Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mens på ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-13, 08:13   #1
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Mens på ketolyse

Heisann. Da leter jeg igjen etter kunnskap hos mirakel-kvinnene på forumet

Jeg opplever nemlig at kroppen driver å tuller litt med meg om dagen! Har ca. tre uker siden siste mens. Var da to uker siden sist planlagte mens. Går på p-piller men har jo lest at man kan bli litt uregelmessig allikevel en stund når man driver med ketolyse.. Problemet er bare at for to uker siden begynte jeg å få mellomblødninger.. Er ikke så mye, men nok til at det er veldig plagsomt! Type 4-5 dager på, en dag av og slik gjentar det seg.. Har gått på p-piller i ca. åtte år nå. Kan dette være kroppen min som kvitter seg med avfallsstoffer eller hva?

Har som sagt lest at mange kan bli uregelmessige på ketolyse, men etter tilnærmet konstant i tre uker begynner jeg å få litt nok her jeg sitter. Har skjønt det slik at de som blir uregelmessige er fordi kroppen styrer litt med hormonene en liten stund, men jeg går jo på p-piller.. Har kanskje ikke dette noe å si? Skal jeg bare avvente? Er det noen som opplever noe av det samme?

Skjønner jo at det bare er veiledende svar jeg får her og ikke nødvendigvis noen fasit, men jeg er ikke så veldig glad i å fly til legen hvis ikke det er stort behov for det så jeg tenkte søke råd her i forumet først jeg da, om dette sannsynligvis er forbigående eller hva

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 08:22   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Mens på ketolyse

Hm, jeg er ikke noe ekspert på dette, jeg har hatt regelmessige blødninger og aldri noe tull, før siste barn ble født for 6 år siden og jeg begynte på cerazette som jeg måtte gi opp pga 3 uker mens hver 3.måned. Så brukte jeg p-ring som funka i grunn greit helt til i vår, da jeg i blandt ikke blødde når jeg skulle, noen ganger blødde jeg i to uker, andre ganger 1 dag. Jeg turte ikke bruke den mere, for jeg holdt på å få noia av å lure på om jeg var gravid eller ikke( tross overvekt ble de to siste barna til på første forsøk, bmi på over 40 begge ganger). Nå har jeg hatt to perioder som de var for 6 år siden, 26 dager i mellom, 5 dagers blødning og sexlysta er tilbake.
For min del virker det som om hormonprevensjon fucker opp mere enn kostholdet.

Men jeg har lest erfaringer om folk som forteller om litt tull de første månedene før det roer seg.

Lavarbo er jo feks super kost for de med pcos.

Det er lov å kutte pillene i 2-3 mndr og se hva som skjer, om dette fortsetter. For meg funka p-ring greit i 4 år, før det ble bare tull med blødninger og manglene sexlyst.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 15:28   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Mens på ketolyse

De fleste p-piller har jo uregelmessige blødninger som bivirkning. For noen funker det greit for noen ikke. For min del var det pillen som tulla med kroppen. Når jeg slutta med de blei det regelmessige blødninger igjen.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 11:47   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Mens på ketolyse

Hei
Ketogen diett vil raskt normalisere hormonbalansen hos kvinner med insulinresistens / PCO og PCOS og det kan ofte medføre blødningsforstyrrelser de første ukene på kuren, siden vil det normalisere seg. Da er hormonbalansen plutselig normal - kanskje for første gang på mange år - og mange som har slitt med at blive gravide, blir nettopp det :-)

Du kan altså se det ann. Fortsetter det mere enn 2-3 mdr bør man få en underlivsundersøkelse for en sikkerhets skyld.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Emneord
mens ketolyse mensen


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mens og lavkarbo ned35 Lavkarbo generelt 4 19-02-11 22:18
Ny på ketolyse - noen spm mens jeg venter på boken Adventure Ketolysekuren 1 22-11-09 20:45
For tidlig mens av Ketolyse? NinaOp Ketolysekuren 0 23-07-09 16:49
Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det? Stellamor Ketolysekuren 9 24-04-09 09:29
Et par spørsmål, mens jeg venter på Ketolyse boken nita58 Ketolysekuren 6 12-09-06 11:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no