Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Fra ketolyse til Fedon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-07, 13:17   #1
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Fra ketolyse til Fedon

Er i min siste fase, som sikkert kan ta hundre år siden det går så sent, men etter de 3 siste kiloene skal jeg begynne på Fedon.
Hvis man følger Fedon til punkt og prikke, kommer man til å gå opp mye igjen da?? Det er jo en del mer karber....
Skal få boka senere i dag så det skal bli min nye bibel

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 13:36   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fra ketolyse til Fedon

Jeg vil anbefale deg å begynne å legge på 5 g karber i uken, helt til du kommer til et punkt der du ikke tar av lengre. Da har du funnet det nivået du bør ligge på til vanlig, forhåpentligvis har du da ikke mer igjen å ta av når du kommer dit, og holder du deg der, så kommer du ikke til å gå opp igjen i vekt heller. Hva dette nivået ligger på, det varierer veldig fra person til person.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 15:49   #3
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: Fra ketolyse til Fedon

Jeg gikk rett fra Ketolyse (under 20 g karbo pr. dag) til Fedon ca.
70-90 g karbo pr. dag. Har ikke gått opp igjen de "vannkiloene" jeg mistet på Ketolyse kuren. Sluttet med Ketolyse etter 8 uker pga ingen vektnedgang (utenom vannkiloene). Etter snart 2 uker på Fedon har jeg heller ikke her gått ned i vekt, men som sagt ikke økt i vekt.

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 21:35   #4
torun
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 56
Innlegg: 157
torun er på en erverdig vei

Sv: Fra ketolyse til Fedon

Har også gått over til Fedon- prøver iallefall. Tok av 3 kg på ketolyse og opp igjen 1 og no står jeg stille. Holdt på i 8 uker. I begynnelsen gikk det fint men så har det stagnert helt.
Har ikke økt så veldig med karber enda for jeg synes det var litt vanskelig å tenke GI på mat isteden for karber. Men kommer vel inn i det og.
Er det noen som vet om noe program som teller GI ? Bruker fitday og den er veldig grei synes jeg. Men det blir til at jeg ser på karber og tenker på den måten..
Vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ned de siste 3 kg
Er ganske aktiv, spinning 1 til 3 dager i uken, går mye tur men ingenting ser ut til å hjelpe..
Håper Fedon kan hjelpe.

__________________




torun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann-lav karbo-Fedon....er visst lett blanding no Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 17:53   #5
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Fra ketolyse til Fedon

Synes det er kjempe bra at dere forteller hvordan det har gått med dere når dere gikk over til Fedon....
Er jo ikke lenge til jeg skal gjøre det og trenger å høre litt fra noen med erfaring
Takk for det

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 21:36   #6
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Fra ketolyse til Fedon

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Synes det er kjempe bra at dere forteller hvordan det har gått med dere når dere gikk over til Fedon....
Er jo ikke lenge til jeg skal gjøre det og trenger å høre litt fra noen med erfaring
Takk for det

Samma her !

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Utviklingen i Norsk kosthold 2005 Fedonisten Generell ernæringsdebatt 6 04-02-06 08:20
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no