Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse er farlig!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-10, 20:03   #1
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Ketolyse er farlig!

Ja det er det mange som mener..
HVA skal man si til dem da..!?
For folk stryker med av ketolyse, de får hjerteinfarkt av ketolyse, de besvimer hele tiden osv osv..



I need help..

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 20:14   #2
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er farlig!

Måtte bare slutte å svare i den diskusjonen jeg.. herregud for et kvinnfolk

__________________


Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 20:17   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av Almyrida, her.

Ja det er det mange som mener..
HVA skal man si til dem da..!?
For folk stryker med av ketolyse, de får hjerteinfarkt av ketolyse, de besvimer hele tiden osv osv..



I need help..

Ja, for folk får jo liksom ikke hjerteinfarkt på høykarbo? Jeg har ikke hørt om noen som ikke har fått bedre helse av å gå over på lavkarbo...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 20:31   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Ja, for folk får jo liksom ikke hjerteinfarkt på høykarbo?

Haha ja sant. Folk på vanlig kosthold er aldri syke og lever evig? Spør dem om det. Når man tenker over hvor mange som lever på høykarbo kontra hvor mange som lever på lavkarbo, er det utrolig mange flere på høykarbo som får hjerteproblemer og annen sykdom, enn de på lavkarbo. Så da kan man konkludere med at det kostholdet som gir dårligst helse er høykarbo vel?

Dessuten, til og med Ernæringsrådet har nå endret sine råd og sier at mettet fett ikke er skadelig for hjertet. De vil allikevel ikke anbefale det fordi de mener folk legger på seg av det (de skiller ikke mellom lavkarbo og høykarbo her, desverre, men sånn er nå det). Men FARLIG mener de ikke at det er lenger, så når DE sier det så må vel folk flest begynne å tro det?

Det er ikke lenge siden alle trodde man fikk kolesterol-problemer av å spise egg. Det tok vel noen år før det endret seg, nå er det heldigvis gjengs oppfatning at egg ikke er skadelig, tvert imot. NOEN få (spesielt eldre) tror fremdeles egg er farlig, men sånt henger jo igjen en stund.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 21:08   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

NOEN få (spesielt eldre) tror fremdeles egg er farlig, men sånt henger jo igjen en stund.

Svigerfar holdt på å gå i golvet da han fikk høre at jeg hadde spist 5 egg på en dag. Og forleden dag satt de andre og gumlet melkesjokolade og annen lys sjokolade med fyll mens jeg spiste to små biter mørk kokesjokolade (den mørkeste sjokoladen jeg kunne finne på butikken laaaangt uti distriktet) utbrøt han til meg:"Du vet at den sjokoladen der er veldig feit?" Jeg bare lo:"Det er det som er poenget! Det skal være feit, ikke søt!"

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 21:53   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Svigerfar holdt på å gå i golvet da han fikk høre at jeg hadde spist 5 egg på en dag. Og forleden dag satt de andre og gumlet melkesjokolade og annen lys sjokolade med fyll mens jeg spiste to små biter mørk kokesjokolade (den mørkeste sjokoladen jeg kunne finne på butikken laaaangt uti distriktet) utbrøt han til meg:"Du vet at den sjokoladen der er veldig feit?" Jeg bare lo:"Det er det som er poenget! Det skal være feit, ikke søt!"

Har vi samme svigerfar?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:11   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Har vi samme svigerfar?

*hehe* Neppe. Men han lurer fælt da:"Hva spiser du når du ikke spiser poteter da???" Tja... Grønnsaker, linser surret i rømme, bønner (er ikke i ketose) og enda mere grønnsaker f.eks... Har faktisk ikke savnet poteter ett sekund!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 22:36   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av Almyrida, her.

HVA skal man si til dem da..!?



I need help..

Du leser denne tråden, og alle andre startet av Pål og Vips! så har du MANGE gode argumenter å slå dem i hodet med!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:39   #9
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er farlig!

Det med at egg var så farlig, kom av at de målte kolestrolet i dem. Men istedenfor å måle innholdet i egg, brukte de eggepulver som hadde høyere konsentrasjon av kolestrol. Noen sier at egg fra frittgående høns er mindre stressa og at eggene derfor er sunnere, og de skal visstnok inneholde mindre kolestrol. Nå er kanskje ikke kolestrol så farlig som man trodde, men prøver å få tak i "frittgående egg" når jeg kan.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:02   #10
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av Almyrida, her.

Ja det er det mange som mener..
HVA skal man si til dem da..!?
For folk stryker med av ketolyse, de får hjerteinfarkt av ketolyse, de besvimer hele tiden osv osv..



I need help..

Jeg bruker ikke å si at jeg går på ketolyse, jeg sier at jeg har lagt om kostholdet til å spise ren mat og ingen ferdigprodukter. Jeg sier at jeg spiser rent kjøtt, fisk, grønnsaker, egg og meieriprodukter, og ikke noe som inneholder sukker, og "hvordan i HERRENS NAVN kan du påstå at det er farlig???" , sier jeg da. Dumminger!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 10:08   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er farlig!

Jeg har vært i ketose stort sett i tre og et halvt år, jeg burde vel helst vært dævv, jeg da. Men nei, på mystisk vis er jeg blitt kvitt masse helseplager, og vekt tilsvarende en seksåring. Mystisk .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:48   #12
Nahemah
Medlem
 
Nahemah sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Skedsmo
Alder: 42
Innlegg: 55
Nahemah er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av Almyrida, her.

Ja det er det mange som mener..
HVA skal man si til dem da..!?
For folk stryker med av ketolyse, de får hjerteinfarkt av ketolyse, de besvimer hele tiden osv osv..



I need help..

Hihi, ja, noen skjønner ikke fakta samma pokker hvor mye du linker til eller beviser at de tar feil. hihi Godt å se deg her og forresten.

__________________


Nahemah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:50   #13
Nahemah
Medlem
 
Nahemah sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Skedsmo
Alder: 42
Innlegg: 55
Nahemah er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er farlig!

Jeg ble faktisk så provosert av hun dama igår at jeg måtte bare gi opp hele diskusjonen for alt jeg sa ble oversett og vridd på til at jeg var slem mot henne.

__________________


Nahemah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:58   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er farlig!

På en måte kan jeg kanskje forstå dem som er imot lavkarbo... Men det har grunn i min egen helse.

Da jeg ble innlagt i sommer grunnet hypokalemi er det lett å trekke konklusjonen at det kan skje flere.. Det var jo rett og slett fordi at kroppen ikke får nok kalium. Og med den maten vi spiser på lavkarbo og især ketolyse er det ikke sikkert at man får nok kalium. Og for lite kalium kan forårsake forstyrrelser i hjerterytmen og kanskje tom at man dør av det. Det er derfor legene er opptatte av at man skal sjekke elektrolyttene når man går på lavkarbo. Jeg tester dem nå annenhver uke. Jeg ble fortalt at nivåforskjellene på kolesterol er bare småtteri i forhold til hva avvik på elektrolyttene kan forårsake.

Jeg jobber selv på et legesenter/privat sykehus med mange leger, og da de fikk vite hvor lavt kaliumnivå jeg hadde fikk jeg høre at jeg skulle omtrent vært dau... Så sjekk elektrolyttene, det er myyyye viktigere enn kolesterolet! Vet jeg er blitt manisk når det gjelder saltene, men jeg vil ikke dit igjen, der jeg var...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:04   #15
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av Nahemah, her.

Hihi, ja, noen skjønner ikke fakta samma pokker hvor mye du linker til eller beviser at de tar feil. hihi Godt å se deg her og forresten.

Morsomt..
Ja,k de holder på enda seg jeg.. Men jeg er liksom litt stum jeg..

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 08:37   #16
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av Almyrida, her.

HVA skal man si til dem da..!?
For folk stryker med av ketolyse, de får hjerteinfarkt av ketolyse, de besvimer hele tiden osv osv..

Du kan be dem sjekke sin sunne fornuft. Bak artiklene i KK, bak reportasjene på trening.no og krigstypene i VG finnes det en liten spire av hjerneaktivitet som kan forestille seg følgende:

Hvordan i alle dager overlevde inuttene vinteren? 10 måneder uten annet enn noen bær lagt ned i tran, vann og sjømat. Hvordan overlevde og utviklet mennesket seg i over en million år uten karbohydrater? De vaste neppe rundt og besvimte. Den enkleste måten å få i seg de åtte essensielle aminosyrene som menneskekroppen ikke klarer å lage selv: spis leveren og innmat fra et dyr som produserer dem selv.

Vi kan klare oss som grønnsaks og fruktspisere en stund uten fett, men som rase overlevde vi ikke vinteren på fettfattig og karbohydratrik kost.

DET er sunn fornuft, og synes de at det er teit så vel... Det er vel strengt tatt dem selv som ikke er helt oppegående...

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 10:49   #17
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse er farlig!

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

...Bak artiklene i KK, bak reportasjene på trening.no og krigstypene i VG finnes det en liten spire av hjerneaktivitet som kan forestille seg følgende:...

Heh he. Godt sagt!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig trent + gerilja kardio + ketolyse = farlig? Bollemor Trening 4 29-04-10 10:20
Er ketolyse/lavkarbo farlig for eldre? isrekl Kostholdsfilosofier 0 16-03-09 20:19
Er ketolyse farlig for barn og unge? Kiss12 Kostholdsfilosofier 4 12-03-09 21:30
Er det farlig å ikke drikke nok vann på ketolyse? MoaMoa Ketolysekuren 3 03-11-08 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no