Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

JBK/Maizena?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-12, 16:45   #1
Themaia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 8
Themaia er på en erverdig vei

JBK/Maizena?

Jeg har så lyst på rømmegrøt, men ser at man må bruke johannesbrødkjernemel. Huffda, det har jeg ikke i kjøkkenskapet. Ikke på butikken i den bygda jeg bor i heller. Kan man kanskje bruke maizenna istedet? Noen som har prøvd?

__________________


Themaia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 16:58   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: JBK/ Maizena?

86.3 gr karbo pr 100 i maizena. Da hadde jeg nok like gjerne gått for vanlig hvetemel, veldig lavkarbo blir det desverre ikke ...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 17:08   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: JBK/ Maizena?

Hvor streng lavkarbo spiser du? Hvis det duger med ei spiseskje maisenna er det nok ikke noe krise. Et spiseskje veier vel ca. 10 gram, ca. 8,6 karbo altså..

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 17:48   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: JBK/Maizena?

Hei,
Jeg pleier å bruke fiberhusk og det får du i de fleste matvarebutikkene, sjekk hylla med allergimat...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 02:37   #5
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: JBK/Maizena?

Ja det blir jo "vanlig" rømmegrøt da, ikke det sunneste....

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiberhusk i stedet for maizena? trude.lutt Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 08-04-12 14:04
Erstatning for maizena ssttii Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 19-04-11 19:02
Går det an å spise maizena paideig? tiger2010 Generell diskusjon 2 04-12-10 19:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no