Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva forventer du av vektnedgang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-11, 14:59   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Hva forventer du av vektnedgang?

Når jeg leser her inne så er det mange som er lei fordi de ikke har gått ned 3 kg første uken, mer en 1 kg i uka, ikke mer en 8 kg første måneden osv.. Så da lurer jeg, hva forventer dere av vektnedgang?

Jeg personlig har gått ned ca 1 kg i måneden og hadde nok håpet på mer. Jeg tror nok jeg forventet en halvkg i uka, men ser nå at det er urealistisk.

Hva er dine forventnigner og hvor mye har du gått ned i forhold til hva du forventet?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:05   #2
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Jeg har herjet så hemningsløst med kroppen min gjennom 15 år med GR og Vektklubb kombinert med sukkaravhengighet at jeg forventer ingenting foreløpig. Jeg har gått ned noen cm, men vekta står dønn stille. Når jeg etterhvert begynner å miste vekt, forventer jeg egentlig ikke noe spesielt omfang. En litt jevn nedgang hadde vært hygggelig, men jeg skal leve sånn som dette resten av livet og har god tid.

vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:55   #3
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Jeg håper på minst 1/2 kg i uka, helst 1 kg ;-p Men jeg forventer vel egentlig ikke at det kommer til å gå helt som jeg vil...

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:15   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Da jeg begynte hadde jeg håp om nedgang, men ingen forventning til det. Lavt stoffskifte og medisinering hadde gitt med +13 kg etter et hardt halvår på GR med -12... Snakk om "fram og tilbake er like langt". Jeg var da såvidt over i lett overvekt BMI-messig (Er egentlig spinkel... da spinkel og "paddet".)

Etter jeg fikk ny medisin og kjørte candida/-eliminasjonsdiett (og beveget meg i retning lavkarbo-ish med de matvarene jeg hadde igjen til rådighet) gikk det nedover. Fra debuten i oktober og fram til idag har jeg gått ned 14,8kg. Omtrent 1,5 kg i måneden. I begynnelsen gikk det 3kg første måned, men siden har det jo gått saktere. Tror kanskje at om jeg regner i % av vekt på det daværende tidspunkt så er kurven glattere...
Uansett kommer det jo veldig an på utgangspunktet. Jeg mener - har man mye overvekt så utgjør 1 kg en lmindre %-vis endring enn om man har lite/mindre fett å ta av.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:20   #5
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Jeg har bestemt meg for at jeg har lagt om kostholdet for all fremtid. Tankens kraft er stor så dette har medført at jeg stort sett hele tiden kjenner på at jeg ikke har dårlig tid. Det er en god følelse!

Jeg ønsker meg ned i vekt, men samtidig at dette kostholdet skal gjøre godt for meg i forhold til en kropp som krangler. Foreløpig får jeg avkastning på begge områder og gleder meg over det.

Hva som er målet får kroppen avgjøre etterhvert. Dette fordi at kostholdet jo er vektregulerende i forhold til at kroppen til slutt vil finne sin idealvekt. Så får vi se om den avviker mye fra det tallet jeg har satt i mitt hode.

Det får bare ta så lang tid det tar. Gleder meg over nedgang og dager uten søtsug, gode måltider og at jeg for første gang i mitt voksne liv spiser tre regelmessige måltider uten behov for å ha en hånd i sjokoladeskåla. Uendelig deilig!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:21   #6
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Har det akkurat på samme måte, Lindemor.

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:08   #7
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Jeg forventet 1/2 til 1 kg i uka, og det har det blitt
Men et par ganger siden april har vekta stått stille, og i forbindelse med en ferietur gikk jeg opp litt også. Men det forsvant uka etterpå, så derfor tar jeg det ikke så tungt.
Tenker også at dette er min nye livsstil, og man trenger ikke stresse med kiloene så lenge de beveger seg nedover sakte, men sikkert.

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:10   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Når jeg begynte så hadde jeg ikke så store forventninger anna enn at jeg håpet på at det skulle gå fort. Startet 29 mars og har gått ned mellom ett og to kg pr uke. Men siste tida så har det stått stille, eller gått ned bare et halvt kg. Men tilsammen nå så har jeg gått ned 18 kg.
Akkurat nå forventer jeg vel litt for mye. Er så vant med at det beveger seg jevnt nedover så nå må jeg legge om litt tankegangen min tror jeg. Nå siste to ukene suste jeg ned over to kg av en eller annen grunn og jubelen stod i taket. Men jeg er veldig sikker på at det bare var forbigående. For nå regner jeg med at det går senere. Er ikke så veldig langt unna målet mitt, og jeg har veldig lyst til å variere litt mer med maten. Har ikke skeiet ut i det hele tatt før nå for noen uker siden. Sukkerfritt vel og merke men da stopper det gjerne opp for meg.
Det er så lett når man prøver å gå ned i vekt å ha for dårlig tid. Da faller man gjerne av lasset etterhvert. Det vil jeg ikke skal skje denne gangen. Dette er en livsstil og jeg har stor tro på at jeg skal klare å nå mitt endelige mål om åtte kg til. Bare det vil ta litt lenger tid enn det hittil har gjort.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:28   #9
aryx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 9
aryx er på en erverdig vei

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Forventet å gå ned ca 1,5 kilo i uka, hittil har det vært 3,25 kilo per uke, regner med det blir mindre nedgang etterhvert. Startet for to uker siden.

__________________
Startdato: 23.07.2011
aryx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:11   #10
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Jeg har gått ned til det jeg ville , nesten 15 kg. Tok sine måneder (starta i slutten av januar). Tok muligens litt lengre tid fordi jeg tviholdt på vinkosen i helgene. Det jeg ønsker at alle alle andre som er underveis eller i statfasen skal vite er at det gikk ikke jevnt, men i rykk og napp. Jeg TROR ikke i dag at jeg lot meg veldig fortvile når vekta levde sitt eget liv. Kanskje journalen min kan vise noe annet. Men jevnt over gikk det bare nedover. I dag lever jeg lavkarbo og er lykkelig med det !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 22:21   #11
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Jeg hadde ingen forventninger om å gå ned da jeg begynte på lavkarbo pga kroniske mageproblemer. Jeg har blitt bra av det nå som jeg eter lavkarbo, så det her er en livsstil for meg, hver kilo jeg går ned er bare en bonus Men når jeg merka at jeg begynte å gå nedover satte jeg et mål på 60 kg, så får jeg se om jeg noen gang når det målet eller om kroppen min vil legge seg på et annet tall Stresser ikke med å gå ned, men koser meg glugg ihjel med masse deilig mat. Jeg har til sammen gått ned 7 kg, men de siste 2-3 mnd har det gått litt mer opp enn ned og står i dag på - 6,4 kg siden start.

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:15   #12
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Jeg har planer om å gå ned 16 kilo til sammen.
Jeg begynte i slutten av mai og spiste lavkarbo i 3 uker, før jeg hadde tre uker på reisefot der jeg spiste pizza, pasta og kaker og drakk øl og vin. Gikk da noen kilo opp igjen.

Når jeg kom hjem fra ferien var det på den igjen (dette er ca 5 uker siden) og jeg har nå tilsammen gått ned 6 kilo alt i alt.
Dette er ca 0.75 kilo i uken. Det er jeg kjempe fornøyd med!!!

Selvfølgelig er jeg som alle andre og vil ta av alt NÅ MED DET SAMME, men vet at det funker ikke sånn. Dessuten vil jeg gjerne at huden skal få "henge med" også.

Det går opp og ned hele tiden, men så lenge det går mer ned enn opp skal jeg ikke klage.

Jeg har nå en bmi på 27, og gleder meg masse til den er på 25 (eller mindre).

Med denne farten jeg holder nå, vil det ta meg 14 uker å gå ned de resterende kiloene, men det er helt ok (Jeg regner med at det egentlig vil bli enda hardere å gå senere jo nærmere målet jeg kommer).
Håpet er at innen jul er jeg den slanke meg igjen som vil se lekker ut i kjolen på både julebord og julaften!

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:07   #13
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Jeg gikk ned 12,5 kg på 3 mnd

Men så kom sommeren og jeg gikk opp 2 kg... Nå etter 4 mnd er jeg på minus 11,5 har ennå ikke vert i ketose, det er vanskeligere nå når jeg er nermere målvekten min men passer meg likevel

Det utgjør vel en 4 kg i mnd som er helt greitt...

Hadde selvsagt håpet på mer, og gikk ned kjappere i starten også... men er godt fornøyd... Skal klare målvekt til jul har jeg bestemt

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:15   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

De første 10 ukene med ketogen kost gikk jeg ned 10 kilo - det var en fantastisk start, og jeg var i alle fall ikke misfornøyd med å ikke gå ned mer.

Nå har jeg levd ca ketogent i snart to år, og det går nok saktere mot målet - i tillegg er vekten min påvirket av årstider, temperatur, sykdom, søvn, stress, og alt det der. Jeg nekter å la meg stresse av noen forventning om at så-så mye skal forsvinne på så-så lang tid - så jeg er helt enig med det noen sa over, det får ta den tiden det tar. Jeg er oppmerksom på kroppen min og maten jeg putter i den, og når noe skurrer prøver jeg å rydde opp i det, men det skal ikke være stress, altså. I januar krysset jeg fingrene for å bli normalvektig innen slutten av 2011 - hvem vet hvordan det går...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 14:18   #15
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Forventer rundt 1 kg i uka nå som det begynner å flate litt ut

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 21:47   #16
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Jeg forventer å gå ned 39 kg + 1.....

Jeg gikk ned 30 kg de 4 første månedene... Deretter gikk jeg ned i rykk og napp etter først å ha gått opp 4 kg i julen...etter julen ser det ut til at kroppen min tok seg en hvilepause og tenkte seg grundig om før hvert gram den ville slippe. Tror det hadde gått glattere om jeg ikke hadde latt meg selv legge på meg i julen.., men gjort er gjort

Så gikk jeg sakte ned, stadig i rykk og napp.
I det siste har jeg ikke hatt matlyst og har stresset mye, så nå har jeg mistet to kilo på tre uker....de skal IKKE på igjen...ser så stor forskjell på ansikt og hals etter de siste 4 kiloene jeg mistet at jeg nekter å legge på meg så mye som ett gram av de igjen, EVER......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:08   #17
5fine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 47
Innlegg: 35
5fine er på en erverdig vei

Sv: Hva forventer du av vektnedgang?

Fantastisk! Hvordan spiste du, og trente du noe i tillegg? Skulle ønske det skjer med meg også Er på min tredje uke, og ikke gått ned noe den siste halvannen uka...
Lykke til videre med dine siste kilo!

__________________



5fine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye forventer du å gå ned i måneden? Peppa Gris Ketolysekuren 9 22-05-11 13:08
Hvor mye "hjelp" forventer du av din kjære? Chia Ketolysekuren 13 07-10-07 22:12
Hva forventer du? AltforStor Ketolysekuren 20 19-08-07 22:10
Forventer sprekk til fredag dittdattdott Ketolysekuren 8 12-09-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no