Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva slags sjokolade er "best"?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-08, 14:58   #1
lill
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hva slags sjokolade er "best"?

Jeg har så lyst på sjokolade! Finnes det noe jeg kan spise selv om jeg er i ketose og ønsker å fortsette å være det?

Damen på helsekostbutikken sa at mørk sjokolade kunne man spise så mye man ville av, fordi det var rørsukker i den og det "telte ikke med". Jeg syns det høres litt rart ut?

  Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 15:02   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

Opprinnelig lagt inn av lill, her.

Jeg har så lyst på sjokolade! Finnes det noe jeg kan spise selv om jeg er i ketose og ønsker å fortsette å være det?

Damen på helsekostbutikken sa at mørk sjokolade kunne man spise så mye man ville av, fordi det var rørsukker i den og det "telte ikke med". Jeg syns det høres litt rart ut?

Er det sukker i, så er det sukker i.

Athon Berg er kommet med en mørk sjokolade søtet med maltiol. Fåes på bl.anet meny.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 16:56   #3
lill
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

Betyr det at sukkerfri sjokolade er ok?

  Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 17:00   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

Opprinnelig lagt inn av lill, her.

Betyr det at sukkerfri sjokolade er ok?

Litt kan du spise, så lenge det er søtet med sukkeralkoholer. For det kan trekkes fra karbohydratinnholdet. Men mange reagerer med vond mage, og diare ved for mye inntak

Det beste er jo å kun nyte det en sjelden gang

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 17:18   #5
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

I nøden spiser jeg sukkerfri sjokolade, men som Gerd sier - i små mengder. Eller så tar jeg en Atkins bar som har bare 2 karber i.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 22:10   #6
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

har akkurat spist anton berg sin. nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig!!

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 02:57   #7
mariiahy
Juniormedlem
 
mariiahy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
mariiahy er på en erverdig vei

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

I nøden spiser jeg sukkerfri sjokolade, men som Gerd sier - i små mengder. Eller så tar jeg en Atkins bar som har bare 2 karber i.

Er det greit å spise atkins sjokolade barer? Liksom, bør man prøve å begrense det, eller kan man spise en daglig uten dårlig samvittighet?

__________________


mariiahy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skinny Bitch (the book) Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 03:41   #8
Moa
Seniormedlem
 
Moa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Innlegg: 747
Moa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt liktMoa er veldig godt likt

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

Foto: ScanStockPhoto
Mørk sjokolade, 86% cocoa

  • Næringsinnhold per 100 gram:
  • Kalorier: 605 kcal
  • Proteiner: 8,6 gram
  • Karbohydrater: 19 gram
  • Fett: 54,5 gram (mest mettet fett)
Hvis jeg skal ha noe søtt, så blir det dette.

Denne er helt naturlig, smaker sjokolade (som det også er :-)), og man behøver langt fra 100 g for å bli fornøyd! Til kaffekos kan jeg innimellom ta en bit, er godt fornøyd med 1/8 dels plate = 12 g sjoko = 2,4 g karbs.

Men noe av den store gevinsten med et lavkarbo kosthold er at søtbehovet blir borte. Dette behovet kan for mange trigges/vedlikeholdes ved å spise mat tilsatt kunstig sukker.

Så...hvorfor ikke bare kutte ut søtt? Det er bare for en periode det er et savn.
Jeg var en skikkelig sjokoladeslave før, men nå synes jeg alt søtt er for søtt!

__________________
så lenge du kan drømme nye drømmer, er du ung åsta holth

Sist redigert av Moa : 17-04-08 kl 03:48.
Moa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisemegslankogtenkegodetankeromkroppenmin!...eller bare Atkins... Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 06:58   #9
lill
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

Opprinnelig lagt inn av Moa

Så...hvorfor ikke bare kutte ut søtt? Det er bare for en periode det er et savn.

Jo, det tror jeg nok er lurt. Jeg er ikke så glad i sjokolade til vanlig, men en gang i måneden må jeg liksom bare ha... Hvis du skjønner

Tusen takk for forslag og svar!

  Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:30   #10
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

Jeg er veldig glad i cavalier sjokoladene de har på helsekosten, liker best mørk sjokolade og melkesjokolade.

De har fått inn en ekstra mørk også, men den har jeg ikke prøvd.

Her også melder sjokoladesuget seg sånn ca en gang i måneden, og da koser jeg meg med god samvittighet.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 08:45   #11
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

Min favoritt er choc wafer og stella-sjokoladene: http://www.lavkarbopikene.no/index.php?cPath=43

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 12:59   #12
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

Opprinnelig lagt inn av mariusmor, her.

har akkurat spist anton berg sin. nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig!!

Skriver under på denne!! Den er bare nydelig

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 21:04   #13
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

Når suget melder seg så spiser jeg egentlig det jeg har for hånden. Enten mørk sjokolade eller melkesjokolade med mandler eller andre nøtter. Så lenge en spiser lite nok av det så har det ikke noe betydning. Det virktige er å klare seg uten å hamstre!! (min mening!)

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 21:40   #14
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Hva slags sjokolade er "best" ?

Opprinnelig lagt inn av Hedda:), her.

Min favoritt er choc wafer (...)

Ja, den er farlig god!

Smakte Anton Berg sin sukkerfrie for første gang i dag, og den var virkelig god. (Har den uka nå ja. )

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 22:28   #15
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

Hva heter den sjokoladen da? Eller hvordan ser den ut?? Lysten på å smake den jeg og! hehe!

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 18:25   #16
lill
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

Den ser sånn ut: (Kopiert fra en annen tråd her inne)



Hvis det var Anthon Berg-sjokoladen du mente... Den heter bare "sugarfree". Jeg kjøpte min på Rema.

  Svar med sitat
Gammel 19-04-08, 14:27   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

Men husk å tell det med i den daglige karbohydratmengden din da! Om man gjør det så er det kanskje ikke så fristende, når du kanskje må kutte ut grønnsakene til middag fordi du hadde så lyst på sjokolade.

Når det gjelder søtning, så er jeg nok egentlig enig i at rørsukker er best fordi det er naturlig, men kroppen behanlder det likt som raffinert sukker når den regulerer blodsukkeret, men det er som sagt naturlig, og det synes jeg er mer tiltalende. Aspartam er jeg helt i mot, det er kjemisk kjemisk kjemisk, sucralose noe bedre fordi det er laget av sukker, men det har gått igjennom en kjemisk prosess, samme med maltitol, det er laget av maisstivelse om jeg ikke husker feil men har gått igjennom en kjemisk prosess og er ofte lakserende, samt at mange opplever det som en partystopper.

Jeg spiser kanskje litt maltitolsøta sjokkis en gang i blant, men jeg foretrekker veldig veldig mørk og bitter sjokolade med ekte rørsukker i, men det er nok ikke så ofte jeg spiser det, i hvert fall ikke nå når jeg fortsatt går ned i vekt.

Uansett hva man velger, alt med måte

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 00:35   #18
matmor
Medlem
 
matmor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Larvik i vestfold
Alder: 62
Innlegg: 128
matmor er ny på veien
Smile

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

Hva hvis man lager seg en kopp kakao, med h-melk, kakaopulver,natreen, vaniljeessens når suget kommer? ( hvis man kan ha melk da selvfølgelig?)
det har vært min redning noen ganger! men man går kansje senere ned når man bruker melk?

__________________




matmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkinsen Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 08:04   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

Bytt ut h-melk med fløte i alle fall, men om du synes det blir for mektig, så hell i littegrann vann.
Melk skal man IKKE drikke på Atkins (men det står Atkinsen på kostholdsfilosofien din, og h*n vet i hvert fall ikke jeg hvem er ).

Splenda oppfører seg bedre i varme enn natreen, synes i alle fall jeg

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 08:07   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

Det som har hjulpet meg når "suget" kommer, forresten, er å stå i mot! En uke eller to uten søte ting, og jeg var mer eller mindre kurert

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 00:02   #21
john85
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 38
Innlegg: 5
john85 er på en erverdig vei

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

Når søtbehovet melder seg etter middag av og til (litt uvane også), er trikset å ta en proteinshake med sjokoladesmak ved kaffen

john85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 11:51   #22
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

en liten bit 86 % skader vel ikke..og man orker ikke mengde av den. sammen med en kop kaffe er jeg berga.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 12:43   #23
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

Tøffinger spiser denne (Lindt 99 %). Knapt ètt gram sukker på hele sjokoladen. Blir ikke mer lavkarbo enn det. Jeg liker vanlig Lindt 85 % (med litt honning) mer enn Freia, som bruker soya-lecitin og annet tøv i sin 86 %.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:40   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags sjokolade er "best"?

Green and Blacks! Ingen foran ingen bak! Økologisk og med rårørssukker, ikke noe tull altså!
http://www.greenandblacksdirect.com/...FRMXQgod1Gi2CA

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Hva slags trening? monki Generell diskusjon 1 04-07-07 12:55
Hva slags smør er godkjent? mima Dr Lindbergs 4 30-05-07 01:31
Hva slags vitamintabletter er best? Tidligere bruker Kosttilskudd 5 06-09-04 09:54
Hva slags matvarer kan man kjøpe i Norge uten carbo? tip Atkins kosthold 5 08-05-04 15:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no