Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Negative kommentarer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-10, 08:06   #1
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Negative kommentarer

Jeg er så lei av negative kommentarer rundt matbordet!
Jeg har slanket meg snart i to år, og har gått ned over 20 kilo.
Jeg startet på Grete Roede, men begynte på lavkarbo i september i fjor. Kroppen trives med det, så det har jeg tenkt til å fortsette med - uansett hva folk måtte mene om ditten og datten.. Men jeg er så lei av alle kommentarer. Det trenger ikke nødvendigvis være om lavkarbo kosthold, men om slanking generelt. Senest her om dagen da det var kakedag på jobben (ja, det er kakedag HVER fredag...) så fikk jeg en kommentar fra en kollega. "Fy faaaaader så kjedelig liv du må ha, som ikke kan kose deg med NOE godt!" Dette var fordi jeg heller tok meg en kopp te i stedet for sjokoladekaka.
Alle synes jeg har blitt sååå flott og fin, men akkurat rundt matbordet klarer de f*** meg ikke la være å kommentere hva jeg spiser

Jeg har mange, mange ganger diskutert diverse kosthold, og dette er ett "hett" tema...
Skjønner ikke hvorfor de bare kan holde kjeft og tenke på sin egen kropp og kosthold

....Takk for oppmerksomheten - måtte bare få ut litt frustrasjon

__________________
Janevel

- - Minus 10 kilo til sommeren? - -
Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 08:59   #2
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Negative kommentarer

Jeg er bare SÅ enig med deg. "Men et lite stykke kake/en øl/et smørbrød kan du vel ta. Det kan vel ikke ødelegge dietten din." Åååh! Nei, men hvis jeg skulle spise alt det alle skal presse på meg, så hadde jeg veid hundre kilo - og jeg er liten ... Jeg blir også utrolig frustrert over dette. Har faktisk gått så langt at jeg har skyldt på at jeg ikke føler meg bra når jeg er i familieselskap, så jeg får slippe å spise alt det usunne! For det er ikke suget etter det som er noe problem, jeg har slett ikke lyst på sånne ting, jeg. Men vertskapet blir jo fornærmet ... Puh! Der ble jeg også kvitt litt damp Er i det hele tatt litt frustrert for tiden fordi vekten har stått stille en stund, men jeg har gått ned 8 kilo siden januar, og det er jo ikke så verst det ...

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 09:17   #3
EyeShock
Medlem
 
EyeShock sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sande
Alder: 39
Innlegg: 85
EyeShock er på en erverdig vei

HA!
Jeg pleier å avfeie det enkelt ved å forklare om evolusjonen. Sukker er blitt brukt i noen nanomillihundredeler av evolusjonen. Tenk på de huleboerene som bare spiste lavkarbo. Kanskje en gang i blant kom huleboerene over en bringebærlyng og fikk karbs i seg.

Sukker og magert kjøtt skal være så "sunt å bruke", men tvert i mot. Bare de siste hundre årene har vi brukt sukker i alt.

De fleste pleier bare å måpe når jeg forteller det. Da fortsetter de med: "Men koser du deg ikke noen gang?":
Jo, når du fråtser pizza og godis på en lørdag kan jeg kjøpe di deiligste franske oster og kose meg skikkelig. Brie, blåost etc. Et godt rødvinsglass ved siden av er heller ikke å forakte.

Lykke til videre!

__________________
Har slanket vekk diabetes og dårlig humør, men ikke min personlighet
EyeShock er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 09:36   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Negative kommentarer

Helt enig! Det er så merkelig hvordan andre kan tillate seg å nærmest rakke ned på / latterliggjøre andres kosthold med sånne kommentarer. Jeg opplever akkurat det samme som beskrevet over. Jeg synes det er respektløst. JEG har det helt utmerket med jeg, det er ikke synd på meg! Jeg forsaker ingenting og "koser" meg med det JEG liker og foretrekker, når JEG vil. Det irriterer meg grenseløst at andre skal bry seg så mye om akkurat det.
Det er akkurat som om de oppfatter deg som en sviker som ikke er med i det gode selskap og "synder" med...
Og til alt overmål klager de seg i mellom om at "åå nei jeg har vel ikke godt av et kakestykke til men, okey da." osv. osv. Da kan jeg virkelig ha lyst til å si noe, men lar det være

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 12:49   #5
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Negative kommentarer

Ja, for livets spenning måles i hvor mye sukker man putter i seg....

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 12:59   #6
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Sv: Negative kommentarer

"Godt" å høre at det ikke bare er jeg som har det problemet - hvis man kan kalle det det.

Hadde ett tilfelle i påsken også, da vi var på besøk farmoren til samboern.
Hun var såååå lei seg for at hun ikke hadde noe å servere meg.
Hun hadde nemlig "bare" påskesjokolade, potetgull og frukt.
Jeg tok ett glass vann og et par sjokoladebiter da jeg hadde to dager i påsken med utskeielse (les, sjokolade og pizza!)..
Hun synes det var grusomt at jeg ikke ville ha mer. Jeg er sikker på at hun hadde blitt fornøyd om hele bollen ble tom.
Dette er jo ikke fordi hun er slem på noe som helst måte vedrørende kostholdet, men nettopp fordi hun tar det litt fornærmende at det på bordet ikke blir tomt.

Det skal ikke være enkelt!

Jeg merker forresten at kommentarer som "koser du deg aldri?!" og "du må leve et kjedelig liv" kommer stort sett fra slanke mennesker som aldri har behøvd å tenke på vekta si...

__________________
Janevel

- - Minus 10 kilo til sommeren? - -
Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 12:59   #7
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Sv: Negative kommentarer

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Ja, for livets spenning måles i hvor mye sukker man putter i seg....


Nettopp!!

__________________
Janevel

- - Minus 10 kilo til sommeren? - -
Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 13:04   #8
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Negative kommentarer

"Du må da kunne kose deg litt" får jeg høre av de samme folkene som ikke legger fingrene imellom når de skal fortelle meg hvor tjukk jeg har blitt (var veldig slank i ungdommen) og at jeg må se å få av meg noen kilo. Får av og til en følelse av at de vil at jeg skal mislykkes, så de slipper å innse at lavkarbo virker. Heldigvis har jeg mange som støtter meg også, moren min har f.eks blitt kjempeflink til å ha lavkarbo-alternativer når vi er bedt til søndagsmiddag

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 22:52   #9
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Sv: Negative kommentarer

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin, her.

"Du må da kunne kose deg litt" får jeg høre av de samme folkene som ikke legger fingrene imellom når de skal fortelle meg hvor tjukk jeg har blitt (var veldig slank i ungdommen) og at jeg må se å få av meg noen kilo. Får av og til en følelse av at de vil at jeg skal mislykkes, så de slipper å innse at lavkarbo virker. Heldigvis har jeg mange som støtter meg også, moren min har f.eks blitt kjempeflink til å ha lavkarbo-alternativer når vi er bedt til søndagsmiddag


Kjenner meg skikkelig godt igjen i det der!
Har gått ned 20 kilo, og får høre at "nå begynner det å hjelpe på, men det er langt igjen"..... Humm... Det går liksom ikke ann å gi et kompliment uten noe negativt som følger.

Det er kjempebra at familien støtter ved å ha litt lavkarbo-vennlige alternativer Det hjelper på!

__________________
Janevel

- - Minus 10 kilo til sommeren? - -
Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 22:58   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Negative kommentarer

Sabotører kaller jeg slike som på død og liv skal presse deg til å spise noe du ikke vil ha. Mange tåler ikke at man velger annerledes og mener at kos ikke er det samme som mat.

Greit at mat er en sosial greie, men man ville vel aldri tvunget en som er allergisk til å spise mat vedkommende ikke tåler? Jeg er allergisk mot hvetemel og sukker, jeg blir nemlig feit av det.

Det er forøvrig godt å blåse ut i ny og ne

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 23:14   #11
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Sv: Negative kommentarer

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Sabotører kaller jeg slike som på død og liv skal presse deg til å spise noe du ikke vil ha. Mange tåler ikke at man velger annerledes og mener at kos ikke er det samme som mat.

Greit at mat er en sosial greie, men man ville vel aldri tvunget en som er allergisk til å spise mat vedkommende ikke tåler? Jeg er allergisk mot hvetemel og sukker, jeg blir nemlig feit av det.

Det er forøvrig godt å blåse ut i ny og ne


"Heller kjip enn feit!" er mitt svar til alle som synes det ødelegger det sosiale at folk ikke kan trøkke innpå med godteri og kaker....

__________________
Janevel

- - Minus 10 kilo til sommeren? - -
Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 17:25   #12
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Negative kommentarer

Huff for en demotiverende gjeng!
Ja, nårtid ble bløtkake definisjonen på "kos"!
Jeg har heldigvis ikke opplevd noe særlig kommentarer på mitt kosthold og de fleste har beundret min "nye" kropp. Du har vært kjempeflink ved å klare å gå ned 20 kg og samtidig måtte lide deg igjennom de kommentarene der. Ser de ikke at du har gått ned mye i vekt (og helt sikkert opplevd mange andre helsegevinster)?

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 20:24   #13
lynmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 25
lynmamma er på en erverdig vei

Sv: Negative kommentarer

Kjenner meg også igjen!
Jeg skjønner ikke at man absolutt må stappe i seg mat for å kose seg og ha det gøy. Jeg prøver å venne meg bort fra dette, og har heldigvis mange rundt meg som mener det samme.

Heller kjip enn feit - jeg adopterer den, janevel!

__________________
Min blogg

lynmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 22:20   #14
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Sv: Negative kommentarer

Opprinnelig lagt inn av Smakfull, her.

Huff for en demotiverende gjeng!
Ja, nårtid ble bløtkake definisjonen på "kos"!
Jeg har heldigvis ikke opplevd noe særlig kommentarer på mitt kosthold og de fleste har beundret min "nye" kropp. Du har vært kjempeflink ved å klare å gå ned 20 kg og samtidig måtte lide deg igjennom de kommentarene der. Ser de ikke at du har gått ned mye i vekt (og helt sikkert opplevd mange andre helsegevinster)?

De fleste beundrer det nye meg også, så det skal ikke stå på det.
Idag stod jeg og pratet med en kollega, jeg drakk vann og hun spiste en banan. "Du kan vel ikke spise denna heller du!?"
Nei det kan jeg ikke, men det gjør meg ingenting liksom.... Jeg kan spise mye annet godt Så jeg lider ikke på noen måte - bare litt småirritert over alle kommentarer som dukker opp på den lange slanke vei

__________________
Janevel

- - Minus 10 kilo til sommeren? - -
Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 22:22   #15
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Sv: Negative kommentarer

Opprinnelig lagt inn av lynmamma, her.

Kjenner meg også igjen!
Jeg skjønner ikke at man absolutt må stappe i seg mat for å kose seg og ha det gøy. Jeg prøver å venne meg bort fra dette, og har heldigvis mange rundt meg som mener det samme.

Heller kjip enn feit - jeg adopterer den, janevel!


Bra

__________________
Janevel

- - Minus 10 kilo til sommeren? - -
Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 22:37   #16
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Negative kommentarer

Eller den her:nå må du ikke bli tynnere(jeg er på ingen måte noen små jente)eller pass deg så du ikke får anoreksia...så utrolig irriterende, hadde jeg vært radmager og ikke spist så, men jeg er fortsatt overvektig og spiser som bare det. Jeg har gått ned 20 kg og det er mye det men er nok å ta av når man har veid over 100 kg.
Jeg føler med dere, utrolig kjedelig når noen absolutt maser om all den maten jeg ikke kan spise, jeg må faktisk konsentrere meg om det jeg faktisk kan spise

__________________
Vær deg selv-alle de andre er opptatt
sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:20   #17
droc
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 30
droc er ny på veien

Sv: Negative kommentarer

"Joda, jeg KAN spise den, men jeg ville sannsynligvis følt meg så dårlig at jeg ikke hadde vært noe morsom å være sammen med om et par timer. Så da lar jeg heller være. Ganske enkelt valg, egentlig..."

droc er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så fett som mulig Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 18:51   #18
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Negative kommentarer

Opprinnelig lagt inn av Janevel, her.

Har gått ned 20 kilo, og får høre at "nå begynner det å hjelpe på, men det er langt igjen

Næmmen makan til drittprat altså!!

Da hadde jeg tatt av, hvis noen hadde sagt noe slikt.

Sitat:

Idag stod jeg og pratet med en kollega, jeg drakk vann og hun spiste en banan. "Du kan vel ikke spise denna heller du!?"
Nei det kan jeg ikke

Joda, det kan du. Men du velger å ikke gjøre det. Det er forskjellen.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 20:13   #19
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Sv: Negative kommentarer

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Næmmen makan til drittprat altså!!

Da hadde jeg tatt av, hvis noen hadde sagt noe slikt.



Joda, det kan du. Men du velger å ikke gjøre det. Det er forskjellen.

Ja, det kan jeg jo selvfølgelig, men det så fjernt så derfor jeg uttalte meg slik....

__________________
Janevel

- - Minus 10 kilo til sommeren? - -
Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 20:35   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Negative kommentarer

Når noen er ufin mot meg pleier jeg si: greitt, jeg er fyldig, og hvis det å bli slank er den optimale glede har jeg muligheten til optimal glede. Du er slank allerede og ikke helt tilfreds.... beklager, den optimale glede er ikke innen din rekkevidde...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Negative kalorier Nike Generell ernæringsdebatt 14 30-11-09 14:57
Kommentarer i bloggene Sugarpill Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 0 24-09-07 17:50
Ønsker kommentarer... ajn Lavkarbo generelt 3 16-07-05 22:19
Kommentarer til denne? hede Lavkarbo generelt 3 16-06-05 00:58
Komplimenter, kommentarer og mangel på dem Carbokiller Generell diskusjon 7 20-02-04 11:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no