Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny som sliter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-11, 20:17   #1
Phoebs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Alder: 38
Innlegg: 7
Phoebs er på en erverdig vei

Ny som sliter

Hei Hei
Jeg er helt ny her, prøver og legge ut en tråd for å se hva som skjer
Jeg har et stort problem med å gå ned i vekt, det er utrolig frustrerende.
Det er første gang jeg prøver ut ketolyse kuren nå da, jeg har vært i ketose i tre uker nå. Jeg går en tur med rask gange før frokost med hunden min om morningen ca 45-60 min. Senere på dagen går jeg 40min på weightloss program på tredemølla på trenings senteret og tar ca 200 crunches. Når jeg ikke gjør dette trener jeg styrke (3 ganger i uken). Jeg spiser egg, bacon, tunfisk, majones, choriso pølser (0g karbo), kjøttdeig, svin, laks, brokkoli, kål, osv osv. Med dette tette programmet har ikke vekta rikket seg en millimeter. Blir rett å slett litt lei meg. Ketostixen viser jeg er i ketose, men ingen resultat jeg forstår bare ikke.. Prøvde og kutte ut lettbrus for å se om det hadde noe innvirkning. Men neee.. hadde lite betydning.. Jeg har alkohol forbud for meg selv frem til 10 sept. Da har det gått seks uker siden sist jeg drakk alkohol, eller smakte på noe som helst sukker. Skjer det ikke noe innen da, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre noen tips til hva jeg kan gjøre feil?

phoebs

Phoebs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 20:20   #2
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Ny som sliter :P

Hvor høy er du?
Hvor mye veier du?

Det er mye som spiller inn på vektnedgang. Det kan ta opptil 8 uker før optimal forbrenning begynner så du må være tålmodig.

På ketolysekuren er det dessuten ikke anbefalt å trene mye, men det står en rolig gåtur på 30 min som du kan gjøre.

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:01   #3
Phoebs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Alder: 38
Innlegg: 7
Phoebs er på en erverdig vei

Sv: Ny som sliter :P

Hei

Prøver å finne ut hvordan jeg lager sånn vekt kurve :P
Jeg er 170 og veier 70 kilo.. Gikk brått opp 10 kilo, så er litt desperat etter å få litt fortgang. Ingen av klærne passer
Det som er, er at jeg skal på en fest den 10. sep.. Det kommer kanskje til å ødelegge hele kuren det ? Bør jeg vente 8 uker da mener du? ..

Phoebs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:10   #4
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Ny som sliter :P

Med de målene du har så gir det deg en bmi på 24. Dette er innen normalen og det er ikke sikkert kroppen vil så mye mer ned.
Du burde ikke vente med kostomlegging, alt du gjør i den riktige retningen er bra.

Men hvis jeg deg ville jeg kikka litt på andre områder innenfor lavkarbo, det er mange andre retninger som kan passe deg bedre.
Torkil( mannen som laget ketolysekuren) skriver i boka at du burde være overvektig og skal ned MINST 10kg for å begynne på ketolysekuren, det er en ganske stor prosess for kroppen å gjennomgå

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:14   #5
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Ny som sliter :P

Siden du trener så masse så veier musklene mer enn fett ogsåSå kanskje du er sånn du skal være

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:16   #6
Phoebs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Alder: 38
Innlegg: 7
Phoebs er på en erverdig vei

Sv: Ny som sliter :P

Ja jeg vet, men jeg skal jo ned ti kilo, helst tolv.. Tenkte og gå over på lavkarbo når kuren er over. Vil liksom bare kickstarte den.. Det er jo rart, siden kroppen min er i ketose betyr jo det at den forbrenner fett :/ så noe burde jo ha skjedd..

Phoebs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:18   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny som sliter :P

Har du sjekket på feks diett.no om hvordan du ligger an på næringsfordelinga?

Ser igrunn ut som om det er lite fett her?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:21   #8
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Ny som sliter :P

Opprinnelig lagt inn av Phoebs, her.

Ja jeg vet, men jeg skal jo ned ti kilo, helst tolv.. Tenkte og gå over på lavkarbo når kuren er over. Vil liksom bare kickstarte den.. Det er jo rart, siden kroppen min er i ketose betyr jo det at den forbrenner fett :/ så noe burde jo ha skjedd..

Ok ,jeg har gått på ketolyse kuren i nesten 1 år og jeg gikk faktisk minst ned når jeg trena mye.Så det kan jo være det asså,men uansett håper jeg du når dine mål og finner ut av det.
Lykke til

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:27   #9
Phoebs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Alder: 38
Innlegg: 7
Phoebs er på en erverdig vei

Sv: Ny som sliter :P

Ja det er fler som har sagt det kanskje er litt lite fett, så har kjøpt inn fløte og bacon ++ i dag. Kanskje jeg bare skal holde meg til "rask gange" trening da.. Men litt styrke må jo være bra for og holde ting stramt :P.. Tidligere trente jeg styrke 5ganger i uka og da hadde jeg superforbrenning.. Er så mye frem og tilbake, er ikke så lett detta .. hehe Men men jeg er super utålmodig da, det er vi vel alle.. Gidder ikke å skifte ut hele garderoben heller, når jeg vet det er mulig og komme dit jeg var.. Var jo bare siden jul :P

Phoebs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:35   #10
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: Ny som sliter :P

Jeg har vært på LCHF i drøye to uker og har gått ned 4 kilo. Jeg har egentlig ikke vektnedgang som mål med dette, men balanse i fordøyelsen.

Jeg har trent mye tidligere, men de siste to ukene har det vært lite energi til å trene, så jeg har holdt meg til gåturer med hunden.

Jeg skjønner godt at du vil tilbake til ditt gamle jeg i en fei. Mer fett er sikkert lurt for deg, det er en terskel for en del av oss å klare å spise mye av det som tidligere ikke var "bra".

Lykke til

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:41   #11
Phoebs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Alder: 38
Innlegg: 7
Phoebs er på en erverdig vei

Sv: Ny som sliter :P

Hva er LCHF? Ja det er vanskelig og omstille seg til å spise fett, må innrømme det går mest i proteiner. Det er spesielt vanskelig når man får komentarer og blikk av folk som sier "tror du, du skal bli tynn av det der" og syntes jeg er super dum som spiser rømme, ost, fløte osv.. Men jeg får håpe det funker etterhvert så jeg kan gomle det med stolthet :P

Phoebs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:41   #12
Phoebs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Alder: 38
Innlegg: 7
Phoebs er på en erverdig vei

Sv: Ny som sliter :P

takk for raske svar forresten, super imponert jeg

Phoebs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:47   #13
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Ny som sliter :P

LowCarbHighFat står det får. Er en samlebetegnelse for alle retninger som har karbo grense på 150g el mindre i døgnet

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:21   #14
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny som sliter :P

Opprinnelig lagt inn av Phoebs, her.

Hva er LCHF? Ja det er vanskelig og omstille seg til å spise fett, må innrømme det går mest i proteiner. Det er spesielt vanskelig når man får komentarer og blikk av folk som sier "tror du, du skal bli tynn av det der" og syntes jeg er super dum som spiser rømme, ost, fløte osv.. Men jeg får håpe det funker etterhvert så jeg kan gomle det med stolthet :P

Det er kanskje derfor det ikke skjer noe med vekten din også. Proteiner med bittelitt fett er egentlig en ganske dårlig kur. Spis normalt med proteiner og mer fett så kanskje du merker endring på vekten.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 16:33   #15
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Ny som sliter :P

Hvilken effekt får du egentlig ut av å ta 200 crunch på ei økt? Vet det var helt off topic, men jeg skjønner ikke hva en får av å ha ei økt med cardio og 200 crunch Nå spørs det jo litt hvordan resten av programmet ditt er, men 40 min med cardio er veldig kort økt (med mindre du har veldig høy intensitet, 80% av makspuls?) og crunch er jo bare...eh..

Jeg bare lurer "høyt" altså, det er ikke kritikk ;-)

Og ja, en annen tanke; hvordan ser resten av programmet ditt ut? Jeg måtte nemlig droppe "ketolyse-tankegangen" for at ting skulle skje. Jeg trener frivekter da, normalt sett 4-5 ganger i uka(veldig tunge økter) + cardio (2 økter på studio + jeg går hele tiden utenom). Det kan jo hende at du må øke litt på karbohydratinntaket ditt? Da mener jeg ikke øke via feil mat, men mer grønnsaker o.l.

(og ja, du må få i deg nok fett, hvis ikke kan det være årsaken..for lite fett og lite karbohydrater gjør at kroppen ikke har mulighet for å fungere optimalt)

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 23:16   #16
Phoebs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Alder: 38
Innlegg: 7
Phoebs er på en erverdig vei

Sv: Ny som sliter :P

Skrev egentlig bare crunches for og gi en enkel forklaring. Men jeg tar jo selvfølgelig mange forskjellig type mage øvelser. Har fått beskjed om at jeg ikke skal trene cardio på ketolyse kuren. Derfor jeg går to lange turer hver dag i steden. Jeg syntes ihvertfall 2 t om dagen er lenge nok. Og det er også hva jeg har fått beskjed om fra treningsinnstruktøren. Også trener jeg selvfølgelig litt styrke også på resten av kroppen. Men jeg har merket nå da, at klærne sitter litt løsere. Så noe har ihvertfall begynnt og skje, selvom ikke vekta viser det..

Phoebs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg sliter Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 32 05-05-11 22:21
Jeg sliter! Frk.Sunshine Ketolysekuren 23 01-10-09 10:26
Sliter ... joggebukse-jenta Ketolysekuren 8 19-02-08 18:09
Ja, jeg sliter MizzEve Ketolysekuren 9 23-08-07 09:10
Sliter... villebill Ketolysekuren 2 02-04-07 12:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no