Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Snart rabarbratid!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-12, 15:13   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Snart rabarbratid!

Jeg vil spise rabarbra og stikke den i en kopp med sukrin, og jeg vil lage dette syltetøyet:
500 g rabarbra
1 grapefrukt
375 g sukrin (om du vil spare på den dyre sukrinen og heller bruke stevia kan du utelate 1 dl sukrin og erstatte den med 1 ts hvit stevia).

Finhakk rabarbrane og legg lagvis med sukrinen i en kjele.
Vask grapefruktskallet godt, del grapefrukten og skvis ut innholdet. Skjær skallet opp i fine strimler men ikke ta med det hvite, og ha i kjelen. Kok i 20 min, rør av og til. Skum av og ha i tette glass. Avkjøles. Inspirasjon herfra:http://www.aperitif.no/content/view/full/242270

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 15:30   #2
Isyng
Nytt Medlem
 
Isyng sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 37
Innlegg: 9
Isyng er på en erverdig vei

Sv: Snart rabarbratid!

Skreller dere rabarbraen først? eller bare deler den opp uten skrelling?

Isyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 16:13   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Snart rabarbratid!

Opprinnelig lagt inn av Isyng, her.

Skreller dere rabarbraen først? eller bare deler den opp uten skrelling?

Kommer an på hvor tre-en (traaktig/utvokst) den er i utgangspunktet. Er den ikke grov i stilken og skallet på stilken mørt ser jeg ingen grunn til å skrelle.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rabarbratid! Lillemy71 Annen mat 68 25-06-11 23:13
snart jul pila Ketolysekuren 2 21-11-09 21:01
Nå gir jeg snart opp Hengebuksvinet Ketolysekuren 63 14-09-09 19:44
3 uka snart over! butikk86 Ketolysekuren 2 19-03-06 00:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no