen og nok vil være en sunnere vekt for deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-02-13, 20:58   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kosien, her.

Jeg er 1.56 høy bare, så i følge BMI, må jeg ned en god del og 48 kg er normalvektig på BMI kalkissen jeg har sjekket. Men selvfølgelig må jeg jo sjekke litt etterhvert hvordan jeg blir seende ut, før jeg helt klart bestemmer meg for de 48 kg.

Jeg er ikke den som oftest spiser nattmat i fylla, så krysser fingrene for at jeg ikke går i den fella Takk for tips

Jeg er 1,52 høy og hadde jeg veid 48 kg hadde jeg sett temmelig skrapa ut tror jeg. Kvinner skal da tross alt ha litt pupper, lår og rumpe!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 17:11   #16
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Hjelpemeg,håper du ikke er seriøs mtp å gå ned til 48 kgInnimellom tenker jeg at jeg skulle ønske bmi ikke var oppfunnet, så alt for mange som leser seg blinde på detKroppene våre ser forskjellige ut, har ulik fordeling , ulik muskelmasse etc blir feil å sette seg et mål om å veie mindre enn et barn, mener jeg da.Hør på Kitt, jeg er veldig enig med henne her

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:34   #17
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Hjelpemeg,håper du ikke er seriøs mtp å gå ned til 48 kgInnimellom tenker jeg at jeg skulle ønske bmi ikke var oppfunnet, så alt for mange som leser seg blinde på detKroppene våre ser forskjellige ut, har ulik fordeling , ulik muskelmasse etc blir feil å sette seg et mål om å veie mindre enn et barn, mener jeg da.Hør på Kitt, jeg er veldig enig med henne her

Hehehe jeg sier jo det at det er hva BMI kalkissen sier, MEN jeg må jo selvfølgelig se det litt ann når jeg går ned, om jeg ikke blir fornøyd før det! Jeg har ikke skrevet 48kg i stein, men det er et utgangspunkt Jeg må se hvordan 55 kg ligger på min kropp osv

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:34   #18
Kosien
Juniormedlem
 
Kosien sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Alder: 40
Innlegg: 46
Kosien er på en erverdig vei

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg er 1,52 høy og hadde jeg veid 48 kg hadde jeg sett temmelig skrapa ut tror jeg. Kvinner skal da tross alt ha litt pupper, lår og rumpe!

Hehe du snakker til ei som har fjerna halve puppene allerede, og fremdeles sitter med en 80F, så om jeg mister litt av dem, går det helt greit

__________________


Kosien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:40   #19
thessis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 53
thessis er på en erverdig vei

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Hjelpemeg,håper du ikke er seriøs mtp å gå ned til 48 kgInnimellom tenker jeg at jeg skulle ønske bmi ikke var oppfunnet, så alt for mange som leser seg blinde på detKroppene våre ser forskjellige ut, har ulik fordeling , ulik muskelmasse etc blir feil å sette seg et mål om å veie mindre enn et barn, mener jeg da.Hør på Kitt, jeg er veldig enig med henne her

Men så skal man ikke glemme at noen voksne faktisk er kortere enn barn…….. !
TS vil jo uansett ha en BMi, (når man absolutt skal snakke om det), innen normalen uansett dersom hun går ned 20 kg. Jeg ser ikke noe galt med det dersom hun trives med det.

thessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 18:44   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Uansett hvordan det vries og vendes på, så er det ikke anbefalt å komme seg ned i en BMI på 19. Er man sånn naturlig så er det litt annerledes, men ts er jo tydeligvis ikke så tynn, naturlig. Man må gjerne pine kroppen sin ned dit, om man må, men sunt er det ikke. Akkurat som ikke det er sunt å ha en BMI langt oppover 30-tallet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 21:52   #21
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kosien, her.

Hehe du snakker til ei som har fjerna halve puppene allerede, og fremdeles sitter med en 80F, så om jeg mister litt av dem, går det helt greit

Jeg har 75E sjøl, men akkurat _det_ endrer seg fint lite om jeg går opp 5-6 kg i alle fall.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-13, 22:46   #22
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har 75E sjøl, men akkurat _det_ endrer seg fint lite om jeg går opp 5-6 kg i alle fall.

65c her i gården

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 07:00   #23
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Det burde ikke være noe problem å blande hvit sprit og lightbrus og drikke det om man ønsker å drikke alkohol av og til.
Gikk selv på Atkinskur for en del år siden og det eneste jeg kunne drikke av alkohol da og ikke komme ut av ketose, var nettopp sprit og lightbrus

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 01:25   #24
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Jeg råder deg til å spise vanlig mat, å holde deg til mest langsomme karbohydrater. Jeg har prøvd mange lavkarbodietter, og for meg har d ført til total forvirring på mat fronten. Det har resultert til at jeg innimellom har fått mathunger å overspising. Har gått opp fra 68 kg til 85 pga dette tullet. Nå er d slutt å jeg har meldt meg på Grete Roede kurs for å lære meg å spise sunt igjen. Trener mye gjør jeg også, så trenger sunne karber. Sammfunnet er heller ikke laget for å leve på lavkarbo livet ut. Bare se i Asia der nesten alle spiser ris og er faktisk slanke. Nei lavkarbo er blitt et hysteri og gjør hodet og kroppen forvirra.


Sist redigert av Kari Marita : 25-02-13 kl 01:31.
Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 01:35   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gått meg litt vill i alle råd og tips

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg råder deg til å spise vanlig mat, å holde deg til mest langsomme karbohydrater. Jeg har prøvd mange lavkarbodietter, og for meg har d ført til total forvirring på mat fronten. Det har resultert til at jeg innimellom har fått mathunger å overspising. Har gått opp fra 68 kg til 85 pga dette tullet. Nå er d slutt å jeg har meldt meg på Grete Roede kurs for å lære meg å spise sunt igjen. Trener mye gjør jeg også, så trenger sunne karber. Sammfunnet er heller ikke laget for å leve på lavkarbo livet ut. Bare se i Asia der nesten alle spiser ris og er faktisk slanke. Nei lavkarbo er blitt et hysteri og gjør hodet og kroppen forvirra.

Du er klar over at du er på et lavkarboforum befolket av en hel masse folk som faktisk har fått et langt bedre liv, slankere og med bedre helse ved hjalp av e eller annen form for lavkarbokosthold? Å trekke inn asiatere i regnskapet er ikke særlig saklig heller, da verken påstanden om at alle der er slanke, eller at de som nettopp er det spiser så himla mye ris (eller mye mat generelt for den saks skyld), blir for dumt. Skal vi først snakke om asiatere, kan jeg f.eks. opplyse om at sumobrytere spiser ris for å gå opp vektklasser, og fett for å gå ned vektklasser.
At du ikke har noen suksess med lavkarbo sier ingenting om alle oss andre som faktisk har det. Og hva er "normal mat", egentlig?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips om flotte kjoler, i alle str NinaOp Generell diskusjon 25 18-03-12 15:57
Gått på en smell ... Trenger tips til preventive hjelpemidler! stein,saks,papir Generell diskusjon 10 21-07-11 13:57
Dere andre som er og gått ut av ketosen, men ønsker å ta av litt til nattinatt Artikler 0 18-05-08 22:12
Har gått noe opp i vekt. Noen tips? terry Lavkarbo generelt 1 05-03-08 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no