Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

En oppskrift?

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-08, 18:58   #1
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

En oppskrift?

Er det noen som har oppskriften på Ziggy's pizza eller lappene?

JEg kom med stort mot inn hit for å finne disse i dag, og så ser jeg at Ziggy selv har vært inne og fjernet alle oppskriftene sine.

Så... Om noen har lyst til å dele, så send meg gjerne en PM. Han har sikkert fjernet dem av en grunn, og ikke sikkert han vil ha dem liggende i forumet.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 19:31   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Jeg kan sende den til deg jeg. Håper det er greit, han vet vel at folk muligens har tatt vare på oppskriftene hans? Hvis ikke får han bare drepe meg etterpå.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 19:33   #3
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Du er en engel!

Skulle liksom starte på maten i sted, men kommer jo ingen vei uten oppskrift...

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-08, 23:25   #4
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: En oppskrift?

Hummm... Kan jeg også kanskje få den?? Hvis det går altså..

Lengter etter "brødmat" i disse dager...

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 07:24   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Minner om denne:

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

...

Disse oppskriftene, artiklene, tipsene og rådene har jeg brukt mye tid på å utarbeide, så jeg håper dere andre her inne respekterer dette, og ikke begynner å reposte mine innlegg inne i forumet igjen, da jeg ikke ønsker at mine bidrag skal være tilgjengelige HP og Lises forum lengre.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år

Sist redigert av HP : 20-01-08 kl 15:01.
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 11:53   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Men er PM greit da? Eller går det under det samme? :nysgjerrig:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 15:44   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

For ordens skyld kan det opplyses:

Opprinnelig lagt inn av Jurist - spesialist i opphavsrett/Åndsverksloven

Det er ikke opphavsrett på oppskrifter, de ansees ikke å ha nok verkshøyde. Dog vil man havne i en gråsone om man tar andres oppskrifter og bruker de i markedsføring osv.

Dette finnes det en høyesterettsdom på.

Så lenge ingen tjener penger på de kan oppskrifter legges ut. Dog er det kotyme å navngi vedkommende som har laget oppskriften.

Hva utenlanske oppskrifter angår så har andre land, og da spesielt amerikanerne, spesielt strenge og andre regler.

Forumledelsen forholder seg til Norsk lov som forklart ovenfor. Vi vil ikke bruke tid på å re-poste oppskrifter, men vi kan heller ikke hindre andre i å gjøre det om de velger å ikke respektere Ziggys ønske.


Presiserer og gjentar at det er kotyme å navngi hvor oppskriften kommer fra og forumledelsen ber om at dette gjøres her på forumet.

Admin.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 17:15   #8
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Hva betyr kotyme?

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 17:24   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Hva betyr kotyme?

En "regel", ala høflighet tror jeg...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:01   #10
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Skjønner ingenting jeg egentlig

Var det galt at jeg spurte etter oppskriften eller?

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:12   #11
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Neida, Ziggy har tatt sine oppskrifter ut av oppskriftsavd, og han har bedt om at folk ikke legger de ut igjen, siden de er hans verk. Nille skriver et innlegg som viser at det er ønskelig at dette overholdes.

Vanlig kotyme betyr at det er det som er vanlig høflighet å gjøre...var vel det Lokkebiff sa egentlig...hehe

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:14   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Neida Tusta !
Det var absolutt ikke galt, og det er ikke galt av noen å gi deg den, hverken her i tråden eller i PM.



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:15   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Nille skrev ikke at oppskriftene ikke burde/kunne legges ut igjen, men at OM de skal legges ut så bør navnet hans stå på dem, DET er kotyme. Det er ikke copyright på oppskrifter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:23   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Neida, Ziggy har tatt sine oppskrifter ut av oppskriftsavd, og han har bedt om at folk ikke legger de ut igjen, siden de er hans verk. Nille skriver et innlegg som viser at det er ønskelig at dette overholdes.


Eh, nei, det er ikke det jeg sier. Jeg sier at det ikke finnes noen opphavsrett på oppskrifter og at ingen kan hindre at oppskriftene blir lagt ut igjen om folk velger å ikke respektere Ziggys ønske. (Det er ikke alle oppskriftene han har lagt ut som er "hans" heller).

Sitat:

Presiserer og gjentar at det er kotyme å navngi hvor oppskriften kommer fra og forumledelsen ber om at dette gjøres her på forumet.

Kotyme betyr som andre har sagt her vanlig normal høflighet og "uskreven regel"

Dvs. at om de legges ut så skal det nevnes at det er Ziggy som er opphavsmann, iallefall i de tilfelle der det er "hans" og de ikke finnes andre steder.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 21:45   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Det er vel like snart å gå på Ziggys nye blogg og finne oppskriftene der som å gjengi dem her..

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 22:32   #16
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Eh, nei, det er ikke det jeg sier. Jeg sier at det ikke finnes noen opphavsrett på oppskrifter og at ingen kan hindre at oppskriftene blir lagt ut igjen om folk velger å ikke respektere Ziggys ønske. (Det er ikke alle oppskriftene han har lagt ut som er "hans" heller).



Kotyme betyr som andre har sagt her vanlig normal høflighet og "uskreven regel"

Dvs. at om de legges ut så skal det nevnes at det er Ziggy som er opphavsmann, iallefall i de tilfelle der det er "hans" og de ikke finnes andre steder.

Ja, sånn var det! Flott at du sa fra...jeg misforsto litt, jeg da.

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 23:54   #17
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: En oppskrift?

Øøhh... Hvis jeg var et oppskrifts-geni, ville jeg vel at flest mulig mennesker skulle få glede av den...!? Ziggy har ironisk nok fått god reklame i denne tråden han! Ler...

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 01:18   #18
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: En oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Princez, her.

Hummm... Kan jeg også kanskje få den?? Hvis det går altså..

Lengter etter "brødmat" i disse dager...

Du finner også mange oppskrifter på brød i oppskriftsavdelingen, eo hvis du vil teste lapper er det masse varianter...bl.a en i bloggen min, som jeg også skal legge ut i oppkriftene i kveld...skal bare sjekke at den ikke er der fra før...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 11:17   #19
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: En oppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Du finner også mange oppskrifter på brød i oppskriftsavdelingen, eo hvis du vil teste lapper er det masse varianter...bl.a en i bloggen min, som jeg også skal legge ut i oppkriftene i kveld...skal bare sjekke at den ikke er der fra før...


Tusen takk Karbosara!

Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Etterlyser oppskrift! Carisma Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 29-08-14 21:55
Leter etter oppskrift på de andre lappene ... Kriz Ketolysekuren 19 25-11-08 03:15
Jeg hørte en på butikken som skulle bake Lindbergbrødet. Oppskrift? Lollypop! Dr Lindbergs 14 03-12-07 21:08
Oppskrift med kreps? blåbær Middag 0 02-05-07 09:53
UER Noen som har en oppskrift? lavendel Lavkarbo generelt 2 24-04-07 18:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no