Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Sulten av fett??

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-12, 09:10   #1
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sulten av fett??

Fant følgende i en artikkel fra Vektklubben (jada jeg tar alt som kommer derfra med en klype salt......) men syntes bare uttalesen er interessant ettersom jeg selv sliter mye med sultfølelse uansett hva jeg gjør og spiser/ikke spiser:

Sitat:

Mye tyder på at høyt inntak av fett indirekte øker sultfølelsen, sier Jøran Hjelmesæth, Vektklubbekspert og overlege ved Senter for sykelig overvekt i Helse Sør-Øst, (SSO), Sykehuset Vestfold.– Studier viser at mye fett ikke bare gjør deg overvektig, men også får metthetshormonene til å fungere dårligere. Overvekt og fedme i seg selv kan også virke negativt inn på hormonene som tar seg av sultreguleringen.

http://www.vektklubb.no/artikkel/tittel-20177639

Selvfølgelig står det ikke noen kildehenvisning til disse studiene (veldig profesjonelt... og typisk VG), men jeg skulle gjerne likt å vist mer om dette om noen vet noe fornuftig. Regner med at dette er testet ifbm høykarbo kosthold uansett.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 17:56   #2
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Sulten av fett??

Snakker han her om et lavkarbokosthold, et høykarbokosthold eller et blandet kosthold? Han kan da ikke bare lire utav seg noe slikt uten å ha satt kriteriene for i hvilket kosthold denne sultfølelsen oppstår

Vi vet jo at på lavkarbokosthold gjør fett og proteiner oss mette, men om vi skulle tilføre for mye karbohydrater vil sultfølelsen øke igjen....

Kanskje noe tilsvarende er tilfelle på et høykarbokosthold - at om de tilfører for mye fett vil de bli mer sultne, mener jeg?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett eller karbohydrater ... En blir ikke overvektig av fett! (?) Hva gir utslaget? ragabast Generell diskusjon 11 09-03-11 10:52
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
"Fett gjør deg mer sulten" - liten artikkel Minaa Artikler 5 09-09-09 00:09
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no