Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sjokolade - igjen ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-10, 10:16   #1
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sjokolade - igjen ...

Jeg har lett - men blir ikke helt venn med søkefunksjonen

Jeg har forstått at Sukkerfritt sjokoladen er den med minst karbo. Jeg finner dog ikke denne noe sted i mitt distrikt og synes portoen på hjemmesiden var hæslig. Finnes det en annen jeg kan ha i skapet i tilfelle nød?

Cavalier?

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:36   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen...

Hei
Kanskje et dumt spørsmål, men hva med å glemme hele greia med sjokolade å benytte kuren til å bli kvitt "avhengigheten" ???
Bare en tanke fra min side.
De fleste sukkerfrie sjokolader gir diarre og mageknip og smaker ikke fullgodt heller.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:39   #3
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade - igjen ...

Da jeg spiste Sukkerfritt sjokolade hadde jeg større søtsug enn når jeg lar vær. Nå har jeg ikke spist den på noen uker og tenker ikke så mye på sjokolade lenger.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:44   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Kanskje et dumt spørsmål, men hva med å glemme hele greia med sjokolade å benytte kuren til å bli kvitt "avhengigheten" ???
Bare en tanke fra min side.
De fleste sukkerfrie sjokolader gir diarre og mageknip og smaker ikke fullgodt heller.
Vennlig Hilsen
Torkil

Helt enig

dette rådet var noe av det første rådet jeg fikk da jeg begynte på ketolyse. Og det er det beste rådet jeg har fått!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 11:40   #5
raindew
Medlem
 
raindew sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Innlegg: 101
raindew er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

jeg har egentlig ikke hatt lyst på søtsaker, men i svake øyeblikk har jeg kjøpt sukkerfrie sjokolader og godteri. bare fordi jeg skulle "kose" meg. BIG MISTAKE! sukkerfri sjokoladen er helt ok, jeg spiste rett og slett ikke så mye av den fordi jeg hadde jo ikke lyst på sjokolade! på søndag spiste jeg litt for mye sukkerfritt smågodt fra sverige, og det er virkelig ikke å anbefale! magevondt og kvalme til langt utpå mandag kveld. de fleste kunstige sukkererstatningene er vel mer som gift for kroppen...

__________________

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 12:06   #6
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Sjokolade - igjen ...

Jeg ser du bor i Rogaland, men rogaland er jo stort så er ikke sikkert dette hjelper! Jeg har funnet sukkerfritt sjokoladen på gardsmatbutikken på skjæveland. Der har de alle typene, men syns kun den mørke er ok. Jeg liker bedre cavalier sin, men den fra sukkerfritt er fin til feks baking og desserter, billigere er den og!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 12:10   #7
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Sjokolade - igjen ...

Det hender jeg kjøper sukkerfri sjokolae, da kjøper jeg den de har på Rema fra Cloetta. Før kjøpte jeg gjerne cavalier sin men syns ikke den er så god også blir jeg dårlig i magen av den.. Cloetta reagerer jeg ikke like mye på, og den smaker bedre mener jeg.
Vet de selger sukkerfritt-sjokoladene på Ultra (eller det er vel Meny nå) på stadionparken.

Men det er sant som de ovenfor her sier - man skal helst holde seg unna. Har en liten jobb å gjøre med meg selv der ja.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 12:29   #8
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Kanskje et dumt spørsmål, men hva med å glemme hele greia med sjokolade å benytte kuren til å bli kvitt "avhengigheten" ???

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Da jeg spiste Sukkerfritt sjokolade hadde jeg større søtsug enn når jeg lar vær. Nå har jeg ikke spist den på noen uker og tenker ikke så mye på sjokolade lenger.

HURRA! Jeg går for disse to forslagene jeg! Og JA: sukkerfri sjokolade gir også meg større søtsug. Det er bedre å la være.

Hvis du er så søthungrig at du synes at du "bare MÅ ha det" så er det sannsynligvis en indikator på minst tre ting:

1. Du spiser allerede noe som trigger søthungeren din konstant. Det kan være sukkerfrie godterier, bær, tyggegummi eller f.eks. Natreen suketter med rødt lokk, (dem tåler ikke jeg nemlig, uvisst av hvilken grunn )

2. Du spiser for lite mat, og sannsynligvis for lite fet mat.

3. Du drikker for lite. Søthunger er ofte "forkledd" tørste. Du skal drikke minst 3,5 liter vann hver dag. Denne typen forbrenning som vi har på lavkarbo gjør at cellene trenger mer vann enn vanlig.

Men bortsett fra det: ÆSJ, nå gjorde jeg det IGJEN!!! Altså...svarte på noe du ikke spurte om...

Ha en fin dag! Nic.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 12:31   #9
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Sjokolade - igjen ...

Der ser jeg plutselig hvem du er, litt langt til Skjæveland, men velkommen til forumet! (du skal gjerne en tur i september?)

__________________


Sist redigert av Ferskenbeinet : 17-08-10 kl 12:43.
Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 18:16   #10
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Kanskje et dumt spørsmål, men hva med å glemme hele greia med sjokolade å benytte kuren til å bli kvitt "avhengigheten" ???
Bare en tanke fra min side.
De fleste sukkerfrie sjokolader gir diarre og mageknip og smaker ikke fullgodt heller.
Vennlig Hilsen
Torkil

Dette har du helt rett i og jeg har ikke noe særlig lyst på sjokolade (hadde ikke spist det på lang tid før jeg startet kuren heller faktisk)
MEN, jeg har noen bursdager og samlinger i løpet av høsten, og tenkte det hadde vert morro å hatt med egen kake så jeg ikke skulle måtte føle meg utenfor og eller måtte forklare til alle og enhver at "jeg slanker meg". Føler meg feit nok som jeg er om jeg ikke skal måtte starte et sånt samtaleemne i tillegg....
Har nå kjøpt Confecta sin Cacao - så får jeg prøve oppskrifter med den heller...



Takk takk alle sammen!

Ps. Ferskenbeinet, tror jeg kjenner deg fra før - har til og med vert hjemme hos deg! Men det var i en annen setting

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 00:37   #11
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Den sjokoladen jeg tipset deg om har de på alle butikker jeg har vært innom. Både den store Remaen nedi veien her, Icaen, og den lille kiwien litt borti her.. Så rart om du ikke skulle finne den på noen butikker hos deg

__________________


Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 08:01   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Dette er jo høyst subjektivt, men jeg synes sukkerfrittsjokoladen er noe av det forferdeligste som har hatt privilegiet av å kalle seg sjokolade. Men, den er veldig effektiv mot forstoppelse, da. Det skal den ha .
Nå har jeg holdt på i år og dag, men skal jeg først spise sjokolade, så spiser jeg i tilfelle et par ruter av skikkelig mørk kvalitetssjokolade, helst 86%. Det er vanlig sukker i den, men to tre ruter på kanskje fem ti gram utgjør ingen trussel, selv for mitt blodsukker.
Føles bra, fra å kunne være i stand til å trykke ned på en halv stor melkesjokolade, til å dyppe en rute eller to med mørk sjokolade i kaffen og være fornøyd .
Ellers er jeg selvfølgelig helt enig med Torkil! Det kan være greit å ha sukkersuget godt tøyla før man eventuelt prøver seg på søte greier.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 08:38   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Kanskje et dumt spørsmål, men hva med å glemme hele greia med sjokolade å benytte kuren til å bli kvitt "avhengigheten" ???
Bare en tanke fra min side.
De fleste sukkerfrie sjokolader gir diarre og mageknip og smaker ikke fullgodt heller.
Vennlig Hilsen
Torkil

Dette er nok de fleste her helt enig i også, at man bør kutte ut suget med noe annet, jeg er veldig enig.

Men jeg er nok ikke den eneste som har sprukket av helt tåpelig ting. Type jeg sitter der mett og fornøyd, inne i en periode hvor jeg synes alt fungerer helt fint, ikke lyst på noe søtt, kornvarerer eller noe, men alikevel kan jeg finne på å ta meg et stykke kake i selskap uten at jeg selv vet hvorfor og der kan en bit med kake laget på sukkerfri sjokolade redde meg fra 3kg vann på kroppen( ja jeg reagerer noe enormt på bare en liten bit kake med mel). Det sagt bør man også være forsiktig med kaker med sukkerfri sjokolade fordi det kan som kjent gi magebesvær av div. slag

Ellers synes jeg den sjokoladen fra sukkerfritt smaker så ille at jeg heller tar en rute med 10g 86% sjokolade og lar de 2grammene med karber bare være, bedre enn vond sjokolade.
,

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 09:40   #14
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade - igjen ...

Og må man ha sjoko er cocosakakao helt å anbefale! NAM!
Da bruker man cocosa, fløte, vann og mørk kakao, samt splenda eller annen søtning man tolererer. m m m

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 10:09   #15
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Bare jeg som elsker den fra sukkerfritt? De andre variantene av samme merke som har litt mer karbo i en den mørke er jo HELT himmelsk.. Beste sjokoladen jeg noengang har smakt

__________________


Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 10:19   #16
Nahemah
Medlem
 
Nahemah sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Skedsmo
Alder: 42
Innlegg: 55
Nahemah er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Lillemeg1, her.

Bare jeg som elsker den fra sukkerfritt? De andre variantene av samme merke som har litt mer karbo i en den mørke er jo HELT himmelsk.. Beste sjokoladen jeg noengang har smakt

Jeg smakte et par ruter av den hasselnøttsjokoladen dems igår men den gikk rett i søpla, smakte helt jævli

__________________


Nahemah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 10:25   #17
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Nahemah, her.

Jeg smakte et par ruter av den hasselnøttsjokoladen dems igår men den gikk rett i søpla, smakte helt jævli

er jo den som er best.. smaker jo sånn julekalendersjokolade bare med nøtter i .. me love long time.

Kanskje jeg som er rar da.. likte egentlig ikke sjokolade før jeg ble gravid jeg.. og da var det bare et par sjokolader jeg likte.. kan feks ikke fordra den vanlige melkesjokoladen.. DET smaker dritt gitt

__________________


Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 10:30   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Vi har tydeligvis forskjellig smak, for sjokoladekalendersjokolade er jo virkelig fullstendig smakløst i min gane .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 10:51   #19
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Sjokolade - igjen ...

jeg syns og de lyse smaker forferdelig, den mørke går, men pleier å blande den ut med smør, kakao, fløte og nøtter. Da er den digg! Hvordan smaker den hvite egentlig? Jeg liker egentlig ikke hvit sjokolade til vanlig, men har av en eller annen grunn kjøpt en hvit fra sukkerfritt som bare ligger i skapet...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 12:48   #20
Lillemeg1
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 77
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

jeg syns og de lyse smaker forferdelig, den mørke går, men pleier å blande den ut med smør, kakao, fløte og nøtter. Da er den digg! Hvordan smaker den hvite egentlig? Jeg liker egentlig ikke hvit sjokolade til vanlig, men har av en eller annen grunn kjøpt en hvit fra sukkerfritt som bare ligger i skapet...

Synst den smaker kinderegg jeg.. dritgod

__________________


Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 13:07   #21
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade - igjen ...

Den beste sukkerfrie er etter min mening sånne cavalier caramel bars da :P
Kommer bare tre stykker i en pakke, så det begrenser seg.

Men uansett...kast ikke bort tiden på å lete etter sukkerfritt godteri. Det er bortkasta, og det er tull. Spiser man rett trenger man nemlig ikke godis.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:18   #22
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

meeen hva er cavalier? Søkte på google og det kom opp masse hundebilder

Lever fint uten sjokolade, men til enkelte kosekvelder hadde det vært fint med noe annet enn bare nøtter.. Selv om nøttene er populære fra flere enn bare meg

Finner jeg det på rema eller lignede plassa og i såfall hvor, annet snop?
Tidligere så jeg ikke etter sukkerfritt å nå henger jeg lite i den delen av butikken..

Men enig me andre, freia sin 86% er jo mye mer søt nå som man ikke spise sukker, så det holder lenge.

__________________
Me out

Sist redigert av tjeldberg : 18-08-10 kl 18:19. Årsak: typo
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:19   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Jeg har kun sett Cavalier på helsekost og, faktisk, Danskebåten .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:31   #24
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade - igjen ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har kun sett Cavalier på helsekost og, faktisk, Danskebåten .

Jeg har også bare funnet den på helsekost, OG i kiosken på Rikshospitalet, de har ganske bra utvalg (har jeg fått erfare... prøvde alt og fikk temmelig vondt i magen)...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 18:37   #25
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade - igjen ...

Jeg var ut og kjøpte Cocosa virgin her en dag og jeg fikk med en oppskriftsbok. Der er en oppskrift som heter Deilig Konfekt. (av Soma Nordic) Oppskriften er som følger:
250 gr Cocosa Extra Virgin
250 gr mørk sjokolade (50-70% kakao)
Hakkede nøtter/mandler og rosiner/tørket frukt etter ønske

Jeg lagde den av:
100 gr cocosa virgin
100 gr sjokolade 86%
60 gr mandler
20 gr rosiner
I form som var alt for stor - ble 48 stk veeeeeldig tynn biter hehe (alt fra .5 - 1 cm tykk)

Det sto på bunnen av oppskriften:
"Denne deilige konfekten er full av sunne fettsyrer, proteiner og antioksidanter og inneholder minimalt med karbohydrater. "

Jeg prøvd å regne ut karbs pr bit, men jeg kom på 7 karb pr bit - kan det stemme? Noen som har veldig lyst å dobbelsjekke? Hvis ikke så har dere i hvert fall fått en kjempe god konfekt oppskrift!

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokolade igjen, for ordens skyld ... Fofa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 19 06-09-10 18:40
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 22:17
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 17:34
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no