Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Detter ut

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-09, 17:20   #1
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei
Unhappy

Detter ut

Jeg har tidligere gått en runde på lavkarbo, noe som funket veldig fint og jeg gikk ned 18kg på 6 mnd. Men her i våres sluttet jeg å røyke og med det kom kiloene på igjen. Så nå har jeg prøvd flere ganger å komme meg inn igjen. Jeg kommer lett i ketose (bruker stix), men etter en to ukers tid detter jeg rett ut igjen... Noen som har opplevd dette og som aner hva det kan skyldes?? HAr aldri opplevd dette tidligere... Har lagt på meg hele 10kg og de vil jeg ha av!!

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 17:31   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Detter ut...

nei , har ikke oppvlevd det :´..

men hva har du spist de 2 ukene da? kansje noen skjulte partystoppere?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 17:31   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Detter ut...

Hva mener du " detter ut"?
Ut av ketose, uten at du skjønner hvorfor?

Jeg får ikke utslag på stiksen et par dager før jeg får mensen og ikke noe særlig rundt eggløsning! Dvs hver 14 dag, ca!

Du kan være i ketose selv om du ikke får utslag, kroppen har det med å spille oss små puss uten at vi har gjort noe galt.

Dersom du er helt sikker på at du ikke har spist mer karber enn du skal, er du nok i ketose selv om stiksen ikke gir utslag.

Husk at du får riktigst måleresultat om du måler på kvelden, ca to timer etter siste måltid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 17:51   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Detter ut...

Går du ned i vekt?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 21:19   #5
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei
Post

Sv: Detter ut

Syns du har vært kjempeflink jeg..og sluttet å røyke til og med. Tror nok du klarer dette..for viljestyrke d har du:-)

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 15:28   #6
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei

Sv: Detter ut

Er det som er problemet... Jeg detter ut av ketose og går ikke ned i vekt... Jeg har gått på streng diett nå i 5 uker i strekk (max 15g karber), men går ikke ned et gram...

Kan det være fordi jeg har sluttet å røyke eller at jeg går på medisin mot halsbrann?? Tror ikke dette skal være noe grunn, men er ikke noe annet jeg gjør som jeg ikke har gjort før, så skjønner ingenting... Kan det hende at kroppen ikke vil på samme diett igjen?? Hadde jo tatt av 18kg, men nå er 10 av de på igjen og jeg vil ha de AV!

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 16:55   #7
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Detter ut

Men hvorfor max 15 g karbs? Dette er jo ikke nødvendig i det hele tatt. Kan det være gamle/ødelagte sticks?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:00   #8
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei

Sv: Detter ut

Nei, kjøpte nye sticx nå, de går ikke ut før om 2 år... Og ikke har de fått fukt eller luft eller noe!

Tja, hvorfor akkurat 15g... Var vel bare det jeg begynte på den gangen jeg begynte forrige gang og da funket det jo så fint...

Men nå funker det ikke i det hele tatt! Vet virkelig ikke hva galt jeg gjør, men orker ikke ha det slik lenger... Vil ned i vekt igjen!!

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-09, 22:24   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Detter ut

Prøv å økt litt på karbsene, du skal ha minimum 15 og ikke maks 15
Selv har eg hatt rundt 15 når eg gikk ned mine første 30, nå står eg i ro og prøver med å øke karbsene litt til 20-25

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 00:54   #10
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei

Sv: Detter ut

Men hva skal jeg spise da?? Skal jeg øke frukt / grønnsaker, eller hva?? Holder meg til kjøtt/fisk/fugl samt spinat, tomat og shampinjong pr nå. Holder på å bli galen, det er iallfall sikkert... Vil ned!

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 01:48   #11
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Detter ut

Er nok best om du legger ut hva du spiser, slik at de som kan svare deg
har noe å gå ut i fra..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:21   #12
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Detter ut

Øk på med grønnsaker, hvis du lever på max 15 g for dag er det svært lite frukt du kan spise og i frukt er det fruktsukker som ikke er bra.
Er det Ketolyse du går på?
Spis grønnsaker, paprika og løk har endel karbs i seg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 12:30   #13
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Detter ut

Spis mer grønnsaker!

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 23:30   #14
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei

Sv: Detter ut

Føler jeg bare lurer meg selv hele tiden, men nå begynner jeg på nytt igjen... Har tilogmed laget egen blogg om det, der jeg skal putte inn oppskrifter og generelt motivere meg selv, og kanskje andre også!! http://lavkarbojenten.blogspot.com/ Sjekk den ut etterhvert!

Av grønnsaker har jeg dille på spinat (fryst) så det spiser jeg en del av samt at jeg spiser tomat, agurk, pinjekjerner, sopp, paprika, blomkål og avocado. Jeg spiser også litt bringebær innimellom... Hvilke andre ting kan jeg spise da??

Ketosen holder bare en ukes tid så detter jeg ut igjen... Så det hele endte med at jeg begynte å spise enorme mengder med snop igjen fordi jeg var så irritert... Men nå er det full skjærpings her. Og håper jeg gjør det rett denne gangen... Men skjønner uansett ikke hvorfor det skal være så vanskelig når det var så lett forrige gangen, og da spiste jeg samme maten...

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 00:01   #15
Chop
Medlem
 
Chop sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 283
Chop er en juvelChop er en juvelChop er en juvel

Sv: Detter ut

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Prøv å økt litt på karbsene, du skal ha minimum 15 og ikke maks 15
Selv har eg hatt rundt 15 når eg gikk ned mine første 30, nå står eg i ro og prøver med å øke karbsene litt til 20-25

Mulig jeg misforstår deg litt, men det heter vel max 15 for kvinner (ikke minimum) og max 20 for menn. At det kan være individult hvor grensa går skjønner jeg, og å ligge rundt 15 er sikkert fint.

__________________

_________
Bloggen min
Chops nedovertur
Chop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer fett, mindre karbo Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 00:09   #16
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Detter ut

På side 91 i ketolyseboka, står det max 15 karbo for kvinner.

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 00:50   #17
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Detter ut

Opprinnelig lagt inn av Chop, her.

Mulig jeg misforstår deg litt, men det heter vel max 15 for kvinner (ikke minimum) og max 20 for menn. At det kan være individult hvor grensa går skjønner jeg, og å ligge rundt 15 er sikkert fint.

Opprinnelig lagt inn av Anom, her.

På side 91 i ketolyseboka, står det max 15 karbo for kvinner.

Jeg mener å ha lest her inne at Torkil selv har korrigert dette til å være minst 15, dvs at du ikke får noen større effekt av å gå under 15.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 01:23   #18
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Detter ut

Opprinnelig lagt inn av Isis29, her.

Kan det være fordi jeg har sluttet å røyke eller at jeg går på medisin mot halsbrann?? Tror ikke dette skal være noe grunn, men er ikke noe annet jeg gjør som jeg ikke har gjort før, så skjønner ingenting...

Det kan hende at medisin mot halsbrann kan ødelegge...kan ikke si det for sikkert, men jeg stod stille vektmessig i 6 mnd, og jeg hadde gått fast på Lanzo i ti år. Så tok jeg en operasjon for å ta betennelsen i spiserøret, og etter det gikk jeg lettere ned i vekt.

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 16:24   #19
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Detter ut

Har sendt mail til Dr. Torkil og har også lov å legge ut svaret hans her ang. karbs:

Hei
En av de få regler for ketolysekuren er at man hvar dag skal ha blandet
salat / Varierte grønnsaker. Det får man ikke til uten å bruke sine 15
KH pr dag. Derfor må man ligge rundt 15 gram KH. Man kan øke til 25-30
forutsatt at man forblir i ketose og ikke bruker de ekstra KH til
atkinsbarer etc, men til å variere grønnsakene enda litt mer.
Den eneste grunn til kortvarig å redusere mengden KH til 5-10 er hvis
man
hører til den lille gruppe som må så lavt for å komme i ketose.
MVH

Torkil

Altså, får å få i seg det man trenger må man ligge på 15 g, ikke under, om det skjer innimellom så er ikke det noen krise, men ikke noe man bør trakte etter.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 17:14   #20
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Detter ut

Den er grei. Takk.

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:41   #21
Chop
Medlem
 
Chop sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 283
Chop er en juvelChop er en juvelChop er en juvel

Sv: Detter ut

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Har sendt mail til Dr. Torkil og har også lov å legge ut svaret hans her ang. karbs:

Hei
En av de få regler for ketolysekuren er at man hvar dag skal ha blandet
salat / Varierte grønnsaker. Det får man ikke til uten å bruke sine 15
KH pr dag. Derfor må man ligge rundt 15 gram KH. Man kan øke til 25-30
forutsatt at man forblir i ketose og ikke bruker de ekstra KH til
atkinsbarer etc, men til å variere grønnsakene enda litt mer.
Den eneste grunn til kortvarig å redusere mengden KH til 5-10 er hvis
man
hører til den lille gruppe som må så lavt for å komme i ketose.
MVH

Torkil

Altså, får å få i seg det man trenger må man ligge på 15 g, ikke under, om det skjer innimellom så er ikke det noen krise, men ikke noe man bør trakte etter.

Ok Fungirl, jeg henger med, takk for grei forklaring.

__________________

_________
Bloggen min
Chops nedovertur
Chop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer fett, mindre karbo Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:43   #22
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Detter ut

Bare hyggelig
Greit å få avklart slike ting

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:55   #23
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Detter ut

Det er en kjent sak blant mange at det ikke går så lett andre gangen som det gjorde første gang... Jeg har samme problem, første gangen på lavkarbo mistet jeg en kilo i uka..nå er det ikke fullt så lett

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:03   #24
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Detter ut

Opprinnelig lagt inn av beths, her.

Det er en kjent sak blant mange at det ikke går så lett andre gangen som det gjorde første gang... Jeg har samme problem, første gangen på lavkarbo mistet jeg en kilo i uka..nå er det ikke fullt så lett

Dette har nok også noe med hvor lang pausen er og at antall kg som skal vekk er mindre, men noen opplever problemer med vektnedgang etter en pause. Selv har eg opplevd begge deler og vet at det ikke er noe moro når vekta står i ro
Tenk bare om kroppen og hodet hadde vært enig hele tiden

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:26   #25
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: Detter ut

Opprinnelig lagt inn av Isis29, her.

Men hva skal jeg spise da?? Skal jeg øke frukt / grønnsaker, eller hva?? Holder meg til kjøtt/fisk/fugl samt spinat, tomat og shampinjong pr nå. Holder på å bli galen, det er iallfall sikkert... Vil ned!

Jeg ville ikke tatt sjansen på å øke karboydratene hvis jeg ikke målte å være i ketose. Men det er nå meg. Jeg ville tatt et par dager på kun kjøtt, bacon, fløte og salat - eller kanskje bare en dag. Sett om jeg gikk inn i ketose- og deretter økt fettet. Min erfaring er at dersom det står stille (selv om jeg ikke faller ut av ketose, tåler tvert imot ganske mye karbohydrater fort) så øker jeg fettet og det hjelper. Noen ganger havner jeg på kyllingfileter og da blir det bare for magert - rett og slett.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge etter at man har spist for mye karber "detter man ut" av ketosen? bride2be Lavkarbo generelt 8 20-10-05 11:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no