Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Lavkarbo skader hjernen?

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-10, 23:49   #76
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

Love it

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 10:56   #77
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Jeg kjenner jeg blir litt flau på enkeltes vegne altså.


Dersom jeg ikke hadde hatt noe liv, what so ever, så kaaaanskje jeg hadde meldt meg inn på et eller anna lavkaloriforum og kverulert litt for moro skyld.
Men jeg føler bare ikke at tiden strekker til. Ooooh, the shame!
Hadde jeg derimot hatt litt tid til overs så..................nei.....jeg tror ikke jeg hadde orka likevel.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 10:16   #78
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Jeg kjenner jeg blir litt flau på enkeltes vegne altså.


Dersom jeg ikke hadde hatt noe liv, what so ever, så kaaaanskje jeg hadde meldt meg inn på et eller anna lavkaloriforum og kverulert litt for moro skyld.
Men jeg føler bare ikke at tiden strekker til. Ooooh, the shame!
Hadde jeg derimot hatt litt tid til overs så..................nei.....jeg tror ikke jeg hadde orka likevel.

Fnis....

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 10:49   #79
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Hmmm...Lavkarbo skader hjernen?? Passende tittel på en tråd som utartet en smule Kroppen min har ihvertfall godt av det - en trøst det!

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 18:55   #80
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Kort innpå.. gir meg ikke på denne tråden jeg:

Dagbladet idag side 18:

Spis hjernen frisk:

Lettmelk, fisk og litt kjøtt... nok B-12 er det som gjelder:

Ellers lister de flg.:

  • Fisk og skalldyr + Omega 3
  • Egg
  • Nøtter
  • Gulrøtter, avokado og oliven
  • Fullkornbrød
  • Bær (bringebær??!!)
  • Kaffe
  • Vann...

ok..fullkornbrød har mye karber, og gulrøtter er vel ikke helt fritt det heller...men ellers så jo dette en del bedre ut for lavkarbo enn oppslaget for noen dager siden tydet på

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:33   #81
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Men det må være lettmelk, må vite

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 07:22   #82
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Pandora, her.

ok..fullkornbrød har mye karber, og gulrøtter er vel ikke helt fritt det heller...men ellers så jo dette en del bedre ut for lavkarbo enn oppslaget for noen dager siden tydet på

"Journalistene" i Dagbladet publiserer bare pressemeldinger de får, av og til etter litt lett omskriving og et par kommentarer fra de som er nevnt. Skal aldri kjøpes mer

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 18:37   #83
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

"Journalistene" i Dagbladet publiserer bare pressemeldinger de får, av og til etter litt lett omskriving og et par kommentarer fra de som er nevnt. Skal aldri kjøpes mer

Eller kanskje du skal begynne å sende de pressemeldinger?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 19:09   #84
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eller kanskje du skal begynne å sende de pressemeldinger?

Genialt forslag - vi koker i hop noe på forumet og sender de - minst en gang i uka!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 19:32   #85
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Jeg er MEGET spent på hva hjernedoktern vil si når jeg skal møte ham i neste uke (håper jeg) og han får høre at jeg går på lavkarbo samt at jeg nettopp har fått påvist at hypofysen har forduftet....Håper han IKKE påstår at det er lavkarbo som er årsaken... I såfall kommer jeg i statistikken under kategorien "Lavkarbo skader hjernen".

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 20:58   #86
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg er MEGET spent på hva hjernedoktern vil si når jeg skal møte ham i neste uke (håper jeg) og han får høre at jeg går på lavkarbo samt at jeg nettopp har fått påvist at hypofysen har forduftet....Håper han IKKE påstår at det er lavkarbo som er årsaken... I såfall kommer jeg i statistikken under kategorien "Lavkarbo skader hjernen".

Jeg krysser fingre og tær. Tvi tvi.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 11:45   #87
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Genialt forslag - vi koker i hop noe på forumet og sender de - minst en gang i uka!

Brilliant he he

Takk Photo go Lillemy71 får prøve meg fram.. :-) Jeg gir ihvertfall ikke opp. Har sovet bedre de siste dagene, har hatt litt kveldsmat før leggetid, så formen er bedre:-)

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 12:48   #88
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo skader hjernen?

Var og tok både EEG og MR-scanning av hjernen i går, alt så perfekt ut i følge legen på Haukeland
Da må det vel være bevist at mitt lave inntak av karbohydrater de siste 18 1/2 mnd, ikke har ført til noen hjerneskade som er målbar
Konklusjon; lavkarbo er ikke skadelig for hjernen!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo, negativt for hjernen? Evah Lavkarbo generelt 13 14-11-09 11:57
Forskning: Gravide som spiser mye fett, skader fosteret Gracella Generell ernæringsdebatt 3 20-01-09 20:22
Får hjernen nok energi på lavkarbo ? Ullabulla Lavkarbo generelt 4 02-10-08 09:10
Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen? Aadna Lavkarbo generelt 12 27-09-06 18:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no